Web-tv problemer giver Dummebøde

Havde fået nyt modem fra Yousee og ville så teste web-tv på Chrome browseren. Det gav hakkende lyd og billede, prøvede så på Opera-browsern, samme resultat. Tænkte det kunne være midlertidigt problem så testede igen næste dag, samme hakkeri med Yousee web-tv, både på Chrome og på Opera browseren. Ringede til Yousee hjælplinien og efter mange test og tænd og sluk for modem foreslog kundesupport, at jeg fik en tekniker ud, som han sagde: -der er nok ikke nogen særlig risiko for du selv skal betale efter det vi har prøvet her-. Teknikeren kom og konstaterede at han kunne få hastighed 100/5 Mbit på sit udstyr med Speedtest.net. Når jeg samtidig testede hastighed i Chrome browseren med Yousee fik jeg oftest omkring 40-60/5 dog op til 107/6 enkelte gange. Hans konklusion var at det var mit udstyr der ikke var OK og jeg fik en regning på 1247,25 fra Yousee (tag selv via betalingsservice).
Det opfatter jeg virkelig som en Dummebøde, da jeg siden fra en ven, der arbejder hos et antenneselskab fik at vide at det var meget almindeligt med Yousee problemer med Chrome og Win10, jeg skulle prøve Internet Explorer i stedet. det gjorde jeg og det virkede upåklageligt og Yousee web-tv kører også upåklageligt på Edge browseren på mit udstyr.
Så måske er min PC ikke den nyeste, men Yousee skulle da efter min mening være de første, der foreslog at prøve en anden browser frem for at sende en tekniker. Men der er selvfølgelig flere penge i at sende en tekniker, kunden betaler jo hvis vi ikke kan løse problemet!!

4 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +4
Eller du kunne have prøvet at komme ind her i forummet først og spørge om råd.
Rådet ville med næsten 100% garanti været at prøve med en anden browser når du fortalte at du brugte Chrome. Opera tvivler jeg også på at nogen ville anbefale at prøve i stedet for.
Men det er meget naturligt at man selv hænger på regningen, når det viser sig at det ikke er leverandørens udstyr at den er gal med, men i stedet ens eget udstyr.
Nu havde jeg dengang ikke tænkt mig at lave et projekt ud af det og meget kan jo ses i bagklogskabens klare lys... - Jeg ville blot teste min forbindelse med at se hvordan web-tv kørte. Da jeg ikke fik det til at køre, håbede jeg at Yousee kunne hjælpe med fejlfinding. Det kunne de så ikke, men sendte en tekniker og lod mig betale. - Ja jeg har efterfølgende ledt og set bl.a. i dette forum at Chrome og Yousee har visse udfordringer. Havde jeg ikke haft så høje forventninger til Yousee´s kundeservice havde jeg nok også chekket andet først. Og med den info jeg der har fundet ville jeg nok ikke have accepteret Yousee tekniker besøg. Det er måske ikke leverandørens "udstyr" der er problemet, men som du selv nævner kører det ikke optimalt med Yousee og Chrome hos flere og det er den tilbagemelding jeg egentlig forventede at få fra en ordentlig kundeservice, i stedet for at få tilsendt en service-tekniker som jeg ikke havde bedt om eller behov for - og så for min regning.
villi s

Havde samme problem, havde teknikker ude som skiftede stikket i vægen, der var forældet , det hjalp ikke, så jeg gik ned til min lokale pc-pusher for en hastighedstest der. Det viste sig at det var min processor der ikke kunne klare de hastigheder jeg har nu, så jeg måtte bruge penge på en ny pc.
Mit råd til andre med samme problemer er at tjekke om pc'en overhovedet kan klare de hastigheder man har.
Omdømme 7
Badge +4
Hvis man har lidt computer know how og er lidt teknisk anlagt, så kan man også selv bygge ens PC efter de personlige behov man har.
Jeg har selv bygget dem jeg har haft igennem tiderne, fordi jeg blev træt af de limits der er på de færdig byggede PC'ere man kan købe. Så jeg har ikke købt en færdig bygget computer siden Windows 98 var det helt store :-)

Det gør det også ekstremt billigere hvis der lige skal en eller flere opgraderinger til i tidens løb, eller til nu hvis uheldet er ude med der er noget som går i stykker eller er slidt.
Eks. er det en fordel når online butikkerne holder deres jævnlige oprydningsudsalg på hardware. Den CPU jeg har i min, som er en Phenom II X4 965 Black Edition på 3.4 Ghz, er købt på oprydningsudsalg og der sparede jeg næsten 50% på den dengang.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)