Mønt telefon GNT 502

Hej med jer

Jeg er faldet over en GNT 502 mønttelefon, jeg kunne godt tænke mig at bruge den som privat telefon. Er det muligt? hvem kan evt hjælpe mig? den er ikke umildbart bare lige til at sætte til, hvem kan finde ud af det?

7 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej hejhej112 

Jeg vil gerne lige hæve en pegefinger her Glad humørikon

Det er nemlig sådan, at sådan en telefon, kan være "udlånt", eller lejet. Det sidste er næsten det værste, fordi der i givet fald så er nogen, som betaler for den - og får en regning når de ikke leverer den tilbage. Jeg ved ikke om det stadig er sådan, det står helt for min egen regning, men vil gerne give et velment råd med her Overrasket humørikon

Når det så er skrevet, så vil jeg også gerne forsøge at give dig hjælp til at få den til at virke.

Nu ved jeg ikke hvilken model det er, kan du tage et billede og lægge op i tråden?

Nogle af de væghængte mønttelefoner skulle bruge strøm, ud over de 48V som er i telefon nettet. 

Hvis det er den gode gamle model, som man kunne "snyde" med toner fra en "dialer" (Steve Jobs og Steve Wozniak første produkt var en sådan dialer, som kunne snyde telefon selskabet. Hvis det er den bordmodel jeg tror det er, så var det desværre forretningen, som havde telefonen stående, der blev snydt, når folk brugte toner, istedet for at trykke nummeret Trist humørikon ), så burde den være lige til at sætte til i nettet. 

Hvis du skal have hjælp, kan du så ikke fortælle lidt mere om hvad der sker og hvad der mangler? Samt et billede af telefon og måske også ledningen, du skal have hjælp til at sætte stik på?

Jeg er igen nød til at tage forbehold. Jeg har ikke undersøgt om det overhovedet er tilladt at sætte den pågældende telefon til Ligeglad humørikon

Hilsen

Hej Patrick
Man kan ikke oploade billeder efter kun et indlæg.
Du er nød til at give brugeren muligheden.
Hej Patrick

Jeg må ærligt indrømme at jeg tror den er afskrevet og glemt, den er købt for 50,- på et loppemarket men skal dog ikke kunne sige med sikkerhed om det er sådan landet ligger

Her er et billede af herligheden:

KTAS GNT 502 Mønttelefon

Jeg ved intet om hverken toner eller dialer og hvilken funktion de har ;-)

Den ser ud som på billedet, der stikker ingen ledninger ud på bagsiden. Jeg forsøgte at åbne den og det lykkedes delvist men måtte opgive og samle den igen, det er jo advanceret teknologi :-D Jeg er lidt vedholdende for at åbne den da jeg ikke vil risikere at ødelægge den. Den virker til at være indtagt med alt indvendigt indhold.

Har prøvet at skaffe en gammel service manual eller finde en person der har kørt service på dem, uden held.

Jeg ved ikke om det kan betale sig at slutte den til eller om den bare skal bruges til pynt?

ps. Tak for det hurtige svar.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Ej hvor er den fin!  Humørikon griner højt

Kan godt forstå at du vil have den op og bruge, den er sjov. Og en glimrende måde at spare lidt op på.

men er bange for, at lige den model, bliver takseret fra centralen - dvs, du ikke kan sætte den op og bruge, uden at der bliver lavet om på centralen, desværre. Så skal du have den til at tage penge, bliver det nok svært. Men du kan da bygge en anden telefon ind i den? Så er det kun afbryder og rør der skal laves om?

Nå, men jeg tager fat i vores teknikker her på forum, jk44 og beder ham kikke på dit opslag, måske han ved lidt mere en mig (jeg ved tydeligvis ikke ret meget, så det gør han!  Blinkende humørikon )  

Glæder mig til at høre, hvordan det ender. Det er en sjov ide Glad humørikon

Omdømme 3

Sådendan!
Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Nu har jeg aldrig selv rodet med de mønt telefoner men vil lige vende den med kollegaer der har Glad humørikon

Dog er jeg ret overbevist om at for at få den til at virke med tæller skal der forbindens en tæller kreds fra centralen. Men nu kan jeg jo tage fejl så giv mig lige et par dage så tjekker jeg op på det Glad humørikon

mvh

Jan

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejse

Den er nu god nok.

Der skal være koblet en speciel tæller kreds som sidder på centralen og udsender en puls i bestemte intervaller. Uden den kan telefonen ikke holde styr på samtaletiden.

mvh

Jan

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)