Yousee i kontant 29/9

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints nuber2 har modtaget fra andre medlemmer.

Først en tak til yousee for at have informeret os på forhånd. Har i dag modtaget en mail.
Men for alle os, der har oplevet yousee under sammen(ned) smeltningen, er der kun det at sige, at hvis I forventer, at vi (foreningskunder) skal være jeres ambassadører i den forbindelse, så må idm. jeg skuffe jer.
Kundeservicen er faldet til en niveau (lange og længere ventetider, sovende sager, ubesvarede mails og dårligt fungerende teknik) der er værre end dengang Rene tog fat på at forbedre det. Og selve smeltningen blev gennemført med så stor klodsethed, at titlen som "Danmarks største underholdningsunivers" nærmest kun kan henvise til kundekommentarerne på facebook.
I forvejen var det galt med forsyningssikkerheden, gennemskueligheden af jeres produkter, jeres regninger og jeres hjemmeside.

Nedenfor yousee's mail i forbindelse med kontant-udsendelsen Med mine kommentarer indsat i parantes.
YouSee kommer i DR Kontant næste torsdag

På næste torsdag den 29. september kl. 21.00, kommer YouSee i forbrugerprogrammet DR Kontant. Vi vil allerede nu informere jer om dette, så I er klædt på til at besvare eventuelle henvendelser fra jeres medlemmer/beboere. Allerede fra i morgen starter DR med at sende en teaser for programmet.

I programmet bliver vi udfordret på en række henvendelser fra kunder, som har været utilfredse med de oplevelser, de har haft med YouSee’s produkter og service. Der er tale om ret forskellige klagepunkter - men fælles for dem alle er, vi har skuffet kunderne i forhold til det, de havde forventet.

En stor andel af de af utilfredse oplevelser kommer fra sammenlægningen mellem TDC Privat og YouSee – en kæmpe opgave, hvor vi har:

Samlet det bedste fra de verdener (I har da prøvet, selv om selve sammenlægningen virkede dårligt forberedt)
Flyttet over en million kunder til et fælles it-system (Der er dog stadig mange kunder, der må anvende to logins)
Samlet vores digitale universer – dvs. hjemmesider, apps og selvbetjening (Uden at nogen af delene endnu fungerer optimalt, heller ikke den nye boks)

Vi arbejder målrettet og benhårdt på at ændre situationen, så vores kunder får en bedre kundeoplevelse. Konkret gør vi følgende:

Sikrer yderligere uddannelse af alle medarbejdere i vores kundecenter og butikker i produkter og it-systemer (desværre virker det ikke som om, problemerne ligger hos jeres dygtige medarbejdere, men i de IT-systemer, de skal servicere)
Rekrutterer nye medarbejdere til at tage telefonerne (var det ikke nemmere at få systemerne til at virke, og var medarbejderne ikke bedre tjent med en ordentlig telefonsluse)
Øger fokus på processer og systemer fra start til slut, så vi kan levere den bedste kvalitet. (Det er da et udgangspunkt, må jeg foreslå en væsentlig forenkling af produktporteføljen, kvalitetssikring af jeres systemer så I undgår timelange nedbrud for hundredtusinder af kunder, et redesign af jeres prisstruktur så det kan afspejles i forståelige regninger og lange rækker af tilsvarende)

Desværre blev afstemningen nedenfor ikke, som jeg ønskede den, men jeg kan ikke finde et sted at redigere i den eller fjerne den. Så se venligst bort fra den.

Har du siden sammensmeltningen oplevet

9 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints mich har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
For mig at se, er

Det ikke kun IT og teknik samt hjemmeside, der har fejlet grueligt.

Det er også at kunderne ikke får det. produkt de køber, skifter til eller opsiger, der er gået galt for kunderne

Det er også en kæmpe udskiftning af kundeservice og kundesupport ifb. med yousee har outsorcet hele kundeservice/support, som gør at man får helt forskellige svar, alt efter hvem man taler med. Hvis man kan få et svar.

Facebook og trustpilot viser den enorme utilfredshed, der er opstået inden for det seneste halve år

Men dommen må være hård i dr's kontant på torsdag, siden yousee annoncerer programmet for alle foreninger.
Jeg skrev til dem for næsten to måneder siden. Jeg venter stadig på svar. De må have meget, meget travlt :8
Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Skriver du direkte til kundeservice, skal du ikke mere regne med svar. Det har jeg helt opgivet. Jeg synes nu, at jeg får rimeligt hurtig svar, hvis jeg sender en (form)mail fra hjemmesiden. Den sidste (fornylig) omkring en fejl på vores regning, blev besvaret inden for de 6 dage, som service målet vist er for henvendelser per mail.
Jeg har brugt deres hjemmesideforumlar. Jeg har bedt om at få min åben konfiguration tilbage, så løsningen burde kun ligge et enkelt flueben væk. Har de ikke svaret inden nytår, så må jeg jo rykke for et svar :)
Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Ja, det var vist noget med en opdatering, som slog åben konfiguration fra hos nogen. Det er vist efterhånden et pænt stykke tid siden. Du må være en meget tålmodig sjæl :D
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Nikolaj har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
Hej nuber2,

Først og fremmest tak for dit indlæg her på YouSee Forum. Jeg kan sagtens forstå, at det kan være svært at være ambassadør i en tid, hvor du selv har oplevet problemer, eller har været i kontakt med andre kunder eller foreningsmedlemmer, som har været ude for træls oplevelse.

Dit indlæg og dine kommentarer til vores email stemmer overens med mange af de problemstillinger som både jeg selv og rigtig mange af mine kollegaer arbejder med at løst til dagligt, og vi gør lige nu alt hvad vi kan for at gøre det så nemt som muligt at være kunde hos YouSee.

Sammenlægningen af TDC og YouSee betød ikke kun at rigtig mange kunder skulle vende sig til de grønne farver, men det betød også, at enormt komplekse IT-systemer skulle ligges sammen for at vi på sigt kan levere de bedste og mest simple produkter. Vejen til dette har været ramt af nogle bump som du selv har oplevet, men det skal – og bliver – der rettet op på.

Som du kan læse i mailen arbejder vi lige nu på nogle konkrete initiativer som skal forbedre oplevelsen hos dig som kunde. Disse indebærer bl.a.:

• Endnu mere fokus på at sikre kvaliteten. Dette gælder både i processer, interne systemer samt produkter - som du også er inde på. Det er enormt vigtigt, at vores egne systemer er lette for vores medarbejdere at betjene, så de kan have fuld fokus på at give en god kundeoplevelse.
  • Mere uddannelse og kortere ventetid: Vi har gennemført mere end 40.000 timers ekstra uddannelse af vores medarbejdere, og vi er snart i mål med de sidste tusinde timer. Derudover er vi i fuld gang med at ansætte endnu flere folk i vores kundeservice. Vi har i år ansat næsten 250 flere medarbejdere i år sammenlignet med sidste år.

Jeg ved, at min kommentar ikke løser de problemer du har oplevet, men du skal vide, at du bliver hørt og at vi er utrolig mange som hver eneste dag arbejder på at forbedre kundeoplevelsen og de problemer du har siddet med. Vi har heldigvis rigtig mange kunder som altid får en god betjening, men denne gang er det noget andet der bliver belyst og det har kontant valgt at trække frem, hvilket vi tager meget seriøst – for du skal selvfølgelig have en god oplevelse når du er i kontakt med os.

Hvis du har nogle spørgsmål, så sig endelig til!

Vh
Nikolaj
Omdømme 2

Badge
Nu kan tal jo fortolkes forskelligt, men hvis man har oursourcet kundeservice ud af huset i Teglholmen, og der så er forsvundet hundredevis af medarbejdere fra Yousee i denne forbindelse, så kan man jo være nød til at ansætte f.eks. 250 nye medarbejdere til det nye kundecenter.

TDC/Yousee har jo ikke fået nye kunder, måske tværtimod., så det er jo ikke derfor behovet for nynsættelser ligger

Desuden er der opfattelsen, når man læser mange af indlæggene, at de langt fra er klædt på til til kunne servicere kunderne (nærmest læser op fra et stykke papir).

Mange af kundeklagerne er ikke kun TDC kunder der er flyttet til Yousee. Det er også Yousee kunder, som har mærket et betragteligt stort antal fejl
Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints nuber2 har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg har ad omveje modtaget en henstilling om ikke at benytte indhold fra mails fra YouSee Info (noreply@nyheder.yousee.dk). Det skal jeg så undlade at gøre fremover.
Jeg afmelder mig derfor løbende de mails, jeg måtte modtage fra denne adresse.
Omdømme 2

Badge
nuber2 skrev:

Jeg har ad omveje modtaget en henstilling om ikke at benytte indhold fra mails fra YouSee Info (noreply@nyheder.yousee.dk). Det skal jeg så undlade at gøre fremover.
Jeg afmelder mig derfor løbende de mails, jeg måtte modtage fra denne adresse.

Man kan da også læse om det her

http://digitalt.tv/yousee-drs-kontant-299/

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)