Tip til "Accepteret som løst tråd."

Hej med dig.Glad humørikon

Meningen med at markere en tråd, som accepteret som løst tråd,  er at andre brugere hurtigt kan hoppe ned til løsningen af et problem, som er blevet efterlyst i første indlæg.

Når en bruger, hopper ned til et indlæg, hvor der står "Tak for tippet" eller "Det virker" eller andre sætninger der ikke just kan kaldes for en løsning, kan den bruger blive skuffet over at der aligevel ikke var en løsning på problemet.

Prøv at spørge dig selv om det virkelig er den rigtige løsning, som du har markeret. Det er i prinsippet ikke for ens egen skyld, at en tråd bliver markeret, men udelukkende for at hjælpe andre brugere.

Derfor er det også vigtigt at undlade at markere, hvis der ikke er en løsning på et problem.

Hvis der er op til flere brugere, der har givet et svar, så prøv at vurdere, hvem du vil give en løst tråd, for på den måde at sige pænt tak for hjælpen. Hvis andre har en knap så god løsning, har du mulighed for på en pæn måde, at sige tak til den person, ved at klikke på "synes godt om" knappen ude til venstre.

Hvis du fortryder du har valgt et forkert svar, som løsning, kan du altid trække din markering tilbage. Gå ind i indstillinger ude til højre, ud for det svar, du ved en fejltagelse har markeret.

Hvis der er en løsning i tråden, er det lidt ærgerligt for dem der svarer og for dem med samme problem, at det ikke fremgår at tråden faktisk er løst.

(Jeg har oprettet denne tråd, med henblik på at linke hertil, hvis en trådopretter har brug for en forklaring til brugen af knappen, der kan hjælpe andre brugere.)

2 Kommentarer

PS:

Denne tråd kunne måske også være relevant i denne forbindelse. 

Jeg har rettet noget af dette indlæg, fordi jeg var hidsig den dag jeg skrev det. ;)

Ved manglende tilbagemelding eller manglende erkendelse af at første indlæg er besvaret:

Du bør huske på, at andre brugere ofrer deres fritid på at hjælpe dig.

DIN manglende tilbagemelding eller manglende markering af løst tråd,

kan betyde at den næste der søger hjælp, ikke får hjælp. 

eksempel:

/t5/Bredb%C3%A5nd/Bredb%C3%A5nd-mail/m-p/114492

Hej,

Tak for det, jeg har læst og forstået det.

m.v.h. vah

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P