wifi løsning til stationær computer

Hej
Min stationær computer er kablet til min router, Routeren har indbygget Wi-fi.

Jeg vil gerne ha' lavet en dobbelt løsning, så at der er mulighed for externe enheder at snakke sammen med min stationær via Wifi, så jeg slipper for at anvende USB kabler fremover ( det drejer sig specielt om min mobil og pad ).

Hvordan har jeg det op at køre, så at computeren stadig tilgår internettet via kabel, men at der samtidigt er Wi-fi mulighed for eksterne enheder ?

Har forsøgt tidligere med en Wifi USB adapter, men kunne dengang ikke få det til at virker.

Ønsker også hjælp til hvilken hardware der skal købes, som det sikre køb, for at det er let at få til at virker.

På forhånd tak.

3 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hej Stonefox

Hvis din stationær sidder bag den samme router som dine WiFi enheder, sidder de på samme subnet, og der burde ikke være nogen vanskeligheder i at få dem til at snakke sammen. Men det kræver evt. noget software der kan bruges til at synkronisere enhed og Stationær op mod hinanden. f.eks. MyPhoneExplorer her: http://www.fjsoft.at/en/ Hvis du har Apple udstyr, vil jeg gætte på at der findes noget tilsvarende til en såden (Jeg har ikke Apple enheder, så jeg ved det ikke.)

Derudover findes der også mulighed for forbindelse på andre måder. Men det er lidt mere besværligt. Det er f.eks. via en FTP Server/klient løsning, eller Samba/smb klient (Windows Shares) Men som skrevet det er lidt mere besværligt. Men jeg har dog brugt begge måder flere gange for at hente/gemme enkelte filer fra en NAS (Jeg har Android baseret Telefon, og tablet). Under alle omstændigheder burde enhederne kunne "snakke" sammen hvis der er på samme subnet (Bag samme router) med det rigtige software.

Jeg bruger selv MyPhoneExplorer, og det software virker både over WiFi, Bluetooth, og USB kabel Glad humørikon

Venlig Hilsen

Brian 

Hej Brian

Tak for din nbesked. Jeg har installeret MyPhoneExplorer, som virker meget lovende. Dog har jeg det problem at "Gennemse lokale filer" aldrig viser noget resultat, selv om jeg med sikkerhed ved at der findes en fil med det navn jeg søger på.  Har du også dette problem ?

http://gratisupload.dk/f/8rm7buz9or/ ; - Link til screendump

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Det lyder mærkeligt, for når jeg vælger gennemse lokale filer, åbner den bare en stifinder til den Cache som ligger lokalt på PC'en (Den backup, den startede med at lave, da du først konnectede til telefonen. Så det eneste den gør er at åbne en stifinder til lokal backup af telefonen på din PC.. Ved mig åbner den til: C:UsersrugernavnAppDataRoamingMyPhoneExplorerHTC One [xxxxxxxxxxxxxx]Cache

Hvor brugernavn er den bruger jeg er logget på med, og xxxxxxxxxxx er en identifikationsstring til telefonen (Imei?) Det er her lokale filer åbner til Glad humørikon 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)