Spørgsmål

yousee musik

jeg prøver lige igen hvorfor bruger en ellers stærk computer så meget cpu kraft bare på at streame musik, det ville være en god ide selv lige at måle før du kommentere på mit spørgsmål.
det undre mig at folk fra yousee ikke kan give et ordentlig svar , og ja jeg er sikke på at det ikke er min computer der bruger andre programmer eller andet samtidig, men at det er selve yousee musik tjeneste der bruger enorm mængde computer kraft på at streame musik

13 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Musik i højeste kvalitet bruger 320 kbits/sek, bruger telefon eller tablet når der høres musik, det er kun Online og begge enheder kan fint bruges til andet samtidig, uden at de bliver "lagt ned".
Det er ikke jo store CPUer der er i dem.
CPU-forbruget (Ivy Bridge, 3,4 GHz) hos mig ligger på 2-3%, når Edge spiller i baggrunden.
Omdømme 7
Badge +3
Jeg har set på CPU-forbruget som det vises i joblisten på en computer med Windows 10. Her fremgår det ganske rigtigt at afspilning af musik på YouSee Musik bruger en hel del mere CPU end afspilning af musik fra både Spotify og Tidal, for Tidal gælder det selv om der afspilles i master-kvalitet (det kan hverken YouSee eller Spotify og kræver overførsel af betydeligt flere data). En undersøgelse med F12 i Chrome når YouSee Musik afspilles tyder på at musikken modtages stærkt krypteret, hvorfor der skal bruges CPU-kraft til at dekryptere i realtime. En årsag kan også være uhensigtsmæssig programmering.

Det er undersøgt med Chrome-browseren og Edge-browseren, er ikke undersøgt med andre browsere. Dog bruger Chrome en del mere CPU end Edge. Spotify og Tidal er undersøgt med deres separate programmer som ikke kører i webbrowser.

Vær opmærksom på at der kan forekomme stort CPU-forbrug når Windows er i gang med at søge efter opdateringer og installere opdateringer. Måske fordi hele den eksisterende Windows-installation skal scannes for at finde frem til hvad der skal opdateres.
Okay, jeg kan også genskabe et forbrug på 40-45%... Når browservinduet er synligt, er der knald på. Når det er minimeret, ligger jeg på de 2-3%.
Forummanden skrev:

CPU-forbruget (Ivy Bridge, 3,4 GHz) hos mig ligger på 2-3%, når Edge spiller i baggrunden.

er det så radio ellers må du have en virkelig stærk computer min bruger ca. 50%
MS-ERIK skrev:

Jeg har set på CPU-forbruget som det vises i joblisten på en computer med Windows 10. Her fremgår det ganske rigtigt at afspilning af musik på YouSee Musik bruger en hel del mere CPU end afspilning af musik fra både Spotify og Tidal, for Tidal gælder det selv om der afspilles i master-kvalitet (det kan hverken YouSee eller Spotify og kræver overførsel af betydeligt flere data). En undersøgelse med F12 i Chrome når YouSee Musik afspilles tyder på at musikken modtages stærkt krypteret, hvorfor der skal bruges CPU-kraft til at dekryptere i realtime. En årsag kan også være uhensigtsmæssig programmering.

Det er undersøgt med Chrome-browseren og Edge-browseren, er ikke undersøgt med andre browsere. Dog bruger Chrome en del mere CPU end Edge. Spotify og Tidal er undersøgt med deres separate programmer som ikke kører i webbrowser.

Vær opmærksom på at der kan forekomme stort CPU-forbrug når Windows er i gang med at søge efter opdateringer og installere opdateringer. Måske fordi hele den eksisterende Windows-installation skal scannes for at finde frem til hvad der skal opdateres.

ja selvfølgelig uden at windows 10 er ved at opdatere og køre andre programmer, altså cpu forbruget er o eller 1% inden der startes for det ønskede musik nummer og så måler den knap 50% under streaming hvilket må siges at være alt for meget efter min mening
Kan du genskabe de få procent ved at minimere browservinduet?
Forummanden skrev:

Kan du genskabe de få procent ved at minimere browservinduet?

ja jeg kan også minimere eller lukke browser winduet og der bruger jeg også kun 3% men det er jo ikke meningen at vi skal , pointen er at computer forbruget er alt alt for højt med browser winduet åbent som må forventes for at bruge musik tjenesten ellers er den jo ikke meget bevendt
Den fortsætter jo med at spille ved minimeret vindue.
Okey men den bruger stadig alt for meget cpu og det må vel stadig være menningen at afspille med browser vinduet åbnet

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)