Pause fra forum

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
  • Guru
  • 1772 kommentarer
Jeg har det sådan, at jeg gerne vil forstå tingenes sammenhæng. Det gør jeg desværre ikke i YouSee Forum.

Et par eksempler:

1. For nogle dage siden var jeg rost over 30 gange. Nu er den faldet til 12.

2. Under "Velkommen" er der en tråd, som benævnes "Hvem er hvem". Det skulle fortælle om aktiviteten på

forum, men det ses ikke. Der er eksempler på, at nogle med 6 indlæg har samme bælte som en med + 100.      Det betyder jo, at det, der står skrevet om det i tråden, ikke passer.

Min egen placering i systemet er egentlig underordnet, men forståelsen mangler.

Kommer gerne tilbage, når/hvis tingene ændres.

Fortsat god fornøjelse med YouSee Forum.

9 Kommentarer

Jeg kunne via PM med dig, forstå at du ikke var tilfreds med at jeg havde rost dig og mich for de svar i skrev, men kun for hvad jeg kunne lide at læse. Derfor har jeg trukket nogle af mine tilbage, fordi jeg troede du ville blive glad for at kun se ros ud for de svar der indeholdt en løsning.  Beklager hvis jeg har misforstået dig. 

Dertil kommer at roseaktivitet-boxen kun går circa en uge tilbage og det er tit hver mandag alle tal skiftes ud. Det vil sige, at hver mandag  stiger eller falder tallene i boxen på forsiden, alt efter hvor mange gange man har fået ros.  Du kan se de reelle tal på din profilside, eller du kan  indstille dine ros-aktivitet til at vise alle ros i den tid du har været på forum, eller fra sidste måned eller sidste ½ år.. 

At stige i graderne (De forskællige bælte-farver) har med alt aktivitet at gøre. Antal skrevne indlæg, antal oprettede tråde, antal løste tråde, antal emneord man skriver og antal emneord man sletter igen,  Det har altså ikke kun noget med hvormange indlæg du skriver, men i høj grad også hvor mange svar du giver, hvor brugerne markerer din tråd for løsning.  Det er bl.a. derfor jeg er efter de kunder der ikke markerer deres tråde for løsning.  Synes godt man kan give dem kredit der giver et godt svar.  

Omdømme 3

Badge +3
Nu vil jeg ikke komme ind på din PM til mig., men blot konstatere, at jeg mente, at ros skulle man ha', hvis ens indlæg "fortjente" det. Ikke som du mente, at det var for at nye, skulle føle sig velkommen.

At du har fjernet ros, du har givet, forklarer vel ikke, at du selv er gået meget tilbage.

Den med, at det "kun" er på en ugea af gangen passer jo ikke. Det er mange uger siden, at Michael forlod forum. Hans "roser" står der stadig.

M. h. t. rangeringen står det jo meget klar i Ulfs forklaring til tråden, men det er ikke det, man praktiserer.

Det var i øvrigt med dig som baggrund, at jeg i sin tid forsøgte at finde hoved og hale i bælterne. Deu havde på det tidspunkt et godt stykke over 100 indlæg, men havde samme bælte som en med 6 indlæg. Skulle det virkelig kunnes forklares med, at dine mere end 100 indlæg ikke var mere bevendt end de 6 fra en ny?

Omdømme 3

Badge +3
Har nu fundet indstillingen vis ros og ændret den. Det mærkelige er, at jeg ikke tidligere har "rørt" den.

Tak for informationen Maja.

Så mangler jeg bar en god forklaring om bælterne. Dem på Tellmore er meget mere oiplysende, hvis det virker som beskrevet.

Jo det kan da sagtens passe. Hvis den person har skrevet 6 svar, som er markeret som et løsningsvar af en fremmed trådopretter, kan det udmærket opveje alle de svar jeg giver, for jeg skriver ikke så tekniske svar som alle jer andre. Det er såmæn meget normalt at trådoprettere falder for det mest tekniske svar i en tråd, og markerer det, og det er da fint med mig, når bare en tråd bliver markeret. Jeg tror nemlig ikke at det tæller ret højt når man markerer sine egne svar som løsning på en tråd. (Dette ved jeg dog ikke)

Jeg ved også det har noget at gøre med hvor mange gange man har logget ind. Ligesom hvor mange tråde man har åbnet for at læse, Den med kun 6 skrevne indlæg, kan jo udmærket godt have åbnet alle tråde og læst alle indlæg, Det ved vi jo ikke, for vi kan ikke se ret mange af de data som findes på andre profilsiden. Det er kun på egne profilsider hvor vi kan se alle data.

Jeg holder nu stadig på, at man kommer længst med ros, fremfor laden stå til. Jeg vil hellere rose een gang for meget end en gang for lidt, men selvfølgelig med omtanke for hvad eller hvem man roser.

Jo den med en uge passer, for det er lige startet her på youseeforum - sådan har det været i flere år på tdc-forum. Om det er noget forumteamet lige har aktiveret, eller om det er sket automatisk fra Litiums side - ved jeg ikke - men nu er det i hvert fald aktiveret, hvilket jeg også lagde mærke til her til morgen.

Jeg syns da det er ærgerligt, hvis du holder pause. Det er da altid spændende at læse de gode svar du giver.
ps. Velbekomme - så ikke du havde skrevet før jeg postede et nyt svar. ;-) Du skal lige huske at den indstilling du laver på dit login, kun vises for dig. Min indstilling kan du ikke se. Et indlæg der er skrevet for mange måneder siden, kan godt lige pludselig blive set af en bruger der roser det, og den ros figurere så i den uge vi nu er i, og ikke i den uge hvor indlæget blev skrevet.

Omdømme 3

Badge +3

majah skrev:
ps. Velbekomme - så ikke du havde skrevet før jeg postede et nyt svar. ;-) Du skal lige huske at den indstilling du laver på dit login, kun vises for dig. Min indstilling kan du ikke se. Et indlæg der er skrevet for mange måneder siden, kan godt lige pludselig blive set af en bruger der roser det, og den ros figurere så i den uge vi nu er i, og ikke i den uge hvor indlæget blev skrevet.

Det er lidt underligt, at man tilsyneladende skal være superbruger af TDC Forum, for at vide, hvordan YouSee Forum virker. Her hjælper det bestemt ikke, at have været en flittig bruger af det gl. forum. Betyder i min optik, at informationen ikke er i top.

Tjoo - men hvis du spurte mig hvordan det gamle forum fungerede, ville jeg ikke kunne svare dig, men du kunne sikkert fortælle mig, hvordan det system virkede. 

Det jeg ved om systemet ved dette nye forum, er erfaringer jeg har fra TDC forum, på den hårde måde. Prøvet mig frem, læst brugsanvisningen 117 gange, spurt mig frem, som du nu har spurt i tråden her - det er bestemt ikke noget jeg er blevet instueret i.  

Jeg har også brokket mig over afsnit i brugsanvisningen, som jeg ikke har forstået, og så synes jeg forumteammet har været søde til at omformulere det skrevne, eller forklare hvorfor det står som det står.  Mit indtryk er og har altid været at forumteamet er glade for respons der kan forbedre oplevelsen for forumbrugerne.  

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ulf har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Jeg kommer lidt sent til festen, men vil gerne skyde to bemærkninger ind omkring rangsystemet:

• Vi holder den præcise formel bag rangsystemet hemmelig, bl.a. for at undgå misbrug. Dette vil ikke ændre sig. 
  • Jeg kan dog fortælle, at der for hvert trin i systemet er flere betingelser, der skal være opfyldt. Det kunne f.eks. være et bestemt antal indlæg OG et bestemt antal logins OG et bestemt antal accepterede løsninger OG at der er gået et bestemt antal dage siden registrering. Alle disse betingelser skal være opfyldt før en rangstigning udløses.
Det vil sige, at selvom Maja måske har indlæg nok, logins nok og løsninger nok til at stige i rang,  men hun kan mangle X dage før hun kan stige i rang, fordi YouSee Forum er ganske nyt.

Vi holder nøje øje med mange ting her på YouSee Forum, herunder også rangsystemet. Det fungerer indtil videre præcis som forventet, så giv det lidt tid :)

/Ulf

Omdømme 3

Badge +3

Ulf skrev:
Hej,

Jeg kommer lidt sent til festen, men vil gerne skyde to bemærkninger ind omkring rangsystemet:

• Vi holder den præcise formel bag rangsystemet hemmelig, bl.a. for at undgå misbrug. Dette vil ikke ændre sig. 
  • Jeg kan dog fortælle, at der for hvert trin i systemet er flere betingelser, der skal være opfyldt. Det kunne f.eks. være et bestemt antal indlæg OG et bestemt antal logins OG et bestemt antal accepterede løsninger OG at der er gået et bestemt antal dage siden registrering. Alle disse betingelser skal være opfyldt før en rangstigning udløses.
Det vil sige, at selvom Maja måske har indlæg nok, logins nok og løsninger nok til at stige i rang,  men hun kan mangle X dage før hun kan stige i rang, fordi YouSee Forum er ganske nyt.

Vi holder nøje øje med mange ting her på YouSee Forum, herunder også rangsystemet. Det fungerer indtil videre præcis som forventet, så giv det lidt tid :)

/Ulf

Midlertidig aktiv, da du burde læse, hvad vi brugere får af oplysninger:

Her er en hurtig guide til at genkende de forskellige roller herinde.

Forumbruger
Det er dig! Du hjælper andre brugere, deler ud af gode råd og din erfaring, og er kunde hos os :D

Efterhånden som du deltager aktivt herinde, stiger du i vores rangsystem, som er (meget) løst baseret på kampsport.

Her et eksempel på, hvor hurtig man stiger i rangerein - ikke for at hænge vedkommende ud:

Da Maja havde ca. 100 indlæg var hun stadig Turkis snip. Nedenstående kan man se en, der er steget meget hurtigt i graderne

Turkis SnipbeIndlæg: 5Registreret: ‎19-11-2014 For mig handler det om troværdighed. Du mistænkeliggør brugerne. Hvad skulle formålet være med, at opnå en hurtig rangering? Skulle det være for at "vise sig"?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)