Svar

Utydelig grøn tekst i YouSee Forum

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints MS-ERIK har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Hej.

Den grønne nuance, som anvendes i YouSee Forum kan nogen gange være lidt svær at læse, da kontrasten til baggrunden er for lille. Der anvendes en grøn farve med farvekode #6ba912. Hvis YouSee læser dette, kan I så ikke overveje at bruge farvekode #008000 i stedet for? Det vil gøre en i forvejen ganske udmærket ny version af YouSee Forum endnu bedre.

Farvekode #6ba912 ser således ud, her som fremhævet..

Farvekode #008000 ser således ud, her som fremhævet.

Det er faktisk farve #008000 som YouSee selv anvender i teksterne øverst på siden (Tv, Bredbånd, Mobil o.s.v.). Farven i indlæggene på YouSee Forum kan finjusteres manuelt under HTML-fanen.

icon

Bedste svar af Nikolaj 20 oktober 2015, 13:10

Hej alle,

Som I nok har bemærket, så har vi i dag lavet farveændringer her på YouSee Forum.

Vi mangler stadig det lille YouSee-ikon i siden af Forum-teamets navn, men det kommer inden længe :)

Er teksten tydeligere nu, og hvordan ser I på de nye ændringer?

Giv endelig feedback.

/Nikolaj

Se original

15 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Kevin har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
Hej MS-ERIK

Tak for dit input

Det skal vi nok tage op til overvejelse, for vi ønsker selvfølgelig den bedste oplevelse for vores brugere herinde

/Kevin

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Emil har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

MS-ERIK skrev:
Det er faktisk farve #008000 som YouSee selv anvender i teksterne øverst på siden (Tv, Bredbånd, Mobil o.s.v.). Farven i indlæggene på YouSee Forum kan finjusteres manuelt under HTML-fanen.

Det er faktisk #6ba912 der bruges, og jeg har ikke problemer med at læse pga. farven hverken i forum eller navigationen på min MacBook Retina eller Dell skærm.

[img]44i1FAC031E1BAA5729.png[/img]

Jeg har begyndende grå står, og mon ikke andre med mere svagt syn end jeg, ville blive glade for lidt mere kontrast.
Jeg kan i hvert fald bedre se bogstaverne i den linie MS-ERIK foreslår, end den tekst der er skrevet i forum. Også selvom jeg har siden på 115 % - og den kunne jeg godt tænke mig at få ned på 100 % igen.
Omdømme 2

Badge +3
Noget vi nok kan blive enige om er at denne tekst godt kunne tåle at blive et par pixels større.. og jeg er vel at mærke 18 år gammel med unge og friske øjne ;)

[img]45i29A8C3105C4B6EA9.png[/img]

Omdømme 2

Badge +3

majah skrev:
 Også selvom jeg har siden på 115 % - og den kunne jeg godt tænke mig at få ned på 100 % igen.

Du har vel set denne indstilling?
[img]47i33544F80DA3B8B02.png[/img]

Ja det har jeg og har prøvet den, men den viser noget forskællig i henholdvis IE11 og chrome, og det synes jeg er forvirrende. Men tak for forslaget - kan være andre kan bruge det. :-)
Omdømme 2

Badge +3

majah skrev:
Ja det har jeg og har prøvet den, men den viser noget forskællig i henholdvis IE11 og chrome, og det synes jeg er forvirrende. Men tak for forslaget - kan være andre kan bruge det. :-)

Du kan selv bruge det hvis du dropper Internet Explorer :D Det er den værste browser nogensinde, især for mig og alle andre der arbeejder med hjemmesider. Et rent banan.

Det virker fint i Safari og Chrome, en løsning er vel at droppe IE helt eller bare bruge forummet i Chrome indtil det bliver fixet?

Du kan være sikker på jeg dropper ie til forum på sigt, men indtil videre tjekker jeg funktioner i ie - sammenlignet med chrome, fordi mange stadig har den browser.
Safari har jeg ikke prøvet, (Næsten ikke mere plads på mit c-drev, trods en gevaldig oprydning. )
Hvis der er problemer med forum i chrome er det ikke altid tilfældet med ie - og omvendt.

Ja ja jeg ved godt at smedens hankat døde af dårlige undskyldninger. :-D
Omdømme 2

Badge +3
Safari findes ikke til Windows. Jeg er Mac guy. Den mest brugte browser i Danmark på sites der er medlem af FDIM er altså Chrome. Men god stil at du tjekker funktioner i IE, det er også det eneste den kan bruges til :D

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints MS-ERIK har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Det er rigtigt som det påpeges, at farven på teksterne i toppen af siden er #6ba912.

Men farve #008000 er tydeligere at se, i hvert fald med mine øjne med en lettere grå stær.

Men den har måske ikke YouSees officielle grønne nuance.

Det kan eventuelt prøves om man ved indstillinger til grafikkortet eller direkte i skærmen kan ændre farve og/eller kontrast, men en ulempe ved at gøre dette kan være at fotografier så kan se forkerte ud. I Microsoft Windows er der tillige særlige indstillinger til bl.a. kontrastfremhævning m.m. (under menupunktet "Øget tilgængelighed").

Har yousee læst indlægene herover??

.Der er jo gjort opmærksom på, at det kan være svært at læse den svage grønne farve, når det hele flyder ud i et.  :(  Den olivengrønne er helt umulig at læse. 

Nu er forum så opdateret til at være mobilvenlig. 

Mon ikke det ville være tydeligere hvis baggrunden var hvid eller hvis det var en mere klar grøn farve??   (Den blå hos TDC har jeg ikke problemer med.)

Gad vide hvorfor man ikke har skrottet den  grå baggrund?  

Godt jeg har min pc. :D 
ps. Jeg bliver sgu nok snart nød til at få gjort noget ved det syn. Her i boxen er det også svært at få øje på det man skriver, selvom det er skrevet på min pc. 
  Billede slettet                                                                                                                                                                       

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Nikolaj har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
Hej Majah,

Vi ser lige nu på at ændre farvene en smule, så de også et tilpasset det nye YouSee-design. Dette skulle gerne resultere i, at det bliver lettere at læse teksten her på Forum :)

Jeg tør ikke helt sige, hvornår det kommer til at ske - men vi arbejde på det!

Vh

Nikolaj

Omdømme 3

Badge
Det utydelige gælder også når det er baggrunden, der er lysegrøn og teksten er hvid. Dette ses tydeligt i ethvert indlæg fra YouSee selv, f.eks. fra en Community Manager.

Bemærk forskellen på signaturmeddelelsen med "Husk at trykke på Accepter som løsning ..." og kommandoknappen "Accepter som løsning", sidstnævnte navnlig når knappen er markeret.

Se endvidere mit indlæg fra ‎02-12-2014, der startede denne tråd.

Hvis man bruger Firefox på computer kan man slå alle farver på webstedet fra og få al baggrund hvid, al tekst sort og link blå. Men så forsvinder ethvert spor af YouSee's design. Men man opnår at teksten bliver mere læselig. Hvad man kan på en smartphone er jeg ikke klar over.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Nikolaj har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
Hej alle,

Som I nok har bemærket, så har vi i dag lavet farveændringer her på YouSee Forum.

Vi mangler stadig det lille YouSee-ikon i siden af Forum-teamets navn, men det kommer inden længe :)

Er teksten tydeligere nu, og hvordan ser I på de nye ændringer?

Giv endelig feedback.

/Nikolaj

Omdømme 3

Badge
Hej.

Tak for farveændringen. Nu kan man læse teksterne uden besvær.

Tråden må hermed betragtes som løst. 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P