You see vidergiver personfølsomme oplysninger til 3. part, trods adressebestyttelse! | YouSee Community
Spørgsmål

You see vidergiver personfølsomme oplysninger til 3. part, trods adressebestyttelse!

Jeg føler mig rigtig dårligt behandlet og dybt rystet. Sagen er at Yousee har vidergivet mine kontaktoplysninger og kundeforhold til et analyse firma. Jeg blev herefter ringet op 3. parts firmaet: Rambøll og spurgt om deltagelse i tilfredshedsundersøgelse. Hvilket jeg sagde nej til, vel oppe i det røde felt.

Jeg har haft telefonisk kontakt til Yousee som tid til anden ringer og fortæller om sagen. Der erkendes man har begået fejl ved at sende personfølsomme informationer uden samtykke. Men at få det på skrift er endnu ikke lykkes mig. Hvis det forhåbentligt snart kommer vil det blive videresendt til Forbrugerombudsmanden og Datatilsynet. Yousee kan dog være glad at Persondataforordningen endnu ikke er trådt i kraft.

Jeg synes det er ubehageligt at Yousee trods adressebeskyttelse alligevel vidersender personlige informationer til andre firmaet. Og jeg er jo ikke den eneste, så det vil jeg anbefale folk tjekke op på. Andre der har været i lignende situation?

Ingen kommentarer

Ingen kommentarer

Besvar