For dem der betaler via PBS eller automatisk træk fra deres Dan/Visa kort, betaler man d. 1 i måned.
For dem der vælger selv at betale f.eks. via netbank eller på posthuset, er betalings datoen typisk d. 18-27 i måned.
Det tror jeg er med fuldt overlæg at TDC og YouSee har valgt dette, fordi folk normalt betaler deres regninger d. 1-3 i måned og derved kan man nemt glemme en regning der er til betaling midt i måned.
Jeg har f.eks. lige nu (d. 6/5) modtaget min mors telefon regning (får den via email) hos TDC til betaling d. 20/5 - jeg har skrevet mine regninger ind på netbank og betalt dem for Maj måned, det gjorde jeg d. 2/5.
På den måde kan TDC og YouSee pålægge et rykker gebyr på 100,00 kr. (hvis man glemmer regningen) som de tjener på da det ikke koster dem 100,00 kr. - det er noget deres system "spytter" ud automatisk.
Satans til luskede firmaer!
Jeg har brokkede mig over det mange gange til TDC og YouSee, men de vil ikke ændre det, de påstår at det kan de ikke - løgn, det er et spørgsmål om bare at ændre datoen i deres betaling system.
Hos YouSee er der endda et betalings gebyr på 49,00 kr. pr. regning (når man får den via email - papir regning er dyrere) selvom det er MIG der laver arbejdet med at taste div. tal ind og IKKE dem. Deres system sender regningen til mig automatisk.
PS: Info'en ligger også her http://www.ncndk.dk/forum/index.php?topic=103.0 så den er ude på nettet og det hjælper ikke at I evt. sletter den her