Spørgsmål

TCM er blevet ualmindelig kedlig

Jeg har i mange år været særdeles glad for at se alle de Amerikanske klassikere på TCM. Men for nogle måneder siden forandrede Kanalen sig voldsomt, og nu viser den kun Franske og Japanske film som ingen nogensinde har hørt om. Jeg har selvfølgelig kontaktet TCM, men de vidste ikke ret meget om deres europæiske søster kanal, lige med undtagelse fra den i England som stadig viser gamle Amerikanske film. Nu spørger jeg så herinde, Hvad er der sket med "TCM Nordic ??

43 Kommentarer

Omdømme 3
Badge +5
Hej goddreng

Velkommen på YouSee Forum! :)

Hvad der er sket på kanalen burde TCM være de bedste til at svare på, men helt fin med en lille debat/snak om det her på forum :)

Det er selvfølgelig ærgerligt, at du ikke er tilfreds med de ændringer som er lavet på kanalen.

Hav en god dag.

Vh.
Kasper
Jeg har også prøvet at undersøge det - desværre uden held
hej kasper det er da yousee der vælger de kanaler vi køber og jeg har absolut ikke købt min tvpakke hvor tcm sender en gang b film jeg mener at i skal kontakte dem .hvis du mener at i ikke har noget at sige i hvad de sender kan alle kanaler jo bare sende det billigste uden i har indflydelse på det,er det det du siger.jeg mener det er klart en forringelse af min tv pakke som jeg betaler riglig for.hilsen jan .tvm sender jo stadig de gamle klassiske film.så få det nu lavet så det kører igen.
goddreng har du hørt mere om tcm nordic.jeg har fået fortalt at der er flere lande som hellere ikke ville have den tcm som vi har nu.og at tcm danmark har nedlagt deres hjemmeside..vi må da kunne få den gamle tcm igen.hilsen jan
lige en ting mere kasper jeg synes at det er jer der skal kontakte tcm.hilsen jan
Omdømme 4
Badge +6
Det vil jo så kræve at TCM sender noget andet til Norden, men da de knap nok aner de har en kanal her, er det næppe nemt. Det de sendte før var der nu heller ikke meget ved, ikke nok til at den var pengene værd.
den er en del bedre en det de sender nu .men jeg skal nok finde en løsning uden yousee .
Omdømme 4
Badge +6
Der er også kanaler jeg gerne vil se, og som ikke leveres, men gider jeg.? Nej. Besværligt og omkostninger, det er det sgu ikke værd.
helt forstået men skal det ikke varsles hvis man lave programmerne om eller slettes.og da især når det er til det værre .ja jeg har også en masse kanaler som jeg gerne ville have.men så skal jeg have en anden udbyder.men tcm var en kanal som jeg havde men som er blevet lavet om til nordic og jeg vil vædde på at yousee får kanalen meget meget billigere..men jeg ser lige hvad der sker.der kører en del på facebook også om emnet.
Omdømme 4
Badge +6
Kanalen er der jo stadig, det er TCM der har ændret på den, det har intet med formidlende at gøre, den er specielt til Norden, lige som deres andre udgaver er til andre geografiske områder, f.eks er Discovery en udgave kun til DK. NGC er heller ikke den samme som i andre lande, det er sådan det er.
Omdømme 4
Badge +1
Tiden er måske kommet til en ny lille frisk oprydning i TV kanalerne. TCM falder just heller ikke ind i det som blev skrevet om på digitalt.tv for over 1 år siden, med at målet skulle være at alle TV kanaler hos Yousee skulle være i HD.
TCM kan så få lov til at være det første offer i en lille frisk oprydning i 2017, i led med det HD mål.
Argumentet burde være simpel nok: Meget ringe interesse fra kundernes side af.
Der er jo ingen grund i at spilde plads i kabel nettet på TV kanaler, som dårligt nogen kunder gider at kigge på.
Omdømme 4
Badge +2
Det samme med BBC World News, CNN og TV3 Puls, ej i HD. De første 2 kanaler findes i HD, bare ikke hos Yousee.
det er lidt bekymrene at hvis yousee ikke har indflydelse på de programmer som kanalerne hver især sender .så kan de jo bare sende alt det l..t som de har lyst til og dermed spare en masse penge og vi skal stadigvæk betale det samme .nix den går ikke .vi har 2 store antenneforegninger som også er begyndt at røre på sig.så på sigt hvis der er mange nok der melder sig ud må yousee da tage sig sammen.
Omdømme 4
Badge +1
Yousee er kun en distributør, ikke en medejer. En distributør har ingen medbestemmelse i hvad hvert enkel kanal har på program fladen.
Men de sidder dog på magten med om de vil levere kanalerne eller ej. Her er det dog at Yousee kommer lidt for kort med en del af kanalerne efter min mening, fordi de har flere kanaler i deres udbud som praktisk talt dårligt nogen kunder har lyst til at kigge på og derfor sagtens kunne blive pensioneret.

TCM findes forresten i HD, bare ikke til os her i Skandinavien desværre. Desuden har de TCM kanaler i HD også et langt bedre film udbud.
Jeg havde den Franske TCM Cinéma gratis i et par dage sidste år via parabolen jeg også har og jeg kan godt love jer for at de gamle Amerikanske film jeg så var i en utrolig flot restaureret HD kvalitet.
uha jeg bliver helt blød i knæerne det kunne være lækkert at se dem restaureret hd.uha uha.vi må håbe .altså de kan ikke lave film idag som dengang med john wayne,james stewart, bogart, gary grant, max brothers.osv osv
konen fik fat i tcm i amerika ,som godt er klar over det er galt her i norden .men de påstår at vi skal kontakte yousee for at løse problemet .problemet er også i australien .tcm nordic kan man jo hellere ikke kontakte mere.men yousee siger vi skal kontakte tcm .jeg er næsten sikker på at yousee får denne tcm med de b film for en billig penge i forhold til den rigtige tcm.
Omdømme 4
Badge +1
Det er Turner i England der står bag den nordiske TCM, det kan man se på deres kort, som befinder sig under EMEA.
http://www.turnermediainnovations.com/
Så det er dem der skal forklare sig hvorfor at kanalen stadig kun er i SD og hvorfor der nu kun vises de ligegyldige B film på kanalen.
niks det er siden det kom til at hedde yousee det blev lavet om.yousee har jeg kontaktet flere gange ,men de godt nok arrogante så det gør noget.vi arbejder på at finde anden tv udbyder og internet og mobil udbyder.vh jan
Omdømme 4
Badge +2
xxxxxxxx skrev:

niks det er siden det kom til at hedde yousee det blev lavet om.yousee har jeg kontaktet flere gange ,men de godt nok arrogante så det gør noget.vi arbejder på at finde anden tv udbyder og internet og mobil udbyder.vh jan

Det er bare et tilfælde, på kabelTV hos Yousee har det tidligere været amerikanske film, og pludselig bev det lavet om. HAR INTET MED SKIFT FRA TDC TIL YOUSEE AT GØRE

/Redigeret af Kasper d. 4/1 - fjernet personlig oplysning i citering
Dette er et spørgsmål til TCM / YOUSEE / eller hvem det ellers er relevant for!!!

Hvornår begynder TCM at sende film igen?, - i stedet for det L... i sender nu? Jeg skifter kanalen ud nu, da jeg aldrig mere ser den!!
Omdømme 4
Badge +2
Kontakt TCM og spørg

Iøvrigt synes jeg Yousee skullee reagere og udskifte kanalen i fuldpakken

Nu får jeg selv bland selv meget snart, og jeg vil ikke have denne kanal, ikke mindst fordi den ikke er i HD
Omdømme 4
Badge +2
mich skrev:

Kontakt TCM og spørg

Nu får jeg selv bland selv meget snart, og jeg vil ikke have denne kanal, ikke mindst fordi den ikke er i HD

Jeg har skrevet til deres afdeling i Danmark, både med hvor de klassiske amerikanske film er blevet af og hvornår kanalen er i HD ligesom mange andre lande.
Hvis jeg får svar, vil jeg komme med det herinde

https://www.facebook.com/pg/TurnerDanmark/about/
Omdømme 4
Badge +1
mich skrev:

Kontakt TCM og spørg

Enig, det er på tide at droppe kanalen. Den har udtjent sin værnepligt forlængst, der er egentlig ikke længere er nogen tilbage der gidder at se kanalen.
Tror reelt også at Yousee ville finde ud af det, hvis de bragte den gamle kunde afstemning om kanaler i pakkerne tilbage, at den rent faktisk stod til at blive stemt ud af kunderne.
Omdømme 4
Badge +2
Per K skrev:

mich skrev:

Kontakt TCM og spørg

Enig, det er på tide at droppe kanalen. Den har udtjent sin værnepligt forlængst, da der egentlig ikke længere er nogen tilbage der gidder at se kanalen.
Tror reelt også at Yousee ville finde ud af det, hvis de bragte den gamle kunde afstemning om kanaler i pakkerne tilbage, at den rent faktisk stod til at blive stemt ud.

Jeg tror ikke, de behøver aftsemning, de kan se, hvor mange der ser kanalen på PC, apps og den nye Humax TV boks, så kan de se, hvor få seere der er til kanalen

http://tv.yousee.dk/tv/aktuelt/mest-sete-paa-tv-lige-nu
Omdømme 4
Badge +2
Og lige nu på en søndag eftermiddag ligger TCM faktisk helt i bund sammen med Folketinget og DR 1+2+3 Syn med lyd oversættelse

Det må da sige, hvilken fiasko TV kanal, vi snakker om

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P