Er TDC ved at save den gren over de sidder på?


overskrift i JP:
citat: »Man siger, at der er opbrud i TDC. Jeg ryster ikke på hånden« Citat slut.
ERHVERV & ØKONOMI 06.02.14 kl. 22:30
Topledelse: Carsten Dilling har mistet fire af sine øverste direktørkolleger, siden han blev TDC’s øverste chef for halvandet år siden. Alligevel afviser han ethvert ord om problemer i virksomheden.

Jeg synes det er flot, at man kan afvise problemer i virksomheden, når man i dagspressen kan læse disse overskrifter i JP og mange andre steder:
5.02.14
656 millioner kroner hevet væk fra TDC med et snuptag
4.02.14
Presset TDC har ondt i omsætningen
4.02.14
TDC Privat er presset igen
30.01.14
Uro i TDC-ledelse: Endnu en direktør siger op
29.01.14
Dillings direktørhold smuldrer i TDC
29.01.14
Topchef i TDC fratræder jobbet

--------------

Da Carten Dilling tiltrådte, kom han med en udtalelse om at det han ville fukusere på var kundeservise.
Se mit indlæg her:
/t5/Forslag-Id%C3%A9er/TDC-har-f%C3%A5et-ny-TOP-CHEF/m-p/91686#M1307

Carsten Dilling siger:
"Vi skal være et selskab, der er besat af at levere en bedre kundeoplevelse dag for dag."

I denne artikkel fra i år - står der noget om den der ejer aktierne i TDC.
http://www.b.dk/din-mening/tdc-er-skam-dansk

Og på DR.dk kan man læse dette:
TDC fik i 2013 et overkud på 3,12 mia. kr. - et fald på 17 procent. Nu skal der satses på kunder, der køber pakker.http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2014/02/04/080629.htm

Hvorfor satse på at sælge nye pakker når der er områder med de visioner som Carsten Dilling startede med at sige, stadig mangler at blive taget hånd om?

 

Tjenesten Play fungerer forsat ikke. Ældgamle skilte på websider der trænger til at opdateres. Tekst der forvirrer mere end de gavner. Kunder der brokker sig over at side i kø for at snakke om deres problemer til kundeservise. Mange Tdc-ansatte der før har været aktive på forum, ser vi ikke mere til.

Jeg synes det i allerhøjeste grad lugter af problemer i virksomheden.

 

Hvis nu invistoerne hos tdc skød deres overskud af på personale til kundeservise, flere play-udviklere, webdesignere og andet kundepleje, kan det jo godt være at invistorerne ikke fik råd til en fiat som ekstrabil i år, men om to år kunne der måske blive til en Ferrai, når kunderne bliver sat som første priotet.

Der kan desværre kun være en grund til at Ledelsen i tdc fokuserer på at sælge og sælge nyt. Det er grådighed til en pengestrøm der måske på sigt, svinder mere og mere ind.

Er TDC's ledelse, ved at save den gren over de sidder på?

6 Kommentarer

Min påstand om at save grenen over, var kun et gæt.

Jeg har lige læst, at det faktisk er benet, som tdc er ved at skære af. Meget glad humørikon 

http://www.computerworld.dk/art/229942/tdc-topchef-kritiserer-inden-sin-afgang-tdc-kan-ikke-spare-mere

Mon ikke det er på tide at profitjægerne stikker fingeren i jorden og lytter til hvad deres kunder siger. Det er vel trods alt dem der skal få "træet til at vokse". Blinkende humørikon

Citat fra artikkel af Mortens Suhr Hansen for subsrybe.dk:
Hvorfor greb TDC ikke muligheden og skabte en verdensomspændende musiksucces? Telegiganten havde teknologien og formentlig også ressourcerne. Måske fordi TDC fokuserede på den eksisterende kerneforretning og overså muligheden i at entrere et helt nyt marked. Citat slut
Kilde: http://www.subscrybe.dk/blogs/198-kunne-tdc-have-skabt-spotify

Hej

Ja hvorfor mon?

Kunne det tænkes at TDC stod i stampe, hvad angår invisteringer i videreudvikling og fejlretninger af et allerede udsendt produkt?  
Jeg mener stadig ikke, at det omtalte produkt i artiklen fra en konkurent kan samenlines med tdc Play, da TDC play, har mange flere funktioner der skal kunne "tale" sammen, men den konsekvens bevirker også i min verden, at eventuelle fejlretninger, kræver flere resurser til at løse, og dermed færre kroner i kassen til aktionærerne.

Er store virksomherder for tunge at "danse" med, når der skal nytænkes?

Glemmer store virksomheder at danske kunder  vil høres og informeres om fejlretninger eller mangel på samme? 

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Man saver NETOP ikke i den gren man sidder på, når man koncentrerer sig om sin kerneforretning.... Så jeg er helt uenig.

Hvis du kigger i TDC's regnskaber, så er der en altoverskyggende værdi. Og det er hverken musiktjenester eller lign. Det er infrastruktur. Kabler, centraler, sendemaster, mobilbasisstationer osv. Alt det andet man foretager sig er småpenge ved siden af det der er i infrastrukturen.

TDC vil kunne overleve på lang sigt ved at koncentrere sig om at levere en moderne og veludbygget infrastruktur - derfor må det være kerneområdet - og dermed den gren man sidder på!

Det er muligt at Spotify har mange kunder. Det er også muligt at de skal børsnoteres.... Men der er ingen der ved hvad hvad Spotify er værd.

Derudover vil jeg sige at det er lidt for nemt at gøre som han gør i artiklen. Hvis det var så nemt at se de gode ideer - hvorfor skriver han så om de ideer andre ikke så, i stedet for at koncentrere sig om selv at se nogle nye og udvikle dem?

Vh

Peter

Tja - PeterA - du har jo sikkert ret, for selv om kundeflugten fra sidste år skulle forsætte i år, så vil der vel altid være nye kunder til at fylde "hullerne" ud efter de gamle kunder. Blinkende humørikon

Jeg er lige faldet over en interesant artikkel fra den 27.1.2014 i Jyllandsposten.
http://epn.dk/teknologi2/tele/ECE6437231/intern-besked-afsloerer-uro-i-tdc/

 

Citat:
"Projektet blev i sidste uge behandlet på et ekstraordinært HSU-møde (hovedsamarbejdsudvalgsmøde), og næstformand Steen Jacobsen er betænkelig ved tanken om yderligere outsourcing af tekniske og markedsmæssige kompetencer, ligesom han ikke forstår, hvorfor ledelsen overvejer at outsource områder med kundekontakt," hedder det i beskeden. Citat slut.

Det ser ud til at tdc-ansatte forsøger at kæmpe imod
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=10152029207438074&id=102515783073&stream_ref=10

Hej

Hvis du er lidt af en tusindkunstner, kan du få job i kundeservice.

http://www.randstad.dk/jobsoening-og-cv/job-vikar-rekruttering/JobAd/?jaid=1629

Det er virkelig ikke for tøsedrenge- og piger, at sidde med de telefoner. Jeg kan godt forstå, hvis de efter en dag, er godt brugte. Humørikon griner højt 

Besvar

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)