Svar

Windows firewall

• Bruger
  • 22 kommentarer
Jeg får en meddelelse om at Windows firewall ikke er slået til, og får så at vide at Windows firewall ikke kan slås til af sikkerhed og vedligeholdelse. Det er heller ikke muligt at slå til manuelt - der sker ikke noget. Der står osse at firewall måske er konfigureret  forkert.  Hvad gør jeg ?

Venligst Sebbe. 

icon

Bedste svar af Slangefar 20 juli 2016, 10:30

Du skal bare sikre dig, at firewall i Yousees sikkerhedspakke er slået til. Sikkerhedspakken vil måske slå Windows firewall fra, når den egen firewall bruges. Som jeg skrev før, prøv at slå sikkerhedspakken kort varigt fra (eller blot kun firewall i sikkerhedspakken), og se om du ikke kan starte Windows firewall uden problemer. Kan du det har du fundet forklaringen. Windows kan ikke se nogen anden firewall og foreslår derfor at slå sin egen til. At Windows ikke kan se sikkerhedspakkens firewall betyder ikke, at den ikke er  slået til.

Se original

7 Kommentarer

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Der kan være noget software, som hindrer den i at starte. Prøv at kigge på: https://support.microsoft.com/en-us/help/17613/automatically-diagnose-and-fix-problems-with-windows-firewall

Tak for dit råd, som jeg fulgte, men desværre uden held. Jeg fik den samme meddelelse på skrivebordet om at slå firewall til.

Har du flere gode ideer ?

Venligst Sebbe.

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Der er sikkert noget software, som stopper Windows firewall. Prøv f.eks. at slå din antivirus kortvarigt fra og prøv at starte Windows firewall. Din antivirus kan have sin egen firewall og stopper måske derfor Windows egen firewall. 

Tak endnu en gang.

Jeg kører kun med YOUSEE's  (tidl TDC) sikkerhedspakke, da jeg har fået at vide, det er nok med den, og at flere antivirusprogrammer på pc'en bare modarbejder hinanden.

Venligst Sebbe

Omdømme 4

Badge +3
Jeg bruger ikke Yousees sikkerhedspakke. Den virker vist kun på Windows og MacOS, men vi kører kun android og Linux  her :@  Så vidt jeg kan se på yousee.dk, indholder sikkerhedspakken en firewall, og jeg vil tro den blokerer for din Windows firewall. Du har ikke megen glæde af 2 firewalls.

Tak for svar, men hvad mener du med at Yousee's firewall blokerer for Windows firewall ? Jeg har haft sikkerhedspakken i flere år, og har aldrig været ude for problemer med Windows firewall.   Skal jeg bare ignorere meddelelserne om at slå den til eller hvad ?

Venligst en uvidende Sebbe.

Omdømme 4

Badge +3
Du skal bare sikre dig, at firewall i Yousees sikkerhedspakke er slået til. Sikkerhedspakken vil måske slå Windows firewall fra, når den egen firewall bruges. Som jeg skrev før, prøv at slå sikkerhedspakken kort varigt fra (eller blot kun firewall i sikkerhedspakken), og se om du ikke kan starte Windows firewall uden problemer. Kan du det har du fundet forklaringen. Windows kan ikke se nogen anden firewall og foreslår derfor at slå sin egen til. At Windows ikke kan se sikkerhedspakkens firewall betyder ikke, at den ikke er  slået til.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)