Mulig overskridelse af fristen for returnering af udstyr | YouSee Community
Spørgsmål

Mulig overskridelse af fristen for returnering af udstyr

Hej

Vi har opsagt vores Yousee abonnementer og har i den forbindelse først fået brev omkring returnering af TDC Homebox og digitalmodtager d. 3. juni, med besked om at udstyret skal være Yousee i hænde senest 07.06.2017 og at vi ellers skal betale for udstyret. Dette kan simpelthen ikke være rigtigt, da vi ikke har kunnet nå at sende det til jer i ordentlig tid pga. jeres sene brev og helligdage. Vi vil få routeren afsendt på tirsdag d. 6/6 og regner ikke med at løbe ind I problemer med dette?

Jeg har først forsøgt at sende jer en mail på den adresse i har skrevet i brevet, men yousee.dk/kontakt er ikke en gyldig mail (intet @).

Mvh
Pelle K Knudsen
Ordrenr. 177667270

7 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Det er ikke en givet ting at der er nogen fra You See der ser/reagerer på dit indlæg, det er primært et brugerforum.
PS: Det er ikke tilladt med personlige oplysninger.
Trackeren er ikke nok hvis pakken forsvinder.
Hvis trackeren siger at pakken er leveret. Men
Yousee siger at de ikke har modtaget din pakke.
Track og trace er ikke nok
Fordi du kan ikke bevise at du har indleveret deres udstyr på posthuset. Ansvaret for deres udstyr + din forsvundet pakke er i sidste ende kun dit. Yousee oplyser ikke dette til kunden men forlanger det bagefter, som om det var almen viden. Få lavet en forsikring for indlevering af udstyr til Yousee.
Det Yousees personale kalder for
en "Gyldig post kvittering" udfyld en blanket på posthuset inden du sender pakken. Ellers kan du ligeså godt bede den hjemløse på bænken om at sende pakken.
Hvis pakken skulle forsvinde, som de umid
Kan den ikke modbevise at pakken aldrig nåede i hænderne på modtageren (dette tilfælde i hænderne hos Yousee) hvis modtageren påstår at din pakke, som man er sporet er nået sin adresse, kan din track ikke bruges som bevis.
Jo du har afleveret og sendt en pakke til Yousee. Hvis Yousee siger de ikke har fået Routeren returneret. Må den pakke du sendte have indeholdt noget andet. Men ikke Routeren.
Den Postkvittering der kan bevise at du har afleveret Routeren med i pakken. Hvis Yousee siger andet, så kan Denne Postkvittering for levering være din eneste forsikring om at ansvaret for mistet post ligger hos enten Yousee eller pistnord. Din track og trace kvittering kan i dette tilfælde kun bruges som toilet papir. Hele Ansvaret bliver lagt på kunden. Derfor ser jeg det som en manglende og vigtig oplysning til kunden der bliver bedt om at aflevere yousees udstyr med posten. I den tro at når pakken er afleveret på posthuset og trackeren er tændt så er det hele er på plads. Du er ikke sikret uden den Gyldige Postkvittering imod tabt forsendelse. Ansvaret for indholdet af pakken er dit alene indtil modtager kvitterer for modtagelsen. Hvis nogle skulle glemme at tjekke, tabe pakken ud af postsækken, en narkoman der ser sin chance for at nakke noget værdifuldt fra postbuddet, eller af rent uheld har mistet din pakke under turen til modtagelsen, og en person der underskriver en kvittering på modtagelsen. Så er den ansvarlig for yousees ejendom kun kundens. Trods korrekt procedure af leveringen på posthuset. Syntes at kunden skal informeres om den falske tryghed t&t giver kunden.
jeps vil kan at din pakke du påstår indholdte routeren sidste log er hos os. Men vil har ingen router fra dig hos os.... Bum bum erstat mit tab.
Posthuset siger jo vi leverede en pakke der. Vil tager ingen ansvar for pakken medmindre du udfyldte blanketten og fik lavet en Gyldig Postkvittering hvori vi også påtager Ansvaret for levering ender hos den korrekte person. Hvis du har gjort det, hvilket ingen gør da jeres brev der medfuldte returlabels. Ikke nævner denne mulighed /sikkerhed til kunden. Som de fleste ville tro at t&t er rigeligt beskyttelse.
Omdømme 7
Badge +7
Hej PelleKK

I sådan tilfælde vil jeg anbefale at kontakte kundeservice. Så er jeg sikker på at vi nok skal finde en løsning på 🙂

Jeg håber du har fået afklaring.
Jeres kundeservice er til grin.
Jeg har lige afleveret min router til Yousee med Yousee's medfølgende klistermærker til forsendelsen. Også i sidste øjeblik pga den sene melding og ultra korte deadline man får. På intet tidspunkt har de fortalt mig at jeg skulle have oprettet en pakke forsikring med pakken inden jeg sendte pakken.
Er du tilbage med en mistet forsendelse.
Ingen fra Yousees kundeservice kunne hjælpe mig med at tjekke deres lager af modtaget modems.
Uden min Postkvittering. Fordi mit navn og adresse der står på pakken ikke er nok til at kunne tjekke om min pakke virkelig er ankommet.
Vil slet ikke begynde på mine erfaringer med post kundeservicen.
Få en Postkvittering!!!
Omdømme 7
Badge +7
Der fås et T&T nummer når en pakke sendes, det er nok, så kan pakken følges frem til modtager.
Omdømme 7
Badge +7
Med et T&T kan der jo netop bevises at pakken er sendt via posten.

Besvar