Nem ide validering

Hej

jeg får fejl på nem ide validering...

får you see signal som foreningskunde og er yousee plus kunde ved yousee

mvh

Kasper

8 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Vilhelm har modtaget fra andre medlemmer.

Badge

carpo34 skrev:
Hej

jeg får fejl på nem ide validering...

får you see signal som foreningskunde og er yousee plus kunde ved yousee

mvh

Kasper

Du har vel ikke hemmelig folkeregisteradresse? Så kan du nemlig ikke oprette et YouSee Login.

Jeg står på Robinsonlisten. Hvordan skal jeg validere med nemid?

Ved check af CPR melder systemet fejl af samme årsag.

VH

Hubble

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Vilhelm har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Jeg tvivler på at det at stå på Robinson-listen er til hinder for NemID-validering.

YouSee er interesseret i at validere kundens adresse. Robinson-listen melder man sig til for at undgå uønsket markedsføring, ikke for at oprette hemmelig adresse.

Jeg har gennemført en NemID-validering uden problemer, selv om jeg står på Robinson-listen.

• 

At stå på Robinsonlisten forhindrer netop Yousee, eller andre der benytter nemid-validering, i at slå mit CPR op, hvilket fejlmeddelelsen også angiver.

Jeg havde de samme problemer med Danske Bank, hvor det er løst, samt med Paii, hvor det ikke er løst endnu. Eller rettere, har ikke forsøgt i lang tid om man kan validere.

Jeg har lige nu prøvet igen her hos Yousee, med samme resultat, opslag i CPR fejler.

Din påstand om at du kunne validere, står ikke helt til troende, desværre :-)

VH

Hubble

• Det sjove er jo jeg har fuld afgang på telefon og tablet til både Musik og tv....

Så ved ikke rigtig hvad de vil bruge den nem ide validering til ?

har ikke hemlig adresse.

Omdømme 3

Badge

carpo34 skrev:
    Det sjove er jo jeg har fuld afgang på telefon og tablet til både Musik og tv....

Så ved ikke rigtig hvad de vil bruge den nem ide validering til ?

har ikke hemlig adresse.

Når du har adgang til live-tv, så må du allerede have et YouSee login, og der er ikke noget du skal validere.

NemID-validering bruges af foreningskunder, som mangler et YouSee login. De kan oprette et sådant ved hjælp af NemID og skal i den forbindelse validere deres adresse ved at give YouSee tilladelse til at hente adressen i cpr-registret.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints MS-ERIK har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
    På et tidspunkt for nylig, lige efter at jeg fik Yousee Bredbånd, skulle jeg også bruge NemID til validering, selv om jeg har haft kabelTV fra YouSee og også et YouSee-login i adskillige år. Der var ingen problemer med valideringen. Anmodning om validering kom i en boks med oplysning om at hvis der ikke blev valideret, ville ikke alle funktioner fungere.

Der kan gættes på at årsagen er at YouSee vil være sikker på identiteten af den person, der logger på med YouSee-login, og hvis valideringen fejler, kan det være muligt at navn og/eller adresse er forskellige i CPR-registeret og i YouSees registreringer. Enten er de helt anderledes, eller der er forskelle i stavemåden.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

MS-ERIK skrev:
    På et tidspunkt for nylig, lige efter at jeg fik Yousee Bredbånd, skulle jeg også bruge NemID til validering, selv om jeg har haft kabelTV fra YouSee og også et YouSee-login i adskillige år. Der var ingen problemer med valideringen. Anmodning om validering kom i en boks med oplysning om at hvis der ikke blev valideret, ville ikke alle funktioner fungere.

Der kan gættes på at årsagen er at YouSee vil være sikker på identiteten af den person, der logger på med YouSee-login, og hvis valideringen fejler, kan det være muligt at navn og/eller adresse er forskellige i CPR-registeret og i YouSees registreringer. Enten er de helt anderledes, eller der er forskelle i stavemåden.

Samme hos mig i forbindelse med, at min hastighed blev ændret fra 100/30 til 100/20 (for at få HBO Nordic og CMore).

Besvar

• :D
      • :?
      • :cool:
      • :S
      • :(
      • :@
      • :$
      • :8
      • :)
      • :P
      • ;)