Spørgsmål

bridge mode D6 fiberforbindelse


Badge

Oprindeligt havde jeg blot forestillet mig at slå wifi fra på D6, men så kan jeg se at der også tales om bridge mode. Har indtil nu haft en Asus router, men synes ikke det helt fungere optimalt 

Vi har IKKE tv over wifi, men vil gerne bruge mit eget udstyr efter TDC routeren. Google Nest og wifi, diverse Switch, da vi har kablet de fleste fjernsyn og flere internet stik og så også har lige nogle overvågningskameraer.

 

Hvad er egentlig bedst?

 


15 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Når der ikke haves TV via fiber, men kun streaming, så kan egen Router bruges. ID stilles til 101.

Badge

Har også tv gennem fiberboksen(der er en coax udgang)

 

Min gamle Asus router er ikke optimal (forbindelsen er ikke stabil når der er stor forbrug) derfor jeg vil skifte til D6, fremfor at købe en ny

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Lars6000 

Velkommen på YouSee Forum😊

Jeg er faktisk i tvivl om, hvorvidt du kan sætte D6 routeren i bridge mode, men hvad er problemet i forhold til at bruge denne?

Hvis routeren kan sættes i bridge mode, så vil funktionaliteten kunne findes ved at logge ind på routerens interface. 

Er der problemer med D6’eren siden du vil bruge eget udstyr eller?
 

Badge

Hej Kasper

 

Har en del Google produkter som jeg ikke vil kunne bruge, såfremt jeg bruger D6 i wifi tilstand.

Omdømme 7
Badge +9

Hvis som du skriver har TV via en konvertering til Coax, og at det virker uden brug af Routeren, så tilslutter du eget udstyr direkte til Fiberkonverteren.

Badge

Ret mig gerne hvis jeg tager fejl.

 

Såfremt jeg sætter en switch direkte efter fiberkonverten er min forståelse at jeg så ikke kan  portforwarde og derved bruge mine overvågningskameraer,

 

Mit Google udstyr (WIFI) giver ikke mulighed for at justerer i opsætning og sætte eksternt udstyr til, derfor jeg har behov for en router, inden mit google udstyr som giver mulighed for portforwarding(som jeg forstår det)

 

Den gamle jeg har nu kan ikke håndterer hastighed(1GB) og trafik, så derfor jeg vil bruge D6, synes jo det er lidt træls at skulle investere i en ny router, når jeg har en der bare står😉

 

Omdømme 7
Badge +9

Det er din egen Router du skal tilslutte, og bruge LAN portene på den til andet udstyr hvis ikke der bruges Wi-Fi.

 

Jeg har en D6 router med YouSee og har kun fiber igennem dem - har dog opsat eget netværk efterfølgende og det har fungeret upåklageligt indtil en opdatering eller ligende kom for 2 dage siden.

nu virker mit internet ikke og jeg kan simpelthen ikke få den router sat i bridge mode igen..

hvad gør jeg?

nogen som kan hjælpe.. jeg har min egen Dream machine sat til, men den får ingen internet efter opdateringen af D6 routeren fra YouSee..

Omdømme 7
Badge +9

Da der ikke haves TV på forbindelsen er det ikke nødvendig at bruge D6, der tilsluttes bare med din egen Router.

Hej Radiomanden

 

så jeg burde bare kunne tage D6 routeren fra og sætte min egen direkte i fiberboksen også skulle det virke?

Omdømme 6
Badge +8

Hej Radiomanden

 

så jeg burde bare kunne tage D6 routeren fra og sætte min egen direkte i fiberboksen også skulle det virke?

Ja, du skal sætte VLAN ID 101 i router, som youSee bruger

 

Hej Radiomanden

 

så jeg burde bare kunne tage D6 routeren fra og sætte min egen direkte i fiberboksen også skulle det virke?

Ja, du skal sætte VLAN ID 101 i router, som youSee bruger

 

så altså starte med at tage D6 fra og sætte min dream machine i den udgang yousees router sidder i nu.

derefter skal jeg ind og ændre i indstillngerne på min egen router - kan du præcisere mere hvor og hvordan det skal gøres?

Omdømme 6
Badge +8

Hej Radiomanden

 

så jeg burde bare kunne tage D6 routeren fra og sætte min egen direkte i fiberboksen også skulle det virke?

Ja, du skal sætte VLAN ID 101 i router, som youSee bruger

 

så altså starte med at tage D6 fra og sætte min dream machine i den udgang yousees router sidder i nu.

derefter skal jeg ind og ændre i indstillngerne på min egen router - kan du præcisere mere hvor og hvordan det skal gøres?

Du gør det nemmest ved at køre en wizard på din unifi.

Hej Radiomanden

 

så jeg burde bare kunne tage D6 routeren fra og sætte min egen direkte i fiberboksen også skulle det virke?

Ja, du skal sætte VLAN ID 101 i router, som youSee bruger

 

så altså starte med at tage D6 fra og sætte min dream machine i den udgang yousees router sidder i nu.

derefter skal jeg ind og ændre i indstillngerne på min egen router - kan du præcisere mere hvor og hvordan det skal gøres?

Du gør det nemmest ved at køre en wizard på din unifi.

En wizard 😅 nu bliver sådan en almindelig borger som mig jo helt på den anden ende.. hvordan gøres det?

Omdømme 6
Badge +8

Hej Radiomanden

 

så jeg burde bare kunne tage D6 routeren fra og sætte min egen direkte i fiberboksen også skulle det virke?

Ja, du skal sætte VLAN ID 101 i router, som youSee bruger

 

så altså starte med at tage D6 fra og sætte min dream machine i den udgang yousees router sidder i nu.

derefter skal jeg ind og ændre i indstillngerne på min egen router - kan du præcisere mere hvor og hvordan det skal gøres?

Du gør det nemmest ved at køre en wizard på din unifi.

En wizard 😅 nu bliver sådan en almindelig borger som mig jo helt på den anden ende.. hvordan gøres det?

Sådan en router kan du bruge enten APP eller logge ind i den. Det bliver du selv nødt til at gøre, med den fine router.

Lidt hjælp her UniFi – Ubiquiti Support and Help Center

 

 

Besvar