Jeg har en Yousee bredbåndsforbindelse der kommer ind i stuen og ender i et
LK FUGA antenneudtag multimedie TV, R og Data slutdåse type TD272E.
Fra dette stik kan jeg se at coax kablet køre på loftet og ender i en antenneforstærker, og derfra videre til de forskellige rum.
Mit spørgsmål: får jeg ført både TV/data på loftet med dette kabel eller er det kun TV?.
Mit ærende er at sætte en TV/Data splitter op på loftet, hvis det er en mulighed ?
Mvh Johnny
Bedste svar af BrianHHansen
Hej Johnny.
Det er helt afhængig af hvad der er ført op til loftet. Hvis dit Coax kabel er tager fra udgangen kaldet TV, så kommer der IKKE data med rundt. så er det kun TV der bliver sendt rundt. Hvis det kommer fra selveste dåsen, altså ikke fra nogen af de stik på forsiden af dåsen ( TV, R eller Data ). så bliver alt ført med rundt. MEN, og der er et men. Du kan kun tilslutte din router ET sted. Du kan altså ikke bruge denne ledning til at distribuere dit netværk rundt i huset, og tilslutte diverse enheder forskellige steder i huset. Det signal du skal sende rundt i huset er det signal du har EFTER din router. Du kan hermed IKKE bruge samme ledning (coax), men skal bruge CAT5e, eller højere, netværkskabel , og en netværks switch til at fordele det til de foskellige rum (f.eks. sådan nogen her: https://www.pricerunner.dk/sp/switch-netv%C3%A6rk.html )
-Brian