Spørgsmål

Systeminformation på YS-4000 boksen

Omdømme 5
Badge +1

Kan skrattelyden skyldes Signal/Støjforhold og SNR, som skifter mellem 41 og 42 db?

10 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +1

Kan skrattelyden skyldes Signal/Støjforhold og SNR, som skifter mellem 41 og 42 db?

Der er ingen fejlmeldinger på adressen, så kan eller andre udbyder levere varen. Uden skrattelyd. Feks. WAOO? Gider bare ikke blive ved med at betale for skratte lyd hos YouSee.

Omdømme 7
Badge +7

Har du fået meldt det til You See, og fået en afklaring på problemet, hvis nej, hvorfor.?

Omdømme 5
Badge +1

Har du fået meldt det til You See, og fået en afklaring på problemet, hvis nej, hvorfor.?

Nej. Begrundelsen er, at jeg ville afprøve alle muligheder. Inden kontakt til YouSee. Skal Signal/Støjforhold (SNR) Skifte mellem 41 og 42 db? Eller være på 41/42 db?

Omdømme 7
Badge +3

Er det afprøvet om fejlen skyldes en defekt i selve TV-boksen?

Er det afprøvet om fejlen skyldes en defekt i kablet mellem TV-boks og TV?

Er det afprøvet om fejlen skyldes en defekt i det benyttede TV eller det, der bruges til lydgengivelse?

Er benyttede kabler YouSee-godkendt eller af tilsvarende eller højere kvalitet?

Det betyder ingenting, at SNR skifter mellem 41 og 42. Og disse tal for SNR er meget gode.

Omdømme 5
Badge +1

Er det afprøvet om fejlen skyldes en defekt i selve TV-boksen?

Er det afprøvet om fejlen skyldes en defekt i kablet mellem TV-boks og TV?

Er det afprøvet om fejlen skyldes en defekt i det benyttede TV eller det, der bruges til lydgengivelse?

Er benyttede kabler YouSee-godkendt eller af tilsvarende eller højere kvalitet?

Hvorledes afprøves der om boksen er defekt? Har lige skiftet til et nyt kabel, som blev sendt med boksen. Samme skratte lyd, så kablet kan udelukkes. Lydudgang er Optical + Intern TV-højtaler. Testlyden er god, når der startes. Al Akustisk justering, som er Standard.

Omdømme 7
Badge +3

Det kan afprøves om fejlen ligger i TV-boksen ved at tilslutte TV direkte til antennen uden om boksen. Måske skal TV’et foretage en scanning for at finde kanalerne. Kun grundpakken vil være tilgængelig. Det kræver at TV’et er nyt nok så det kan modtage signalerne.

Omdømme 7
Badge +7

Han har en anden tråd om samme problem, hvor det har været vendt.

Omdømme 5
Badge +1

Det kan afprøves om fejlen ligger i TV-boksen ved at tilslutte TV direkte til antennen uden om boksen. Måske skal TV’et foretage en scanning for at finde kanalerne. Kun grundpakken vil være tilgængelig. Det kræver at TV’et er nyt nok så det kan modtage signalerne.

Dette er afprøvet. Alle grundpakkens kanaler kan ses uden boks, så fejlen er ikke på boksen.Kan det evt. Skyldes. Udefrakommende forstyrrelser? Hermed tænkes der på opstillede antenner i byen.Eller andet signal, som jeg hverken kan gøre fra og til.

Omdømme 5
Badge +1

Jeg kontakter: YouSee-Support, så jeg får afklaring en gang for alle. Takker alle brugere for jeres afklaring og beskrivelse på fejlen skyldes. Selvom, at lyden stadig skratter.

Besvar