Regning betales NÆST-sidste bankdag i måneden?!? | YouSee Community

Regning betales NÆST-sidste bankdag i måneden?!?

Hvem i alverden har dog bestemt, at det er en god dag at trække abonnementsbetalinger? Den sidste dag i måneden inden der går penge ind igen - det lyder som en fantastisk dag at betale regninger, for der er garanteret ingen, som ender med et underskud på kontoen af det.

Jeg ved ikke hvem i ledelsen, der har fået den idé, men de burde få en offentlig røvfuld på youtube for at have taget den beslutning.

9 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Det er der ikke problemer med, har budgetkonto og alt betales via PBS.
Det er der ikke problemer med, har budgetkonto og alt betales via PBS.
Det ville jeg normalt også have, men så vidt jeg kan se i betalingsmulighederne, er der kun to muligheder: 1) Kortbetaling (og jeg har sært nok ikke et kort, som er koblet til min budgetkonto) og manuel betaling til 49 kroner per regning.

Det er ikke et spørgsmål om, at min konto blev overtrukket, for det blev den ikke. Det er et spørgsmål om, at YouSee ikke har tænkt sig om i forbindelse med betalingsdatoer.
Omdømme 7
Badge +7
Med budgetkonto er det jo ikke et problem om det er en dag før eller efter.
Hej. jeg opler her d 27.3 at abonnement er trukket på banken...men at min forbindelse til YouSee forsvinder ca kl. 1930. Har andre oplevet det samme...??
og hvad kan man forvente at der sker far YouSee ??
Omdømme 7
Badge +6
Det med at der trækkes penge før den 1ste via BS oplever jeg også, men interessant nok kun med betalingen for min internet, hvilket kun er hver 3de måned.
Min månedlige betaling for mobil sker altid efter den 1ste.

Men for mig er det til at leve med, da min indkomst altid kommer på den sidste bankdag i måneden, så der går penge ind på kontoen den samme dag som internettet skal betales.
Med budgetkonto er det jo ikke et problem om det er en dag før eller efter.

Så vi er tilbage til at betale 50 kroner ekstra om måneden, fordi YouSee har en sær idé om, hvornår regninger skal betales?

Det er fantastisk, at du har valgt en dyrere løsning, som du er tilfreds med. Vi andre er vant til og foretrækker, at firmaer ikke et tumper.
Omdømme 7
Badge +7
Alle tager jo et gebyr via PBS, det er ikke til at undgå.
Omdømme 7
Badge +3
Man sparer gebyret ved at bruge kortbetaling, d.v.s. at man lægger sine betalingskortoplysninger ind på en sikker måde, hvorefter oplysningerne bruges automatisk til betaling.

Angående problemer med at der skal betales til YouSee inden løn og pensioner m.m. normalt kommer ind på bankkontoen kan man enten selv holde regnskab med forbruget og sørge for at beløbet til YouSee er til stede på betalingstidspunktet, eller man kan få oprettet en ekstra bankkonto som man automatisk får beløb overført til i starten af måneden, og få et betalingskort hertil (f.eks. Visa/Dankort eller MasterCard). Måske vil nogle banker kræve gebyr for dette. Man kan måske også få en ordning med kassekredit, så det vil være i orden at betale til YouSee uden at der er dækning på betalingstidspunktet. Men så slipper man ikke for renter, det bliver dog kun for et par dage.

Det foreslås at tale med banken om mulighederne. Mulighederne afhænger af både den enkelte bank og af det aktuelle kundeforhold.

Det er lidt specielt at YouSee vil have betalingen den næstsidste bankdag, når man normalt først råder over sin indtægt på den sidste bankdag hvis ikke man har sparet op. Andre plejer at opkræve i starten af efterfølgende måned, det kan f.eks. være den første bankdag eller den 4. bankdag. Man får den tanke at YouSee har likviditetsproblemer, så de er nødt til at modtage kundernes betaling inden sidste bankdag for selv at være i stand til at betale sine udgifter, bl.a. løn til egne ansatte.
Omdømme 7
Badge +7
Korbetalinger tages altid næst sidste dag, PBS betalinger tager de første hverdag i Måneden.

Besvar