Windows 10 problemer

• vah
  • Udforsker
  • 44 kommentarer
Jeg havde glædet mig til opgraderingen fra Windows 8,1 til Windows 10, som jeg hentede i går, men der har været en del problemer,som jeg ikke havde i det gamle system. Siderne fryser jævnligt, musepilen sætter sig fast, og CTRL-ALT-DELETE virker ikke. Somme tider kommer der en meddelelse fra Microsoft, at der var et problem som bliver undersøgt og maskinen genstarter. Andre gange kommer der ingen meddelelse,og så har jeg kun den mulighed at slukke helt og starte op igen, men det der da irriterende, men der er vel ikke noget at gøre ved det,eller er der? Der er selvfølgelig børnesygdomme ved alt, men jeg har da i tidens løb haft 4 forskellige udgaver af Windows, og aldrig haft disse problemer.Der var en der skrev, at man skulle vente til den første sikkerhedspakke kom, men hvornår mon den kommer-

m.v.h. vah  

2 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hej vah

Min personlige erfaring med opgradering af windows (Siden windows XP) er.. Lad være, tag backup, og lav en ny installation. Det burde (Mener Microsoft i hvert flad) kunne lade sig gøre at opdatere windows, men der er mange programmer der ikke har noget med selveste Windows at gøre, der kan opføre sig, mildest talt mærkelig efter opdateringen. Så det behøver ikke være windows der er noget galt med. Det kan være noget andet, som man slet ikke tænker på, f.eks. Driver, Spil eller noget helt tredje, f.eks. en driver til en spil mus, eller spil headset, eller bare et spil tastatur. (Sådan enheder har normalt knapper der ikke er standard). Jeg håber du har lavet backup, ellers vil jeg anbefale dig at gøre det hurtigst muligt, det kan godt gå hen og blive værre og værre (Det har jeg oplevet et par gange, dog ikke fra 8.1 til 10) hvor jeg var nødt til at tage HDD ud af PC'en og tilslutte den til en anden PC med USB. Henta data ud, og efterfølgende nyinstallation af windows, hvor alt har kørt fint siden. ISÆR hvis man har haft sin PC kørende et par år, og har installeret en del programmer, evt. afinstalleret et par programmer også, kan det gå galt med opgraderingen.

Venlig Hilsen

Brian

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Trumle har modtaget fra andre medlemmer.

Hej vah.

Kig i "Enhedshåndtering".
Manglende/forkerte drivere er ofte årsag til disse problemer.( "gule trekanter" )

En god idè til "at finde rundt i Windows 10" vil være at udvide hjælpefunktionen.
Her er det Windows 7---men fungerer også i Windows 10.
/t5/L%C3%B8st-og-Fast/Hj%C3%A6lp-i-Windows-7/td-p/147989

Det giver et bedre overblik over mulighederne for at løse et problem.

Fortryder du,at du har installeret Windows 10,kan du inden for 30 dage vende tilbage til dit "gamle styresystem".
http://www.cnet.com/how-to/windows-10-how-to-roll-back/

Så har du tid til at finde ud af om nogle af dine enheder har "driver-fejl",der ikke kan rettes lige pt.

Følgende program kan rette mange fejl og opsætninger,,også i Registreringsdatabasen,som man ikke selv kan overskue.
Giv dig god tid,,og følg "menuen" slavisk.--spring ikke noget over,selv om det kan tage lang tid.

http://www.tweaking.com/content/page/windows_repair_all_in_one.html

Venlig hilsen
   Trumle.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8