Svar

Riskware

Min PC har været invaderet af virus på trods af TDC-sikkerhedspakke. Jeg forstår udmærket, at det kan ske, for sikkerhedspakker skal løbende informeres om, hvad de skal danne skjold mod. Sikkerhedspakken har også virket og angiveligt ryddet op - jeg har en scanningsrapport fra 26. januar 2015, som viser resultatet, men jeg forstår ikke at vedhæfte den her!

Virus har ødelagt Word- og Adobe-filer. Et besøg hos PC-Hjælp har ryddet virus op. Hvordan der kunne være virus at rydde op på trods af det resultat, som omtalte scanningsrapport fortalte, har måske noget at gøre med ovenstående nævnte faktum om, at et skjold ikke til ethvert sekund kan være på omgangshøjde. Og jeg ville gerne kunne fortælle TDC, hvilke vira der angiveligt er tale om - hvis det på nogen måde kan bidrage til en udbygning af skjoldet.

Omtalte PC-Hjælp viste mig, at kopiering af aktuelle Word-filer til Skrivebordet tillod åbning af filerne, og jeg har derfor kopieret alle Word-filer til Skrivebordet og en for en tjekket, at de kunne åbnes, og de er derefter flyttet til et andet sted i min PC. Men - den metode virker ikke på mine Adobe-filer. Hvis nogen ved, hvad jeg måske kunne forsøge, så hører jeg gerne om det! Ligesom jeg vældig gerne ville fortælle rette vedkommende, hvilke vira der har påvirket min PC!

icon

Bedste svar af Trumle 5 februar 2015, 19:35

Hej igen.

Som udgangspunkt skal du ALTID være særdeles opmærksom,når noget er gratis.
Sæt aldrig programmer til automatisk opdatering.Og vælg aldrig "Hurtig installation(anbefales)"....
Her ligger der som regel noget der helst skal skjules !!! Vær selv med til at bestemme--altså fjerne Flueben.

Eks. Java til NemID har været slem til at "slæbe ekstra ind på komputeren".
Mange har brugt/bruger "Flash-Player" til video på nettet.--(YouTube har heldigvis kasseret den)
Opdateringer til denne indeholder også u-ønsket software .Se foto.Flash.JPG

Mange komputere kører med "Rester fra unødvendige scanninger",og pop-op meddelelser fra dette program.

Den bedste beskyttelse for en PC er stadig brugerens sunde fornuft.

Venlig hilsen
   Trumle.

Se original

5 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Trumle har modtaget fra andre medlemmer.

Hej 2011dusty.

Riskware er ikke at sammenligne med "almindelig" virus på din pc.
Der skal en aktiv handling til, for at få denne "Malware" til at operere.
Den kommer ofte "med i købet" hvis man glemmer at fjerne "flueben" ved en opdatering/installation.
Ved en "cracked . exe fil" eller et falsk"gratis program".
Altså ikke noget ,som et almindeligt Antivirus Program vil bremse.

En god hjælp til at fjerne disse "Potentially Unwanted Programs" (og irriterende Søgetjenester+ scannere) findes her:
(Især de 3 første skal køres.)
http://malwaretips.com/blogs/riskware-agent-removal/

Hvis dine Adobe-Filer (.pdf ) ikke kan læses/åbnes med "Reader", så prøv først med denne:
http://www.foxitsoftware.com/Secure_PDF_Reader/

Hjælper det ikke,så læs:
http://helpx.adobe.com/dk/acrobat/kb/cant-open-pdf.html

Som der står i hjælpen prøv evt. en ældre udgave af Adobe Reader--( ikke så "sikkerhedskrævende")
Ældre udgaver finder du her:

http://www.oldapps.com/adobe_reader.php

En beskadiet pdf-fil skal være "meget værdifuld" ,hvis der skal en reparation til for at redde den.
Nogle Nettjenester har denne service---mod betaling,,naturligvis.

Men dog en god ting,at du ved ,hvorfra du har fået denne riskware.
Så hopper du ikke i gyngen igen.

Venlig hilsen
   Trumle.

Tak for svar, Trumle.  Jeg havde forsøgt med at åbne i Reader, før jeg skrev her i dag, men det var desværre ikke løsningen. Jeg ser på dine øvrige forslag og vogter mig bedre i fremtiden for de angiveligt gratis tjenester. Især på Google Chrome er der "annoncer" med "Pas på dine data - de er i fare"! Disse angiver at være fra Microsoft, men dem hopper jeg så OVERHOVEDET ikke på mere! Tak for et meget instruktivt svar.

Hej

På nettet støder jeg ofte på tilbud om alt muligt, og jeg ved at klikker jeg ja tak, så har jeg indirekte givet mit sikkerhedsprogram lov til at lade en side, en .exe programfil eller en video ned på min pc. 

Denne side hos TDC bruger jeg ofte når jeg mangler hjælp til min pc.  Jeg går stærkt ud fra at TDC anbefaler programmerne på de såkaldte sikre sider. 

Derfor skal jeg aligevel være obs på, om der er flueben der skal fjernes, før jeg evt. indstalerer et program. 

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Trumle har modtaget fra andre medlemmer.

Hej igen.

Som udgangspunkt skal du ALTID være særdeles opmærksom,når noget er gratis.
Sæt aldrig programmer til automatisk opdatering.Og vælg aldrig "Hurtig installation(anbefales)"....
Her ligger der som regel noget der helst skal skjules !!! Vær selv med til at bestemme--altså fjerne Flueben.

Eks. Java til NemID har været slem til at "slæbe ekstra ind på komputeren".
Mange har brugt/bruger "Flash-Player" til video på nettet.--(YouTube har heldigvis kasseret den)
Opdateringer til denne indeholder også u-ønsket software .Se foto.Flash.JPG

Mange komputere kører med "Rester fra unødvendige scanninger",og pop-op meddelelser fra dette program.

Den bedste beskyttelse for en PC er stadig brugerens sunde fornuft.

Venlig hilsen
   Trumle.

2011dusty skrev:Virus har ødelagt Word- og Adobe-filer. Et besøg hos PC-Hjælp har ryddet virus op. Hvordan der kunne være virus at rydde op på trods af det resultat, som omtalte scanningsrapport fortalte, har måske noget at gøre med ovenstående nævnte faktum om, at et skjold ikke til ethvert sekund kan være på omgangshøjde. Og jeg ville gerne kunne fortælle TDC, hvilke vira der angiveligt er tale om - hvis det på nogen måde kan bidrage til en udbygning af skjoldet.

Hej

Jeg havde et lignende problem! Det vist sigat det er dns unlocker! : Robotmad:

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)