Regnings dato hos TDC og YouSee

• Guide
  • 79 kommentarer
Hej,

For dem der betaler via PBS eller automatisk træk fra deres Dan/Visa kort, betaler man d. 1 i måned.

For dem der vælger selv at betale f.eks. via netbank eller på posthuset, er betalings datoen typisk d. 18-27 i måned.
Det tror jeg er med fuldt overlæg at TDC og YouSee har valgt dette, fordi folk normalt betaler deres regninger d. 1-3 i måned og derved kan man nemt glemme en regning der er til betaling midt i måned.
Jeg har f.eks. lige nu (d. 6/5) modtaget min mors telefon regning (får den via email) hos TDC til betaling d. 20/5 - jeg har skrevet mine regninger ind på netbank og betalt dem for Maj måned, det gjorde jeg d. 2/5.

På den måde kan TDC og YouSee pålægge et rykker gebyr på 100,00 kr. (hvis man glemmer regningen) som de tjener på da det ikke koster dem 100,00 kr. - det er noget deres system "spytter" ud automatisk.

Satans til luskede firmaer!

Jeg har brokkede mig over det mange gange til TDC og YouSee, men de vil ikke ændre det, de påstår at det kan de ikke - løgn, det er et spørgsmål om bare at ændre datoen i deres betaling system.

Hos YouSee er der endda et betalings gebyr på 49,00 kr. pr. regning (når man får den via email - papir regning er dyrere) selvom det er MIG der laver arbejdet med at taste div. tal ind og IKKE dem. Deres system sender regningen til mig automatisk.

PS: Info'en ligger også her http://www.ncndk.dk/forum/index.php?topic=103.0 så den er ude på nettet og det hjælper ikke at I evt. sletter den her ;)

30 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints mich har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Man betaler også 2 dage f'ør den første på kort træk, brug et mastercard

Det sker stadig automatisk, så der er ikke chance for at glemme det ;)

Med Mastercard skal man vist bare huske der skal være penge på til betalingen ellers bliver den ikke betalt (mener det er sådan).

Jeg har Dan/Visa kort (som så mange andre), men YouSee får ikke mit kort nr. til automatisk betaling pga. ca. hver anden regning er fejlbehæftet - derfor betaler jeg selv via netbank.

Jeg har så galt fået en rykker på et beløb jeg havde aftalt med Kundeservice at jeg skulle trække fra pga. den tidligere regning havde YouSee opkrævet for meget og jeg derved havde betalt for meget. Den rykker blev så annulleret igen, men alt det regning rod og deres plat med betaling midt i en måned.

Omdømme 2

Badge
Har læst at man kan afvise kort betalinger i 14 dage efter 

Okey, det var jeg ikke klar over man kunne i op til 14 dage efter - men de får stadig ikke mit kort nr. jeg stoler simpelthen ikke på dem, der har været alt for meget plat til at jeg tør stole på dem.

Omdømme 2

Badge
Det var jeg heller ikke, indtil jeg læste

http://www.sondagsavisen.dk/testogindkob/2016-03-11-svaert-at-overskue-betalingerne/

Omdømme 2

Badge
 iøvrigt betaler du 9,75 pr BS træk

Ja, det ved jeg hvilket er 2-3 gange mere end det reelt koster. Et betalings gebyr skal svare til de faktiske omkostinger og det gøre det ikke.

Jeg ved at Forbrugerombudsmanden er ved at kikke på de gebyrer - jeg er selv en af mange der har klaget til Forbrugerombudsmanden over det. Det sidste svar jeg har fået fra Forbrugerombudsmanden:

Vi kan oplyse, at Forbrugerombudsmanden i øjeblikket ser nærmere på TDC og YouSee’s opkrævning af betalingsgebyrer. Din klage vil i den forbindelse indgå i grundlaget for den generelle sag.

EDIT: Email regning koster dem 1-2-3 kr. at sende ud (deres system sende dem ud automatisk), men de tager 49,00 kr. - det er jo helt vildt, jeg vil faktisk kalde det for tyveri.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

Kim_S skrev:
Ja, det ved jeg hvilket er 2-3 gange mere end det reelt koster. Et betalings gebyr skal svare til de faktiske omkostinger og det gøre det ikke.

Jeg ved at Forbrugerombudsmanden er ved at kikke på de gebyrer - jeg er selv en af mange der har klaget til Forbrugerombudsmanden over det. Det sidste svar jeg har fået fra Forbrugerombudsmanden:

Vi kan oplyse, at Forbrugerombudsmanden i øjeblikket ser nærmere på TDC og YouSee’s opkrævning af betalingsgebyrer. Din klage vil i den forbindelse indgå i grundlaget for den generelle sag.

Jeg tror det vil klæde dig, hvis du holder dig til sandheden.Grunden til, at det koster ekstra med BS er, at YouSee og andre firmaer skal betale en pris, der er blevet ganske høj, for hver transaktion.

Betaling med kort er gratis og man får sin regning som mail i rigtig god tid. Hvis man ikke er tilfreds, kan man jo bare afvise også før betalingen skal foregå. På den måde glemmer man så heller ikke at få betalt til tiden.

Hvis man synes, at man vil have en fysisk regning/opkrævning, må man så betale for det. Selvfølgelig glemmer man ikke det. Man kan jo bare anmode banken om at beta til tiden. Enten fysisk eller via netban..

Der er flere firmaer, der bruger samme ordning, hvilket har betydet, at jeg har knyttet et betalingskort til min budgetkonto.

Klart nok, har man ikke orden i sine ting, koster det. Sådan er det nu og sådan har det altid været.

At forbrugerombudsmanden ser på sagen, er jo ikke ensbetydende med, at YouSee/TDC kommer til at ændre noget. Det ved vi først på et senere tidspunkt.

Joern, det ville klæde dig hvis du lige havde undersøgt hvad en betalings transaktion koster! Det tager de ca. 3,- kr. for - der er et stykke vej op til 9,75 kr.

Omdømme 2

Badge
Det er ulovligt at tage mere end det koster, vi må se hvad det ender med

Omdømme 3

Badge +3

Kim_S skrev:
Joern, det ville klæde dig hvis du lige havde undersøgt hvad en betalings transaktion koster! Det tager de ca. 3,- kr. for - der er et stykke vej op til 9,75 kr.

Det er vist længe siden, du har været inde på Nets hjemmeside. Jeg kan godt finde 9,75 kr., men slet ikke 3 kr. Det kan du heller ikke.

Omdømme 2

Badge
http://nyheder.tv2.dk/2015-03-23-se-gebyrlisten-saa-dyrt-er-det-at-betale-sine-regninger

Omdømme 3

Badge +3
Inde på nets side, kan jeg finde de 9,75 kr. Har selvfølgelig ingen anelse, hvor YouSee placerer sig i forhold til prislisten, men 3 kr. er det ikke. Kan ikke forstå, hvis YouSee skulle ta' mere end nødvendigt. Hvis det ikke kostede noget med BS, kan jeg ikke se fordeling ved at trække selv fra kundernes betalingskort.

Noget helt andet er rykkergebyr, der kan være et problem, hvis de tager mere end det reelt koster. Det er så heldigvis ikke mit bord og bliver det forhåbentlig aldrig.

Joern, igen har du ikke undersøgt det ordentlig..

2,93 kr. koster det:

http://www.nets.eu/dk-da/Produkter/automatiske-betalinger/Documents/betalingsservice/BSK_Prisliste%20Automatisk%20kortbetaling%20via%20Betalingsservice.pdf

Læs sidste afsnit:

http://www.nets.eu/dk-da/Produkter/automatiske-betalinger/betalingsservice/for-privatpersoner/sporgsmaal-og-svar/Pages/default.aspx

Omdømme 3

Badge +3
Helt ærlig. En prisliste fra 01.04.2014, hvad skal jeg dog med den. Der findes en meget mere tidssvarende. Her.

JA OG DEN ER GÆLDENDE DEN DAG I DAG, DET ER DEN SIDSTE DER PÅ Nets.eu ANG: AUTOMATISK KORT "LÆG MÆRKE TIL KORT" BETALING vis BS HVIS DU SELV GAD AT KIKKE EFTER.... Det var da utroligt.

Den du linker har ikke nogeet med kort at gøre...

Jeg har endda foreslået YouSee at sætte abonnements prisen op med 5,- kr. pr. måned og så fjerne det betalings gebyr på regningen, da et betalings gebyr for mange mennesker til at se rødt inkl. mig. Men det har de ikke svaret på, nok fordi de tjener langt mere på den anden måde selvom det er ulovlig.

Omdømme 3

Badge +3

Kim_S skrev:
JA OG DEN ER GÆLDENDE DEN DAG I DAG, DET ER DEN SIDSTE DER PÅ Nets.eu ANG: AUTOMATISK KORT "LÆG MÆRKE TIL KORT" BETALING vis BS HVIS DU SELV GAD AT KIKKE EFTER.... Det var da utroligt.

Den du linker har ikke nogeet med kort at gøre...

Jeg har endda foreslået YouSee at sætte abonnements prisen op med 5,- kr. pr. måned og så fjerne det betalings gebyr på regningen, da et betalings gebyr for mange mennesker til at se rødt inkl. mig. Men det har de ikke svaret på, nok fordi de tjener langt mere på den anden måde selvom det er ulovlig.

Du glemte det link i mit indlæg, der ligger under Her.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Vilhelm har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Jeg har for længst tilmeldt mig e-kommunikation og automatisk kortbetaling. Dermed undgår jeg alle gebyrer.  Jeg kunne også lade betalingen foregår via betalingsservice, og så betale hvad det nu engang koster der. 

Men nogen foretrækker at bruge deres tid på at beklage sig, være vrede og hænge sig i problemerne uden at løse dem.

Omdømme 2

Badge

Vilhelm skrev:
Jeg har for længst tilmeldt mig e-kommunikation og automatisk kortbetaling. Dermed undgår jeg alle gebyrer.  Jeg kunne også lade betalingen foregår via betalingsservice, og så betale hvad det nu engang koster der. 

Men nogen foretrækker at bruge deres tid på at beklage sig, være vrede og hænge sig i problemerne uden at løse dem.

Vilhelm, men mange foretrækker også  BS betaling pga overblikket (jeg har også tilmeldt kortbetaling) og hvis det er ulovligt, så er det ulovligt, det bør hverken du eller Jørn forsvare overfor Yousee

Omdømme 3

Badge +3

mich skrev:

Vilhelm skrev:

Vilhelm, men mange foretrækker også  BS betaling pga overblikket (jeg har også tilmeldt kortbetaling) og hvis det er ulovligt, så er det ulovligt, det bør hverken du eller Jørn forsvare overfor Yousee

Jeg har bestemt ikke brug for, at du skal bestemme, hvad jeg bør gøre. Når en forsøger at finde fejl hos YouSee (som du jo også selv ynder), så skal det ikke være ved at bruge en 2 år gammel prisliste.

Omdømme 2

Badge

joern skrev:

mich skrev:

Vilhelm skrev:

Jeg har bestemt ikke brug for, at du skal bestemme, hvad jeg bør gøre. Når en forsøger at finde fejl hos YouSee (som du jo også selv ynder), så skal det ikke være ved at bruge en 2 år gammel prisliste.

Nu læser jeg mange nyheder og ser mange nyheder. Denne ulovlighed har været nævnt mange steder.  Nets har ikke ændret prisen i flere år. Den bliver altså ikke ændre en gang om året, som Yousee ændrer deres priser. Og nej, jeg bestemmer ikke hvad du gør.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Vilhelm har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Ifølge Forbrugerombudsmanden må en virksomhed opkræve et gebyr for betalinger, der er tilmeldt Betalingsservice. Det forudsætter,
- at gebyret er aftalt tydeligt mellem forbrugeren og den erhvervsdrivende,
- at gebyret står i rimeligt forhold til virksomhedens omkostninger ved opkrævningen.

Mange af de BS-betainger jeg betaler, indeholde beløb på kr. 10,00 eller kr. 9,75. Jeg tvivler på at det er ulovligt, og mig bekendt er det aldrig kendt ulovligt.

Det er ikke rimeligt at kalde noget ulovligt, når der ikke foreligger en afgørelse derom. Jeg er sådan set ligeglad, da jeg tror det er lovligt.

Omdømme 2

Badge

Vilhelm skrev:
Ifølge Forbrugerombudsmanden må en virksomhed opkræve et gebyr for betalinger, der er tilmeldt Betalingsservice. Det forudsætter,
- at gebyret er aftalt tydeligt mellem forbrugeren og den erhvervsdrivende,
- at gebyret står i rimeligt forhold til virksomhedens omkostninger ved opkrævningen.

Mange af de BS-betainger jeg betaler, indeholde beløb på kr. 10,00 eller kr. 9,75. Jeg tvivler på at det er ulovligt, og mig bekendt er det aldrig kendt ulovligt.

Det er ikke rimeligt at kalde noget ulovligt, når der ikke foreligger en afgørelse derom. Jeg er sådan set ligeglad, da jeg tror det er lovligt.

Ingen af mine er tillagt gebyr, lyder da spændende, hvilke du har ?

Mich og Vilhelm, ignore ham Joern - han læser alligevel KUN hvad han gider at læse

Jeg skrev endda at den link han viser ikke har noget med kort at gøre (det er også med i hans qoute) - alligevel kommer han med den forkerte link en gang til.

Han fatter ikke at han skal se på den prisliste der hedder "automatisk KORT betaling via BS" og det var den jeg lagde ind - han kikker på en hel anden prisliste som ikke har noget at gøre med "automatisk KORT betaling via BS".

(det er med vilje KORT er skrevet med stort - så går det MÅSKE op for Joern at han flere gange overser det mest væsentlige).

Omdømme 3

Badge +3

mich skrev:

joern skrev:

mich skrev:

Vilhelm skrev:

Nu læser jeg mange nyheder og ser mange nyheder. Denne ulovlighed har været nævnt mange steder.  Nets har ikke ændret prisen i flere år. Den bliver altså ikke ændre en gang om året, som Yousee ændrer deres priser. Og nej, jeg bestemmer ikke hvad du gør.

Jeg står af her. Når hverken du eller trådstarteren er i stand til at læse den nugældende prisliste fra nets, som kan hentes ved at klikke på her i mine to sidste indlæg, så er der ikke brug for reel information. http://www.nets.eu/dk-da/Produkter/automatiske-betalinger/Documents/betalingsservice/BS_Priser_Betalingsserviceprisliste_DK.pdf

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)