youSee Less

Omdømme 4
Badge +2
  • Guide
  • 101 kommentarer
Ny tjeneste fra youSee til dig, der mener, at du bruger rigeligt med tid foran skærmen.
Tjenesten er med garanti ikke billigere end det abonnement, du har i dag.
Tjenesten kan ikke garantere dig, at du bruger mindre tid foran skærmen, der dog vil være sort i perioder. Til gengæld har tjenesten indbygget features, der lader dig få afløb for dine frustrationer flere gange dagligt.
Kort sagt er youSee Less tjenesten til dig, der gennem flere år har hidset dig op over manglen på service fra youSee. Det er simpelthen den fraværende service sat i system (uden vi af denne grund kan garantere, at den altid mangler)

(dette indlæg er et ironisk indslag ovenpå tirsdagens strømafbrydelse og den efterfølgende demonstration af det stadigvæk mangelfulde beredskab i den type situationer)
ebbe

9 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Du mener vel også, at strømafbrydelsen var YouSee's skyld? Ikke ironisk ment.
Omdømme 4
Badge +2
joern skrev:

Nej ikke selve strømafbrydelsen. Men åbenbart var uc ikke forberedt på, at det kunne ske. Redundans i opsætningen. UPS. Nødstrømsanlæg til at tage over for UPS'en, når den kørte tør. Jeg er ikke tekniker, men en virksomhed som uc bør ikke kunne lægges ned i timer af et kortere strømudfald.

Og en væsentlig bedre håndtering af formidlingen af problemerne, både på hjemmeside og facebook ville også have pyntet.
Omdømme 7
Badge +7
Det er jo ikke muligt at lægge det på hjemmesiden, da den selvsagt også var nede. Jeg medgiver gerne, at det ville have været godt, hvis de havde været hurtigere ude på fb.
Omdømme 4
Badge +2
Selve hjemmesiden fungerede ok, det var "bare" alt det kunderettede, der var nede. MityouSee, mail, driftsinformation, yousee forum.Det lykkedes også hen ad vejen at få en lille gul infobox op på forsiden.
I øvrigt var det med at siden var nede, ikke noget youSee lod sig mærke med :-) Opslaget med problemerne linkede ubesværet til driftsinfo, der i dagens anledning ikke fungerede.
Omdømme 7
Badge +2
nuber2 skrev:

joern skrev:

Nej ikke selve strømafbrydelsen. Men åbenbart var uc ikke forberedt på, at det kunne ske. Redundans i opsætningen. UPS. Nødstrømsanlæg til at tage over for UPS'en, når den kørte tør. Jeg er ikke tekniker, men en virksomhed som uc bør ikke kunne lægges ned i timer af et kortere strømudfald.

Og en væsentlig bedre håndtering af formidlingen af problemerne, både på hjemmeside og facebook ville også have pyntet.

Nødstrømsanlæg har det faktisk med at fejle oftere end mange umiddelbart tror.
Fejler de under en strømafbrydelse, så kan det tage en del timer at få det hele op at køre igen, fordi man først skal have fikset nødstrømsanlægget med en nulstilling, lade anlægget op med manuel håndkraft og bruge den manuelt opladte energi til at kickstarte nødstrømsanlægget, før man kan sende strøm igennem samtlige systemer igen og få dem til at starte op igen en efter en, for at undgå at der sker et kraftigt strømstød der kan få hele pibetøjet til at crashe igen eller i værste fald forsage beskadigelser på hele det system der er koblet til anlægget.

Har været vidne til sådan 2 totale strømudfald på SDU og SDE i Odense og det sker afgjort ikke lige så hurtigt med at få strømmen tilbage igen, som man jævnligt ser i amerikanske film og TV serier efter et totalt strømudfald.
Omdømme 4
Badge +2
Per K skrev:

Nødstrømsanlæg har det faktisk med at fejle oftere end mange umiddelbart tror.
Fejler de under en strømafbrydelse, så kan det tage en del timer at få det hele op at køre igen, fordi man først skal have fikset nødstrømsanlægget med en nulstilling, lade anlægget op med manuel håndkraft og bruge den manuelt opladte energi til at kickstarte nødstrømsanlægget, før man kan sende strøm igennem samtlige systemer igen og få dem til at starte op igen en efter en, for at undgå at der sker et kraftigt strømstød der kan få hele pibetøjet til at crashe igen eller i værste fald forsage beskadigelser på hele det system der er koblet til anlægget.

Har været vidne til sådan 2 totale strømudfald på SDU og SDE i Odense og det sker afgjort ikke lige så hurtigt med at få strømmen tilbage igen, som man jævnligt ser i amerikanske film og TV serier efter et totalt strømudfald.

Som oftest skyldes problemer med nødstrømsanlæg, at man har "glemt" at teste setup'et med jævne mellemrum, og når man så får brug for det. Virker skidtet ikke.

Umiddelbart (jeg kender ikke TDCs setup) går mine tanker også mere i retning af, at de centrale systemer bør dubbleres, så det ved uheld "blot" er at koble det uheldsramte anlæg ud og så køre videre på parallel-anlægget.

Held og lykke til youSee i jagten på spof'er.
Omdømme 7
Badge +7
Du skrev tidligere, at du ikke var tekniker, men det er du måske blevet?
Omdømme 4
Badge +2
https://www.version2.dk/artikel/danske-bank-tests-fandt-ikke-defekt-sikring-batteri-foer-nedbrud-1081425
Næ, jeg er kunde.
Omdømme 7
Badge +7
Nå, det beroliger mig, at du udtaler dig som kunde og amatørtekniker. 😀

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$