TDC Sikkerhedspakke "æder" disk 100% Win 10

Hej

Jeg har i nogen tid døjet med at min pc pludselig kører ekstremt langsomt. Det står typisk på i 1-2 minutter og er opstået (eller måske bare blevet værre efter skift til Windows 10).

Jeg har nu funder frem til, at det er min TDC sikkerhedspakke/F-secure som 4-5-6 gange dagligt bruger disken 100%. Jeg har også fundet ud af, at hver gang jeg har problemet, er det fordi der skrives i over 900 filer, som alle hedder noget ala:

....F-secureGUTS2aquawin322435678765emalware.xxx - hvor xxx er numre fra 001-999.

Er der nogen, der kan hjælpe mig med at forklare, hvad der sker? Er det en opdatering af virussignaturer eller lignende? Eller er det noget malware? Jeg synes ikke, jeg kan finde et sted, hvor jeg selv styrer opdateringen?

På forhånd tak og venlig hilsen

John

1 Kommentar

Hej igen

Jeg er nu selv kommet lidt længere i min forskning og har konstateret, at det ganske rigtigt er TDC Sikkerhedspakken, som lægger disken ned.

Sikkerhedspakken opdateres ca. 1 gang i timen og hver eneste gang det sker, kan jeg næsten ikke bruge min pc i de par minutter, det tager. Jeg har fundet ud af, at jeg kan sætte et hak i "Spiltilstand" og derved udskyde opdateringerne. Men hvordan styrer jeg selv, hvor ofte den opdateres? Det kan jeg ikke finde Trist humørikon

Vh. John

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P