System på PC | YouSee Community
Spørgsmål

System på PC

Omdømme 4
Badge
I forhold til, at man tilslutter sin PC,er?
Skærm/Avancerede skærmindstillinger: Skrivebords opløsning 1920 gange 1080
Aktiv signalopløsning: 1920 gange 1080 p
Opdaterings hastighed: 60 Hz
Bitdybde: 6 bit. I forhold til mit TV, så er den på 8 bit!
Virker som om, at det er tilslutnings guiden? Virker fint, efter at jeg har prøvet diverse tiltag 😉

6 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Hej Phoenix 73

Jeg er lidt i tvivl om pointen/essensen i dit indlæg? 🙂

Hvad er udfordringen her?
Omdømme 4
Badge
Hej Phoenix 73

Jeg er lidt i tvivl om pointen/essensen i dit indlæg? 🙂

Hvad er udfordringen her?

Hej Kasper
Når jeg tilslutter PC til Samsung Tv, så står der beskrevet: Egenskaber for skærmkort 2.
Skrivebords opløsning 1920 x 1080. Aktiv Signalopløsning 3840 x 2160. Opdaterings hastighed(HZ) 29 HZ.. Bitdybde 8 Bit.Fandt ud af, at når jeg vedlægger en dvd på pc, så er bevægelserne langsommere. Hvorpå, at når jeg indstiller pc. Aktiv Signalopløsning 1920 x 1080. Opdaterings hastighed (HZ) 60 HZ, så er bevægelserne mere rolige og ikke så langsomme.
Omdømme 6
Badge +1
Hvad har det med kabel tv at gøre ?

Hvordan forbinder du tv til pc ? med hdmi har jeg intet problem og kan da også kære 4k uden problemer. Det lader til at dit tv også er 4k - husk at brug et hdmi 2.0 kabel.
Omdømme 4
Badge
Hvad har det med kabel tv at gøre ?

Hvordan forbinder du tv til pc ? med hdmi har jeg intet problem og kan da også kære 4k uden problemer. Det lader til at dit tv også er 4k - husk at brug et hdmi 2.0 kabel.

Hej Eve T
Kan godt se og fornemme, at mit indlæg er malplaceret i forhold til kabel tv. Bortset fra det, så forbinder jeg tv til pc med de nyeste kabler. PCer kan vel næppe klare 4K? Mit Samsung tv er 4K
Omdømme 7
Badge +3
Hej.

Om PC'en kan klare 4K kommer an på dens grafikkort. Faktisk findes der nu også 8K, men det er nok næppe aktuelt endnu, og en 8K skærm koster en formue.

Hvis der bruges en bærbar PC tilsluttet et TV (eller en anden ekstern monitor), så husk at hvis begge skærme skal vise det samme billede indstilles opløsning og frekvens til noget, begge skærme kan klare. Man vil derfor ofte få bedre billedkvalitet når et TV bruges hvis PC'ens indbyggede skærm ikke viser billede.

Hvilken opdateringsfrekvens, der er den bedste kan kræve at man prøver sig frem. Hvis det er webTV kan man prøve med TV2 News, hvor en nyhedsbjælke nederst bevæger sig helt regelmæssigt og jævnt. Det gælder om at den vises så regelmæssig og jævn som muligt, men lidt hakken og rysten kan næppe undgås, i modsætning til live TV modtaget direkte enten via en TV-boks, TV'ets egen tuner eller et tunerkort i PC'en.
Omdømme 7
Badge +7
Hej Phoenix 73

Tak fordi du ville uddybe.

Jeg har lige tilladt mig at rykke tråden over i "Fri snak" 🙂

Besvar