NEF billedfil | YouSee Community
Spørgsmål

NEF billedfil

Badge
Hej
Jeg har fået tilsendt en mail med et NEF billede; når jeg højreklikker og trykker på udskriv, kommer denne tekst: Denne fil er ikke tilknyttet et program, der kan udføre handlingen, Installer et program eller hvis et program er indstillet, skal der oprettes et, der tilkntttes, i standardprogrammer i Kontrolpanelet . Kan man ændre et NEF billede til JPG, som er det jeg bruger ?
venlig hllsen Verner vah

8 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Kopier filen og prøv at omdøbe til .Jpg. det virker måske.
Ellers må der findes et program der kan åbne filen
Omdømme 7
Badge +7
NEF er et "raw" format. Det vil sige det ikke er komprimeret som f.eks. JPG. Du kan finde et program som kan vise NEF , eller finde et program som kan konvertere det til f.eks. JPG. Du må kende en foto entusiast, siden du modtager i det format.
Badge
Hvor finder jeg et program, der kan konvertere NEF til JPG
Omdømme 7
Badge +7
Google på Image Converter.
Omdømme 7
Badge +7
Det kan gøre også gøres online. Du må google lidt f.eks. NEF to JPG.
Omdømme 7
Badge +7
Det bedste er nu at bede din kontakt om ikke at sende NEF, da de fylder for meget, og du sikkert ikke har nogen glæde af, at de ligger i "raw" format.
Omdømme 7
Badge +6
Jeg er næsten lige ved at tro at gratis programmet GIMP kan åbne den, så man kan eksportere billedet i et mere brugervenligt format.
GIMP kan nemlig godt arbejde med flere forskellige typer RAW billedformater.

På download siden skal du lige scrolle lidt ned for at komme til Windows versionen.

https://www.gimp.org/
Badge
Hej,
Tak til alle. Jeg fandt ud af at mit foto program Picasa, kunne klare problemet, så nu er billedet udskrevet.
tak for denne gang
mvh Verner vah

Besvar