TDC Falsk konkurrence?

Hej alle sammen.

Er der nogen der kan bekræfte om denne konkurrence er fake eller på nogen måde snyd? http://megavind.dk/vind-en-iphone-5-jul/

Jeg kan ikke finde noget om konkurrencen her på tdc.dk

Men megavind.dk som er hjemmesiden hvor konkurrencen ligger, har ellers fået gode anmeldelser, så jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal tro.

Nogen der ved noget?

20 Kommentarer

Hej Laddesh

Jeg kan heller ikke finde noget om nogen konkurrancer på TDC's sider.

Når TDC kører sådan nogen plejer det altid at være nemt at finde dem, så jeg tror ikke på det.

Når jeg holder musen over tilmeldingsknapperne, er det ikke til en tdc-side, men en underlig en. 

Jeg ville bestemt ikke klikke på de knapper. 

Tak for tippet. Jeg melder den til TDC, så må de komme med et dementi eller det modsadte.

Indtil da, så vil jeg anbefale at der ikke klikkes på linket. 

Jeg deltog desværre inden jeg undrede mig over hjemmesiden..

Jeg opgav så adresse mobil nr navn og mail.

Jeg læste dog betingelserne inden jeg deltog og synes ikke umiddelbart det så suspekt ud. Her er hvad der stod:

Betingelser 

Samtykke til markedsføring Konkurrencen afholdes af Smartresponse i samarbejde med TDC. Når du deltager i konkurrencen giver du samtykke til at TDC, Fullrate, YouSee, Telmore, Onfone må fremover kontakte mig pr. telefon, sms og e-mail med rådgivning, gode tilbud samt markedsføring af deres produkter. Jeg har altid mulighed for at framelde mig dette. Du skal være over 18 år fo0r at kunne deltage i konkurrencen og medarbejdere i TDC kan ikke deltage. Konkurrencen og præmien: Konkurrencen løber i perioden fra d. 22. august 2013 - 27. december 2013. Vinderen findes ved en tilfældig lodtrækning og kontaktes direkte af Smartresponse på angivne kontaktinformationer. Præmien er iPhone 5s eller en Samsung Galaxy S4 (værdi: 5000 kr) og udloddes af TDC.
Jeg accepterer, at TDC, Fullrate, YouSee, Telmore, Onfone må fremover kontakte mig pr. telefon, sms og e-mail med rådgivning, gode tilbud samt markedsføring af deres produkter. Jeg har altid mulighed for at framelde mig dette (http://www.tdc.dk) • TDC ang. salg og rådgivning omkring TV-løsninger, mobil- og bredbåndsabonnementer. (tdc@tdc.dk) • Fullrate ang. salg og rådgivning TV-løsninger, mobil- og bredbåndsabonnementer. (kundeservice@fullrate.dk) • Yousee ang. salg og rådgivning TV-løsninger, mobil- og bredbåndsabonnementer. (info@yousee.dk) • Telmore ang. salg og rådgivning omkring mobil- og bredbåndsabonnementer (info@telmore.dk) • Onfone ang. salg og rådgivning omkring mobil- og bredbåndsabonnementer. (kundeservice@onfone.dk)

Behandling af persondata:  De personoplysninger du afgiver i forbindelse med din deltagelse i konkurrencen behandles af Smartresponse. Dine personoplysninger bliver kun videregivet til behandling af hovedsponsoren, som er TDC, så de rent faktisk kan følge op på dit samtykke. Du accepterer herved videregivelsen og behandlingen hos førnævnte parter TDC. Held og lykke i konkurrencen!

Her ser det dog ud som om at der er en tilfeds kunde fra Smart Response Media som har med konkurrencen at gøre:

http://www.trustpilot.dk/review/asp.smartresponse-media.com

Nogle tilfredse kunder*

Hov det mig der fumler. "En tilfreds kunde" mente jeg.

Men her er der mange tilfredse kunder:

http://www.trustpilot.dk/review/www.smartresponse.dk

Hej

Jeg studser over dette:

Når du deltager i konkurrencen giver du samtykke til at TDC, Fullrate, YouSee, Telmore, Onfone må fremover kontakte mig pr. telefon, sms og e-mail med rådgivning, gode tilbud samt markedsføring af deres produkter. Jeg har altid mulighed for at framelde mig dette. 

Jeg ved at tdc SKAL have skriftlig tilsagn om at måtte ringe kunder eller ikke kunder op, og jeg kan ikke forstå, hvis dette skulle være en lovlig måde.  Der er jo næsten aldrig nogen der læser de betingelser.  

Jeg syns generelt, at det man vinder mest på, ved de konkurencer er en masse spam i ens spammappe. 

Jeg oplyser aldrig min mailadresse på offentlige sider og heller ikke i diverse konkurancer der forlanger den. Hvis jeg gør, har jeg en alias-adresse hos Yousee, som jeg benytter til formålet. Hvis jeg pludselig får mistanke om snyd, er det bare at slette den alias-adresse og oprette en ny.

TDC's webmail giver muligehed for at oprette 5 aliasser, så det vil jeg helt klart anbefale dig at gøre. 

Jeg har oprettet en mail adresse igår kun til formålet at melde mig til konkurrencer, og HVIS jeg så skulle ende i noget spam fra en forkert konkurrencen så spammer de kun min ny oprettede mail som jeg ikke bruger privat.

MEN jeg opgav mit mobil nummer og adresse.. Håber bare ikke at de sender en masse bras, og så kræver betaling for det osv. Har hørt om nogen som blev tilmeldt nogle abonnementer, som de aldrig selv tilmeldte sig til frivilligt.

Jeg har set dit link til trustpilot.

Jeg kender ikke dem der har anbefalet respons og jeg kan heller ikke se om konkurancen stammer fra den side. Desværre - kan de 6 der har givet deres tilsagn jo godt være bekendte af sideejeren. Jeg siger ikke at det er sådan, jeg siger bare, at jeg er mistroisk. 

ps. hvorfor henviser du til respons på trostpilot, når det skjulte link under knappen henviser til: oadadmin.com

Forstår godt du er mistroisk. Er jeg også selv..

Men forstår ikke hvad du mener med knappen under linket?

Jeg står og skal på arbejde.  - Er der en der vil forklare hvad det betyder? 

ps  Jeg har fundet det der navn respons. Det står i betingelserne. Mon det er nogen der arbejder sammen med TDC????

ha en god dag - Jeg skal ud og tjene til føden Meget glad humørikon

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Laddesh

Tak!

Jeg kan ikke på stående fod fortælle dig, om det er en konkurrence TDC er med i, eller ikke. Men jeg har sendt spørgsmålet videre. 

Det er rigtigt fint at du er så opmærksom Glad humørikon

Du er selv inde på, at det sagtens kan være, at TDC er med. Dog sker der jo ikke noget ved at dobbelttjekke, hvis man er i tvivl. Min morfar havde en pude i bagruden af sin bil (det havde man dengang) hvor der stod "Better Safe, Than Sorry". 

MajaH lavede en anmeldelse af dit indlæg og jeg så det derfor hurtigt. Så nu er det altså sendt videre ind i TDC og jeg vender tilbage her, når der kommer svar.

Hilsen

Super, Patrick.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej igen

Så har jeg fået svar tilbage. 

I dette tilfælde er det en vi samarbejder med. 

Dette er svaret jeg får tilbage:

” Vi distribuerer vores reklamer på nettet via en bred vifte af virksomheder, som så distribuerer dem videre til deres egne leverandører, herunder altså også virksomheder som megavind.

Alle vores partnere skal overholde vores etiske kodeks (og loven naturligvis), så når vi får en henvendelse hvor der kan være tvivl om TDC deltager, som her, undersøger vi om vi kan gøre det tydeligere, at det er samarbejde med TDC og den konkrete virksomhed fremover"

Denne gang var den altså god nok, men du er altid velkommen til at skrive, hvis du bliver i tvivl en anden gang Glad humørikon

Hilsen

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
Maja>>

Sådan set er jeg ening i at det er lidt ufint at gemme et tilsagn der hvor det er gemt.... Men som du selv siger, man skal have et tilsagn før man må kontakte kunder - og det tilsagn er lige så godt som alle andre tilsagn.

Juridisk set gælder det også som et skriftligt tilsagn, når man gør det på denne måde. Vi kan som sagt sagtens blive ening om at det ikke er en fin måde - men der er desværre ikke noget at hente på jura'en her.

Til gengæld har Forbrugerombudsmanden udtalt at det ikke er acceptabelt, hvis der f.eks. var gemt dernede at man tegnede et abonnement som man skulle betale for, men det er heller ikke tilfældet her.

Til gengæld vil jeg gerne opfordre TDC til at være meget kritiske med hvilke samarbejdspartnere de samarbejder med. Det er et lidt kedeligt ry at få, at man arbejder sammen med nogen, der nok ikke direkte overtræder markedsføringsloven, men i hvert tilfælde kører den lige til kanten.

Vh

peter

Laddesh skrev:
Forstår godt du er mistroisk. Er jeg også selv..

Men forstår ikke hvad du mener med knappen under linket?

Hej

Tak til PeterA for svaret og til Patrick for undersøgelse af konkurancelinket.

Jeg kan se der ikke er nogen der har givet dig et svar, derfor kommer det her. 
Når du ser et link på netet eller en knap - kan det altid ses hvor linket peger hen.

Du skal have din staus linie slået til, hvis du bruger browseren internet eksplorer nr.x. Klik i tomt blåt område øverst ud for adresselinien. På gardinet skal der være markeret ud for statuslinie. Status linien er nu synlig nede i bunden af browervinduet.

Jeg laver nu et link der peger på TDC' hjemmeside:   http://www.tdc.dk   

Hold curseren over mit link.

Hvis du nu kikker nede i statuslinien til venstre, kan du se, det rent faktisk ikke er TDC's webside jeg har linket til, men en side du ikke have regnet med. Derfor er det altid en god ide at holde curseren over et link, før der klikkes.

og så til hvad din tråd handler om:

I det indlæg du skriver om retningslinier, skiver du at der står:
"Jeg accepterer, at TDC, Fullrate, YouSee, Telmore, Onfone må fremover kontakte mig pr. telefon, sms og e-mail med rådgivning, gode tilbud samt markedsføring af deres produkter."

TDC udtaler:
” Vi distribuerer vores reklamer på nettet via en bred vifte af virksomheder, som så distribuerer dem videre til deres egne leverandører, herunder altså også virksomheder som megavind.

Mit gæt:

Det lyder til, at alle de samarbejdspartnere TDC har også har samarbejspartnere som også har lov til at sende mail til dig om deres produkter, samt må ringe til dig, eller sms'se til dig og fortælle om deres produkter.

Det passer udmærket med det jeg så i en konkurance der kørte i nov 2012. Desværre kan jeg ikke finde tdc's samarbejdersliste og ved derfor ikke om Egmont koncernen forsat er i samarbejde med TDC, men Læg mærke til at alle de personlige oplysninger dengang måtte bruges af firmaet Egmont koncernen. (Måske kan du eller andre finde nogle interesante oplysninger her: http://da.wikipedia.org/wiki/TDC)

citat fra konkurrenceregler der stod i en konkurance fra nov. 2012:

"Når du deltager i konkurrencen accepterer du samtidig at modtage information og tilbud fra Nordisk Film og Egmont koncernen om især film, underholdning og fritid, magasiner og bøger, forbrugerelektronik og livsstilsprodukter via telefon og e-post. Egmont koncernen må derfor godt internt dele mine oplysningerEgmont koncernen består pt. af bl.a. Nordisk Film Valby A/S, Nordisk Film Distribution A/S, Nordisk Film Biografer A/S, Kino.dk A/S, Egmont Magasiner A/S, Egmont Specialblade A/S, Egmont Serieforlaget A/S og Lindhardt og Ringhof Forlag A/S. Der kan ske ændringer i de selskaber, der omfattes af koncernen. Film, underholdning og fritid er især film, musik, spil, tjenester på web og mobil, computer software, biograf- og teaterforestillinger, koncerter, messer, sportsarrangementer, museer, forlystelsesparker, oplevelsesture, restaurantbesøg. Magasiner og bøger er især ugeblade, magasiner, faglitteratur, skønlitteratur, børnebøger, tegneserier, lydbøger, e-bøger og bogapplikationer. Forbrugerelektronik er især spilkonsoller, musik- og filmafspillere, tv- og radioudstyr og computer hardware. Livsstilsprodukter er især skønhedsprodukter, møbler, køkkenudstyr, haveudstyr, tøj, sko, accessories, mad og vin. E-post er e-mail, sms, mms og lign. Mine oplysninger er navn, adresse, e-mail, telefon, køn, alder og interesseområder mv."  citat slut.

Derfor er det ikke spam, hvis du modtager mails, telefonopkald og sms'er fra ovenstående.

Du har desværre selv bedt om dem.Blinkende humørikon

TDC Mobil er tilsyneladende også med i noget.

http://www.livingsmarttv.dk/tag/tdc-mobil/

Jeg har fundet siden for næste dags 9. dec konkurrence Klokken er over midnat, så det burde vel være den 10. dec. . Eneste betingelse er ar man siger ja til at få nyhedsmailen fra livingsmarttv, men det lyder jo mærkelig, når vi nu lige har læst at ” Vi distribuerer vores reklamer på nettet via en bred vifte af virksomheder, som så distribuerer dem videre til deres egne leverandører, herunder altså også virksomheder"

Jeg syns det må være en jungle at finde rundt i.

Hvad er ægte og hvad er ikke? Hvad mon man skal kikke efter? Og kan man regne med at ens mailadresse kun bliver brugt til det ene nyhedsbrev?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
Om man kan være sikker på at ens mailadresse kun bliver brugt til det ene nyhedsbrev?.... Det korte svare er efter min erfaring NEJ!

Seriøse danske firmaer kan man selvfølgelig stole på - men de kan være svære at skelne fra andre på forhånd. Og det er da også sket at et firma har fået nye ejere der fører en "anden" politik på området.

Derfor har jeg også et par ekstra adresser til den slags. Hvis jeg er i tvivl, så er det en af dem jeg bruger. Hvis jeg så ser at det er et OK sted, så opdaterer jeg til min rigtige mailadresse senere.

vh

Peter

Okay, giver mening. Tak for svaret

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8