OPDATERET: Advarsel om Svindel opkald. Ring IKKE tilbage!!! | YouSee Community

OPDATERET: Advarsel om Svindel opkald. Ring IKKE tilbage!!!

Vis første besked

71 Kommentarer

Omdømme 1
Jeg har modtaget flere opkald fra: 002454900917 - opkaldet kommer fra  Guinea-Bissau.

Efter at være kommet til at ringe tilbage (15 kr.), fortsætter opkaldene. På tyske hjemmesider er der flere advarsler omkring dette telefonnummer.

Hej TDC
i har en artikel om fupopkald kaldet wangiri
Det burde være jeres pligt at tilbageholde betaling til den eventuelle svindler, til ofret har haft en chance til at se sin telefonregning og stoppe den.
Det burde stoppe det meste.
Denne mail sendes også til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen som forslag til forbedring af lovgivningen

Omdømme 1
Jeg blev ringet op fra en person, som sagde, at han er fra Marokko. Han blev ved med at ringe, selvom jeg lagde på. Opkaldsnummeret er: +212627837614

vh. Malou

hej vi er blevet ringet op fra et fupnummer 00561,kan i blackliste nummeret

Omdømme 1
hej car1 -

Kan du evt. finde den artikkel du omtaler. Jeg kunne godt tænke mig, at læse den.

Redigeret tilført: Jeg har fundet den. Humørikon flov

hej SørenRikke -

Dit indlæg er desværre tomt - Prøv igen at skrive.

hej bonderøve -

Første gang jeg ser et nummer med kun fem cifre. Har du evt glemt at skrive alle cifferne?

Alle

Har i set at iMac har sat et TIP til smartfone i denne tråd, som kan spærre for et nummer. /t5/Snik-snak/OPDATERET-Advarsel-om-Svindel-opkald-Ring-IKKE-tilbage/m-p/99532#M2596  (Jeg ved ikke om det virker)

Og PeterA har sat et link til landekoder: http://countrycode.org/

nej der er kun 5 tal,og der  har været 2 opkald

Jeg har lige modtaget en SMS fra et nigeriansk tlf-nummer (+234 8184952363) om, at jeg er blevet udtrukket i et amerikansk lotteri og har vundet $2.000.000. Det lyder jo meget godt, men tror nu ikke helt på det Blinkende humørikon

Er det nyt, at der bliver sendt SMS i stedet for at lave opkald?
Omdømme 1
Hej ChrisKjærsgaard

næ - jeg tror såmen ikke det er nyt, men de banditter forsøger jo med alle midler at få os til at reagere.  Og så længe der er nogen der reagerer, så bliver de jo ved, eller også finder de på noget nyt at genere med.

I sidste uge læste jeg på en facebookvæg, at profilejeren havde set tre forskælige reklamer, hvor profilejeren havde vundet 1.000.000 på hver. Så er man da godt nok heldig, hvis altså man tror på det.

Hej

Det burde være muligt [via selvbetjening]  selv at spære for numre man ikke vil ringes op af.

Både fastnet og mobiltelefoner, da alt er pc styret kan det ikke være umuligt at sætte op så man generelt kan spære for en nummerserie og landenr.  enkeltnumre og så kan ændre hvis man får brug for det.

Det ville være til glæde for mange, både i denne anledning, ved telefonfis og for folk der har numre tæt på et firmas hvor enkelte kunder ti trykker forkert.

Omdømme 6
Hej car1

Jeg har sendt dit forslag videre til dem, der udvikler fastnet produkter. Tak for ideen.

Til alle som har sat numre ind, i dette indlæg: Tak for det, de er alle sendt videre.

Hilsen

Hej i morges kl.05:20 er der ringet til min mobil fra + 252 99329518 mystisk nr. Jeg tjekkede nr. Og det er fra Somalia så jeg ringer ikke tilbage. BW
Er i nat blevet ringet op fra Somalia (fik jeg slået op senere) fra nr. 25299329518, og kom desværre til at ringe tilbage, da datteren var til distortion-fest, og jeg blev bekymret over tidspunktet: 00.43. Tænkte, det var én af hendes venner, da jeg ikke genkendte nummeret.... hvor meget åndsnærværelse skal man lige kunne præstere, når man bliver vækket af dyb søvn?

Håber på, regningen ikke bliver for dyr, men kan ikke komme ind på TDC-selvbetjening lige nu

Er blevet ringet op af +7 (8791) 14-5 idag. Udenlandsk stemme. Lagde røret på med det samme.
Hej Alle her på blokken glædelig jul

Fup okald fik jeg i dag fra tlf der udgav sig for at være fra firmaet  "Windows id eller it solution"  som

på vejne af microsoft tjeker  cumputer med software man skal instalere ved download

Deres tilbage ring nr. er 44 2 0 30 26 39 58 "Ring ikke"!! på numret det er fup og de misbruger microsoft brandet til at være troværdige svindlere.

Svinlerne taler fremragende engelsk de vil ikke opgive der navn og adresse når mann spørger dem.

V. H. M Pedersen Aarhus

Omdømme 6
Hej Aarhusskriveren
Jeg melder nummeret ind, tak
Hilsen

Min kone blev ringet op 3.1.2014 kl. 12.46. Ring til mig hurtigt ! Det gjorde hun desværre. Nummeret var 0056322553755. Øv øv
har modtaget en SMS fra nummeret : +56322553755 -- jeg kender ikke nummeret - og har ingen kontakter i Chile . 

SMS beskeden var iøvrigt : Ringe til mig hurtigt !        og så nummeret 

hilsen 

Perbon

Fubopkald er begyndt igen. Denne gang er det fra Ghana. Jeg har fået SMS med besked "ring til mig nu venligst 002204386937 "

Det ses tydeligt, at det er en Google oversættelse, og at det er et fubopkald

Mv

Søren

+4589871553 ringer mange gange ...spær det
+4589871553 ringer mange gange ...spær det

Dette forum er ikke en kontakt til yousee.

Du kan kan forsøge at anmelde nummeret her:
http://tdc.dk/stopsvindel/anmeld.php

På denne side kan man slå nummeret op, Det ser ud til at mange har problemer med det nummer.
https://www.ukendtnummer.dk/nummer/4589871553
Omdømme 7
Badge +6
Desuden hjælper det også hvis man får fat i bla. et SMS spam filter og blacklist opkald filter til sin smartphone.
Så tilføjer man bare SMS afsender eller ved kommende der bliver ved med at ringe til filtrerne og så hører man ikke mere til det, fordi både SMS og opkald fra de pågældende personer bliver afvist.
Den slags kan man finde på nettet til både Android, iOS (iPhone), Symbian og vist nok også til Windows smartphones på diverse app sites.
Så prøv at kigge efter på de sites i normalt finder apps til jeres smartphones.

Besvar