Ønske om ny TV kanal i YouSees repertoire - eSport

Omdømme 2
Hej,
Jeg synes det er på tide at danske medier indser at eSport er kommet for at blive, og har et kæmpe publikum. Når nu etablerede danske kanaler ikke gider give det opmærksomhed, ud over TV2 Zulus halvhjertede forsøg med sporadisk dækning af en enkelt relativt ukendt DOTA turnering, kunne YouSee så ikke gå foran som et godt eksempel, og give kunderne mulighed for at tilvælge Ginx eSports TV i vores kanalpakker? Jeg skulle i hvert fald hurtigt finde plads til den i min kanalpakke, og der er jo i forvejen en masse ligegyldigt bras at vælge imellem ;-)

18 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Ikke for at lyde alt for brutal, men jeg synes at Yousee har rigeligt med mindretals kanaler i forvejen. Så der er ingen grund til at erstatte en af deres allerede nuværende mindretals kanaler med en anden mindretals kanal.
Bestemt ikke en kanal jeg havde lyst til at til at betale for i en af program pakkerne, da den efter min holdning og sikkert også rigtig mange andre kunders holdning, falder ind under det du selv betegner som værende ligegyldigt bras.
Omdømme 7
Badge +6
Korrekt. Der er RIGELIGT med bras som det er der er ABSOLUT ingen grund til mere bras. Det er nemt at finde bras, men uhyggeligt svært at finde noget brugbart.
Omdømme 7
Badge +4
Ja, jeg er heller ikke interesseret i mere fyld, der er masser af sportskanaler i forvejen
Omdømme 7
Badge +7
Jeg vil gerne have esport, som valgfrie kanaler.
Omdømme 2
Det kan I sige, men pt. er der simpelthen ingen mulighed for at se eSport på dansk flow TV. Vi taler kun om noget nær verdens hurtigst voksende kulturelle fænomen. FCK har fået sit eget hold. Det er begyndt at blive synligt i det danske undervisningssystem. TV Avisen nævner at et dansk hold vinder MLG i Counter Strike. Men at følge det på TV? Niks, den mulighed skal vi ikke have. Og lad os antage at det er så niché som I nej-sigere antyder - hvordan skader det jer at andre får valget?
At der allerede findes rigeligt med sportskanaler kan jeg ikke bruge til en disse. Jeg beder ikke om MERE golf, cykling, fodbold eller hvad de ellers sender - jeg beder om NOGET eSport, der ikke bare er en dokumentar på DR der betragter det som en spændende kuriøsitet der kun har interesse i udlandet.
Omdømme 7
Badge +6
Det kan kun være minoriteternes minoritet, så dybt behøver en TV udbyder ikke at synke ned.
Omdømme 7
Badge +7
MrGorkajuice skrev:

Det kan I sige, men pt. er der simpelthen ingen mulighed for at se eSport på dansk flow TV. Vi taler kun om noget nær verdens hurtigst voksende kulturelle fænomen. FCK har fået sit eget hold. Det er begyndt at blive synligt i det danske undervisningssystem. TV Avisen nævner at et dansk hold vinder MLG i Counter Strike. Men at følge det på TV? Niks, den mulighed skal vi ikke have. Og lad os antage at det er så niché som I nej-sigere antyder - hvordan skader det jer at andre får valget?
At der allerede findes rigeligt med sportskanaler kan jeg ikke bruge til en disse. Jeg beder ikke om MERE golf, cykling, fodbold eller hvad de ellers sender - jeg beder om NOGET eSport, der ikke bare er en dokumentar på DR der betragter det som en spændende kuriøsitet der kun har interesse i udlandet.

Det skal nok komme her også. Du må væbne dig med lidt tålmodighed.
Omdømme 2
Radiomanden skrev:

Det kan kun være minoriteternes minoritet, så dybt behøver en TV udbyder ikke at synke ned.

Det kan du slet og ret ikke bakke op om noget der bare minder om statistisk fakta. Og desværre for mig kan jeg heller ikke modbevise dig (på det danske marked), for jeg er ikke blevet givet muligheden. Men her, brug 4 minutter af dit liv på en kort visualisering af denne "minoriteters minoritet" i udlandet:
https://www.youtube.com/watch?v=ZBcl5C4MRw4
Lidt dokumentation for at vi har "et problem" i Danmark:
https://www.dr.dk/nyheder/kultur/arrangoer-danmark-er-haabloest-bagud-paa-esport-omraadet
http://finans.dk/finans/erhverv/ECE9212279/esporten-eksploderer-som-sportindustri-men-danmark-halter-efter/?ctxref=ext
Så kan du drage dine egne konklusioner om mediernes rolle i dette eller lade være.
Det kan være svært at forstå at andre interesser en ens egne er udbredte. Jeg forstår f.eks. ikke behovet for Viasat Golf, men jeg søger da ikke aktivt at spænde ben for at golf-fans kan pleje deres interesser.
Omdømme 2
Slangefar skrev:

MrGorkajuice skrev:

Det skal nok komme her også. Du må væbne dig med lidt tålmodighed.

Joo, men man kan da godt prøve at skubbe lidt til processen :)
Omdømme 7
Badge +7
Synes at huske Viasat har eller vil føre mindst en esport kanal. Vi kan måske fange noget med en app til Yousee får nosset sig sammen.
Omdømme 2
Slangefar skrev:

Synes at huske Viasat har eller vil føre mindst en esport kanal. Vi kan måske fange noget med en app til Yousee får nosset sig sammen.

Tak for tippet :) Skal have kontrolleret om jeg er lige så stavnsbundet til YouSee på min adresse som jeg har gået og tænkt. Ellers er der da en mulighed for at stemme med pungen her, for ja, den store Viasat pakke har rigtig nok en dedikeret eSports kanal.
Omdømme 7
Badge +7
Så vidt jeg husker har Viasat apps til en række ting, bl.a. TV . Jeg vil bare ikke have flere almindelige sports kanaler. Vi ser dem bare ikke her. Jeg tror desværre ikke, at man bare kan vælge enkelt kanaler hos Viasat, som det vist er muligt med f.eks. TV2 play :(
Omdømme 7
Badge +6
Hvis man vil have den kanal, så er der jo mugligheden for at købe et streaming abonnement direkte igennem GINX selv. De har en 7 dages trial periode, så det koster jo ikke noget at prøve.
https://ginx.tv/ginx-everywhere/
Omdømme 2
Per K skrev:

Hvis man vil have den kanal, så er der jo mugligheden for at købe et streaming abonnement direkte igennem GINX selv. De har en 7 dages trial periode, så det koster jo ikke noget at prøve.

Jaa, du har helt ret, og med Twitch.TV og YouTube osv., er det jo heller ikke fordi eSport er helt utilgængeligt. Nu er jeg bare også glad for den bekvemmelighed der ligger i flow TV, og at have let overblik over hvad der lige er gang i direkte fra en kanaloversigt. Der bliver det lidt mere bøvlet med ekstra apps og den slags. Desuden er jeg meget nysgerrig efter om du vitterligt har ret i at os der savner det er så voldsomt i mindretal - jeg forestiller mig at det snildt kunne gå hen og blive en af de absolut mest populære nichékanaler, og at det kunne agere som øjeåbner for de danske medier, så vi på sigt kan få noget kvalitetsproduceret dansk dækning.
Eller måske har du ret, og interessen viser sig slet ikke at være til stede i dette land (endnu). Men da ville det da i det mindste være klart at vi virkelig er en minoriteters minoritet - lige nu tænker jeg at vi er en komplet overset "minoritet af nævneværdig størrelse".
Skal lige tilføjes at jeg som sådan ikke føler vældig stærkt for netop Ginx - jeg så bare at de har aftaler med både svenske, tyske og norske TV udbydere, og så følte jeg mig snydt over ikke at få muligheden her. Ville være fuldt ud lige så tilfreds med eksempelvis Viasat eSport.
Efter kanalomlægningen er "eSport" dukket op som kodet kanal :)
Omdømme 2
Logan skrev:

Ooh, tak for tippet :) Jeg væbner mig med tålmodighed og håber det er lige på trapperne så!
Omdømme 7
Badge +4
MrGorkajuice skrev:

Logan skrev:

Ooh, tak for tippet :) Jeg væbner mig med tålmodighed og håber det er lige på trapperne så!

Prøv evt at spørge på facebook, hvornår kanalen kan bestilles, og skriv herinde
MrGorkajuice skrev:

Per K skrev:

Jaa, du har helt ret, og med Twitch.TV og YouTube osv., er det jo heller ikke fordi eSport er helt utilgængeligt. Nu er jeg bare også glad for den bekvemmelighed der ligger i flow TV, og at have let overblik over hvad der lige er gang i direkte fra en kanaloversigt. Der bliver det lidt mere bøvlet med ekstra apps og den slags. Desuden er jeg meget nysgerrig efter om du vitterligt har ret i at os der savner det er så voldsomt i mindretal - jeg forestiller mig at det snildt kunne gå hen og blive en af de absolut mest populære nichékanaler, og at det kunne agere som øjeåbner for de danske medier, så vi på sigt kan få noget kvalitetsproduceret dansk dækning.
Eller måske har du ret, og interessen viser sig slet ikke at være til stede i dette land (endnu). Men da ville det da i det mindste være klart at vi virkelig er en minoriteters minoritet - lige nu tænker jeg at vi er en komplet overset "minoritet af nævneværdig størrelse".
Skal lige tilføjes at jeg som sådan ikke føler vældig stærkt for netop Ginx - jeg så bare at de har aftaler med både svenske, tyske og norske TV udbydere, og så følte jeg mig snydt over ikke at få muligheden her. Ville være fuldt ud lige så tilfreds med eksempelvis Viasat eSport.

Helt enig! Jeg tror at det ville blive en meget populær tv niche kanal, da rigtig mange unge mennesker, går op i det. E-sport er fremtiden og dokumentarprogrammet om "Astralis mod stjernerne" var en af de mest sete tv programmer på DR.dk/tv, da man fulgte de danske Counterstrike mestre på DR3! Jeg interesserer mig ikke synderligt for computerspil, men jeg synes, at det kunne være sjovt at se lidt e-sport engang imellem!

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)