Svineri, gebyrgrib | YouSee Community

Svineri, gebyrgrib

Jeg kan da ikke være den eneste der undre mig over at automatisk kortbetaling er næstsidste hverdag i måneden, når langt de fleste for løn eller anden indkomst sidste hverdag i måneden. Det kan sgu da kun være fordi youSee så får mulighed for at opkræve udeligere gebyr! Svineri er den eneste ting man kan kalde denne form for bondefangeri.

3 Kommentarer

Du har ret i at det er underligt dato for trækket!

På den anden side ved vi jo hvad der skal være penge til sidst på måneden, så den med at de spekulerer i at tage ekstra gebyrer tror jeg nu ikke lige på.

Jeg har så vidt mulig sørget for at alle mine træk fra firmaer trækkes den 1. i hver måned, derfor kunne faktisk være godt at få at vide hvorfor Yousee har den regel.
Omdømme 7
Badge +6
Tja selv om jeg benytter bankernes Betalings Service (BS), så har jeg forskellige datoer for betalingerne af min internet og telefoni.
Internettet betales typisk den 30de i måneden, telefoni typisk den 6de i måneden.

Men gebyr tvivler jeg stærkt på at det har noget at gøre med. Det er nok nærmere et svar om at det er for at Yousee's eget bogholderi derved har bedre styr på alle betalingerne og de forskellige metoder der anvendes, for at de ikke får det hele dumpet ned over hovedet på een gang.
Omdømme 6
Badge +4
Hej alle,

Jeg har forhørt mig hos en kollega som fortalte, at det skyldes bankerne ofte har 1-2 transaktionsdage på kortbetalinger. Derfor bliver det trukket på 2. sidste hverdag, så betalingen kommer samtidig med de andre betalingsmetoder.

Det skyldes altså ikke gebyrer eller lignende :)

Vh
Nikolaj

Besvar