Mulig virus på min pc, selvom jeg har Sikkerhedspakken

• Deltager
  • 4 kommentarer
Hej TDC

Har haft problemet før, men fik nu er den gal igen.

Savner et lille program eller noget i Sikkerhedspakken der viser hvis man har en Virus eller tilsvarende,

Den siger hver gang jeg vil opdater, at den har den nyeste version.

Det kan jo være rigtigt, men når jeg så berder den om at scanne min pcèr  .. Så sker det intet.

For mig er det en indikation på at noget er glat, men Sikkerhedspakken siger at alt er ok.

Hvad skal jeg gøre og kan I måske hjælpe med at lave den i den næste opdatering, så programmet "selv ransager" og fortæller at her er det ikke så fint aligevel.(Bare et forslag)

Håber på jeres hjælp og forståelse.

Mvh

Arne Ellebæk Christiansen

XXX@XXX.XX

Redigeret: Mailadresse fjernet. -Ulf

4 Kommentarer

Hej Arne

Du har helt sikkert min forståelse af at det er surt når noget ikke virker. 

At programmet står og arbejder uden der sker noget behøver ikke betyde det er på grund af virus.

Dog vil jeg sige at sikkerhedspakken er ikke 100 %  sikker. Så længe vi sidder ved tasterne og giver en browser lov til at hente websider og vi siger ja til at indstalerer programmer, TROR sikkerhedspakken at alt er i orden.  Derfor er det altid en god ide at tænke sig om, inden vi klikker på link eller henter noget på nettet. 

Den fejl du har nu - er det san samme som du har haft før?

Det er jo ret vigtigt at din sikkerhedspakke kører ordentlig, og det kunne jo tyde på at der er et eller andet galt når den kun står og forsøger at skanne. 

Hvis jeg var dig, ville jeg gå på selvbetjening og finde nøglen (Mener også den står i pakken under indstillinger.  Dernæst ville jeg afindstallere pakken, genstarte pc'en og hente pakken på ny.  Inden du går igang, så tjek lige denne side: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=22424  Når pakken er indstaleret så skan HELE din pc.

Det er vigtigt at sikkerhedsprogrammet kører ordentlig, så prøv mit opslag først, og har du forsat proplemer, skriver du igen, så kan det være der er andre der har et godt råd til dig.

Dette er et offentlig side, hvor du har skrevet din mailadresse.  Jeg vil stærkt råde dig til ikke at skrive din mailadresse offentlig. Der findes robotter der støvsuger nettet  de forskælligefora, for at høste mailadresser, og jo flere de robotter finder i vores forum, jo tiere kommer de på besøg.  Jeg melder din mailadresse til forumteamet, som vil fjerne din mailadresse.   

Håber det lykkes med din sikkerhedspakke. Glad humørikon

Hej Maja

Her er hvornår den sidste scanning er fortaget, om det så er pga af en systemfejl i Sikkerheds programmet eller en virus, ved jeg ikke.

Men noget er da helt sikkert galt .. Kan I ikke foranlede at programmet får indbygget en slags "selvransagelse" program ... ?

Mvh

Arne Ellebæk Christiansen

Glemte at vedæfte .. Her er det så.

Scanningsrapport 24. september 2014 22:51:20 - 22:51:20

Computernavn: AEC-PC
Scanningstype: Scan destination

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ellingen har modtaget fra andre medlemmer.

Nu er det ikke TDC du snakker med her. Maja og jeg er bare andre brugere.... :-)

Jeg tør ikke 100% garantere at jeg helt forstår hvad du mener med "selvransagelse" - men hvis du mener at det bliver ovrvåget, om sikker hedspakken har det godt, og om der er nogen der forsøger at stille på dens indhold og paramtre - så er det der allerede.

Det er f.eks. derfor det kan være en omstændig sag at afinstallere den.

Du kan prøve at følge denne vejl. http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=33258

Nederst - i stedet for at trykke på "Vis Mine Abonnemanter" - så trykker du på "Kør Supportværktøj". Se så hvad der sker :-)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)