Tour de France-tråden

Omdømme 5
Badge +4
  • Administrator
  • 628 kommentarer
Denne tråd er dedikeret til alle Tour de France-fans som elsker at følge med i løbet hver eneste sommer.

Touren har snart kørt i én uge, og der har allerede været utrolig meget spænding og dramatik med udgåede ryttere, styrt og ikke mindst angreb.

Igår på 5. Etape gik Fuglsangs holdkammerat, Fabio Aru, i et eksplosivt angreb på La Planche des Belles Filles, hvor han snuppede sejren foran alle konkurrenter - kan han mon slå Froome i det samlede klassement?

På 4. Etape blev en af favoritterne til den grønne trøje - Peter Sagen - smidt ud efter han angiveligt forårsagede Mark Cavendish's styrt i sprinten, som også betød at vinderen af 30 Tour-etaper måtte udgå - så hvem vinder nu den grønne pointtrøje?

Meget er i hvert fald åbent - eller er det? Kan Froome og Team Sky køre sejren hjem i overlegende stil? Og hvem tager hhv. pointtrøjen, den brikkede bjergtrøje og ungdomstrøjen?

Her er mine bud - og jeg vil gerne høre jeres! :)

Den gule trøje
Jeg har lidt svært ved at se, hvem der kan slå Chris Froome og Team Sky. Han har utvivlsomt det bedste hold i ryggen når de kommer til de store bjerg-etaper. Dog så Fabio Aru god ud igår, mens Quintana ikke ligner en mand der kan udfordrer i år. Et frisk bud vil være Fabio Aru, men jeg tror simpelthen at Sky er for stærke, så jeg går med Chris Froome - men jeg holder mere med Aru! :)

Pointtrøjen
Inden løbet havde mit bud været Peter Sagan, men det har nu ændret sig, da han er blevet smidt ud af løbet. Arnaud Demare fra Française des Jeux er nu favorit, men jeg må ærligt indrømme at mit kendskab til ham ikke er stort!

Derfor går jeg med Marcel Kittel, Tyskeren fra Quick-Step, som allerede har vundet én etape.

Bjergtrøjen
Jeg håber uden tvivl at Jakob Fuglsang kan være med i konkurrencen til denne trøje, men jeg tror desværre, at det er en smule urealistisk - især hvis Fabio Aru skal konkurrerer med Froome, så får han brug for Fuglsang som hjælperytter. Dog håber jeg, at han alligevel får lov til at vise det danske flag i bjergene.

Mit bedste bud på bjergtrøjen er enten Thibaut Pinot eller Rafal Majka. Begge er rigtig gode ryttere som gør sig godt i bjergene.

Jeg holder dog med Majka som jeg også tror vinder trøjen, selvom bookmakerne peger på Pinot. Jeg husker Majka fra hans mange år på Saxo-bank, hvor han gjorde indtryk!

Ungdomstrøjen
Trøjen ligger umiddelbart til enten Louis Meintjes eller Simon Yates, hvis bror Adam Yates, tog den sidste år. Jeg har ikke det store kendskab til de to ryttere, men Simon Yates slog Meintjes med 14 sekunder på gårsdagens etape, så jeg tror på ham! :)

Min generelle viden om cykling er ikke stor, men jeg følger glædeligt med hver sommer. Er spændt på at høre jeres bud på, hvem der vinder de forskellige trøjer, hvis I altså følger med! :)

6 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +3
Jeg sidder også og nyder dette fascinerende cykelløb, så at sige næsten hverdag. Sagan's udsmidning er imo en skandale fra Tourledelsen. Det var den lille møver Cavendish, der endnu en gang forsøger at komme forbi, hvor der ikke er plads og kører ind i Sagan. Majka havde jeg set som en af de stærke i bjergene, men han måtte desværre udgå.
Omkring Froome og sejren ser det ud til, at der er mere spænding i år end tidligere. Dog tror jeg han snupper den på enkeltstarten på næstsidste dag.
Kittel snupper den grønne, nu når Sagan er væk. Bjergtrøjen går nok til Barguil (som har kørt rigtig godt), hvis der ikke er en enkelt rytter, der går helt bananas på de resterende bjergetaper. Ungdomstrøjen bliver nok Simon Yates'.
Bliver spændende, hvad den sidste uge resulterer i.
Stor ros til rytterne for et medrivende løb - til gengæld ris til tourledelsen for deres mærkværdige håndtering af flere hændelser. Nogen vil nok sige - typisk fransk !
Nå, 16. etape starter om et blikøje, så skal flimmern tændes. :cool:
Mvh.
Omdømme 5
Badge +3
Tja, så røg Kittel og Pinot - hmm. Den havde jeg ikke lige set komme. :S

Ang. 17. etape.: Hold da op for nogle fascinerende omgivelser de kørte igennem.
Især i slutningen af etapen - utrolige flotte optagelser både fra mc'erne og helikopterne. :cool:

Det ser svært ud for de andre at skubbe Froome af pinden. Der er ikke mange chancer tilbage.
Mvh.
Omdømme 5
Badge +4
Ja, det er godt nok ærgerligt med alle de udgåede ryttere - Touren har været hårdt ramt i år!

Dog har der også været flere positive overraskelser. Jeg er positivt imponeret over især Uran og Bardet, og jeg håber virkelig, at de kommer til at give den gas idag - det bliver de i hvert fald nødt til, hvis de skal have en chance for at vinde trøjen :)

Min tidligere favorit, Aru, har jeg lidt mistet fidusen til - han var ikke god igår, og hans angreb på Froome da han havde en teknisk defekt samt hans angreb efter Fuglsang har givet et minus i min bog!

Meget velfortjent at Barguil nok tager Bjergtrøjen, og jeg har absolut heller ikke noget imod at Matthews løber med pointtrøjen - han har virkelig kæmpet, selvom det er uheldigt med Kittel.

Og ja, virkelig fascinerende billeder! Produktions-teamet i Touren kræser for os seere :cool:

Tror du Sky kører den stille og roligt hjem idag, eller kommer der en overraskelse? :)
Omdømme 5
Badge +5
Hej!

Jeg tror også at Froome bliver svær at slå og som Nikolaj siger, så må jeg godt nok også tilstå at Touren har været hårdt ramt.

Udover selve sporten er interessant, så nyder jeg også at se på det landskab som de kører igennem - hold op hvor er det flot! :S Får helt lyst til at tage på bilferie eller leje en autocamper og køre afsted og heppe ved sidelinjen! :)

Det bliver nok ikke mindre flot når de kører i alperne igen i dag!

God etape! :cool:
Omdømme 4
Badge +2
Tak for i år. Fin tour. Ikke mindst suntour :-)
Næste år håber jeg, at tv2 play og eurosport player ligger som apps på boksen, så vi får lidt mere at vælge imellem - fx mulighed for at fravælge nyhederne og de medfølgende reklameblokke på tv2.
Og måske et movistar hold i konkurrencedygtig udgave. Og Jakob og Richie uden uheld......
Omdømme 7
Badge +4
Man kan kun sige synd at TV2 har smidt alle de millioner ud på også at få rettigheder frem til 2023, når man tænker på hvor totalt skrantende deres økonomi er.
Der er skutte noget at sige til at de vil have solgt TV2, når de gør sådanne numre end i stedet for at få styr på økonomien.
Lille TV2 er trods alt ikke en medie gigant som Eurosport.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)