yousee mail

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints nuber2 har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg blev på yousee's facebook side stillet spørgsmålet om, hvorfor jeg fraråder yousee's mailsystem, her er mit svar:

Den primære grund til, at jeg fraråder tdc mail, er, at den ikke kan tilgås med imap. Dvs at du pr default tømmer serveren hver gang du henter. Det er for nemt at miste hele sin mail, hvis din pc dør.
Samtidig kan du ikke se de mails, du sender fra en pc, på andre pcer. eller på din webmail.
Jeg er heller ikke fan af mail alias systemet, hvor du får et antal adresser, der alle peger på samme mailbox.
Og sammenlignet med andre mailtjenester er en GB ikke meget.
Alt i alt et mailsystem, der ikke giver valuta for de mange penge.
Umiddelbart ville jeg anbefale TDC/yousee at outsource hele deres mail, ligesom fx. telenor gjorde det for år siden.

Hvis du foretrækker at blive hængende på yousee's mail, anbefaler jeg at bruge en anden mail med bedre teknik og mere plads til løbende at sikre dine mails.

6 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints MS-ERIK har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
majah skrev:

Jeg ved at der for et par år siden blev eksperimenteret med at få imap løsningen op at køre. Derfor undrer det mig at den løsning ikke tilbydes af Yousee, da flere og flere kunder efterlyser den. Nogen der ved om imap-løsningen er taget af "tapetet" igen?

Ghostmail, som sikkerhedsfirmaet Csis har stået bag, (og som jeg før har anbefalet,) er blevet lukket pr. 1.9.2016
https://www.ghostmail.com/info

Godt spørgsmål. Jeg har taget det op som et spørgsmål i superbrugerkategorien. Endnu bedre vil det være hvis YouSee indførte det mailsystem, som Microsoft anvender (Exchange ActiveSync eller blot Exchange).
Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints nuber2 har modtaget fra andre medlemmer.

MS-ERIK skrev:

Endnu bedre vil det være hvis YouSee indførte det mailsystem, som Microsoft anvender (Exchange ActiveSync eller blot Exchange).

Har lidt svært ved at se nogen fordele ved at benytte exchange til privat brug. Men du vil måske i samme omgang have ms office inkluderet i dit yousee-abonnement.

Generelt er mail som vi kender det en temmelig usikker og meget krævende kommunikationsform, den har kun overlevet (+20 år!) fordi der endnu ikke er skabt enighed om noget bedre......
Omdømme 1

Jeg kunne fristes til at opfordre yousee til at gå i fodsporene på telenor; at flytte al mail over til en ekstern udbyder med (bedre) service.
Telenor flyttede for nogle år siden alle mailtjenester og -domæner over til jubii, hvor de har det godt, enten som en webmail løsning (gratis) eller som en fuld mailløsning med support for imap og pop3 (mod mindre betaling)
Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints MS-ERIK har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
nuber2 skrev:

MS-ERIK skrev:

Endnu bedre vil det være hvis YouSee indførte det mailsystem, som Microsoft anvender (Exchange ActiveSync eller blot Exchange).

Har lidt svært ved at se nogen fordele ved at benytte exchange til privat brug. Men du vil måske i samme omgang have ms office inkluderet i dit yousee-abonnement.

Generelt er mail som vi kender det en temmelig usikker og meget krævende kommunikationsform, den har kun overlevet (+20 år!) fordi der endnu ikke er skabt enighed om noget bedre......

Til information:

Faktisk er der nogle tidligere TDC-kunder der har Microsoft Office 365 inkluderet i deres abonnement. Det blev givet som en kompensation for at TDC CloudDisk lukkede. Brugere med CloudDisk og et særligt Secure-abonnement har Office 365 uden ekstra beregning så længe de har pågældende abonnement, andre brugere med CloudDisk i visse mobiltelefonabonnementer fik Office 365 i et enkelt år, men kan fortsætte gennem egenbetaling.

Office 365 betyder at brugeren skal oprette en Microsoft konto, og gør man det følger der en mailkonto med. Opretter man denne mailkonto i den Outlook, der indgår i Office 365 fremgår det at det er en Exchange-mailkonto. I øvrigt har alle brugere med Windows 10, som logger på med en Microsoft-konto, fået en mailkonto, som eventuelt blot skal have en éntydig mailadresse for at blive aktiv.
Omdømme 2

Badge
Der er nu kommet et svar fra YouSee angående indførelse af IMAP til YouSee-mail.

Det noget nedslående svar er, at YouSee forventer at IMAP bliver muligt, men at YouSee endnu ikke ved hvornår.

Det svarer stort set til de svar, der er kommet fra YouSee/TDC gennem de seneste 3 år. Brugere kan få deres behov for IMAP dækket ved at bruge en anden mailudbyder, f.eks. Google, som med sin Gmail længe har haft IMAP. En anden mulighed kunne være Microsoft Outlook-mail, som ligner IMAP i sine funktioner.
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints majah har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg ved at der for et par år siden blev eksperimenteret med at få imap løsningen op at køre. Derfor undrer det mig at den løsning ikke tilbydes af Yousee, da flere og flere kunder efterlyser den. Nogen der ved om imap-løsningen er taget af "tapetet" igen?

Ghostmail, som sikkerhedsfirmaet Csis har stået bag, (og som jeg før har anbefalet,) er blevet lukket pr. 1.9.2016
https://www.ghostmail.com/info

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P