Mit nyeste TV 2018. Q-TV | YouSee Community
Svar

Mit nyeste TV 2018. Q-TV

Omdømme 4
Badge
Er rådvild over, at når jeg kobler min PC' er til mit nyeste fladskærm med. HDMI kabel, så er billedekvaliteten mega dårlig. Smart-Tv modellen: Modelnavnet: Samsung QE55Q6FNATXXC
Det virkede fint på mit tidligere Samsung-Tv, så hvorfor er billede kvaliteten så ringe? Har det noget at gøre med, at på YouSee-boksen: 3840 x 2160/50 p HDMI UHD Color? Hvorpå, at der står beskrevet på min PC, at den er på 30 p. Hvordan takler jeg dette problem, så jeg får billedekvalitet retur fra PC til Smart-Tv? Så jeg stadig har mulighed for, at se DVD. I høj kvalitet?
icon

Bedste svar af Phoenix 73 19 marts 2019, 18:55

PCen sender jo kun den opløsning og Framerate ud som den er stillet til.
Den har næppe 4 K opløsning, men 1080x1920@50Hz skulle den kunne.

Havde også på fornemmelsen, at det var min pc, som skulle give god mening, så det referer til din kommentar. Giver god mening :D
Radiomanden bliver belønnet med: Bedste svar og Like 😉
Se original

18 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Hvad er den maximale opløsning på PCen.? Hvilke framerates kan der vælges.?
Omdømme 4
Badge
Hvad er den maximale opløsning på PCen.? Hvilke framerates kan der vælges.?
Måske, at jeg har misforstået pointen? Burde det ikke køre automatiks sammen, når det er koblet på systemet?
Omdømme 7
Badge +7
Omdømme 4
Badge

Havde også på fornemmelsen, at det var min pc, som skulle give god mening, så det referer til din kommentar. Giver god mening :D
Radiomanden bliver belønnet med: Bedste svar og Like 😉
Omdømme 4
Badge

Radiomanden bliver belønnet med: Bedste svar og Like ;)

Hvordan ændre jeg denne opløsning, som beskrevet?
Omdømme 4
Badge

Radiomanden bliver belønnet med: Bedste svar og Like ;)

Hvordan ændre jeg denne opløsning, som beskrevet?

Tilføjer lige detaljer, når jeg tilslutter PC til TV, så er indstillinger/Billede og Ekspertindstillinger :
Digital ren visning: Fra
Auto Motion Plus-indstillinger: Fra. Øg billedskarpheden for at optimere for hurtigt bevægende billeder- Auto Motion Plus- Slørreduktion- Rystereduktion- LED tydelig bevægelse. Har ikke mulighed for at ændre på TV, så den eneste mulighed for at ændre noget, er på min PC? Glæder mig meget til, at jer bruger kommer med gode råd 😃
Omdømme 7
Badge +6
Der er i hvert fald 1 oplysning du er nød til at komme med, før at folk der har kendskab til skærmkort kan hjælpe dig videre og det er hvad det er for et skærmkort: ATI eller NVIDIA
Det er de to mest anvendte i dag.
Omdømme 7
Badge +3
Flere oplysninger, der er brug for:

Er det en stationær PC eller er det en bærbar PC med indbygget skærm?
Hvilken PC er det (type, fabrikat, model)?
Er det en Windows PC, og hvis ja, hvilken Windows version haves (er det Windows 10)?
Er der et separat program til indstillinger af skærmkortet (kan hedde noget med NVIDIA-indstillinger, ATI-indstillinger, Intel grafik-indstillinger eller andet), eller kan det kun indstilles gennem Windows?

Skærmtype: Åbn indstillinger på PC'en og vælg System > Skærm>Avancerede, hvor skærmtypen kan vises. Har PC'en registreret skærmen rigtigt, eller står det Generisk, ingenting eller en helt forkert TV-model?

Hvis det er en bærbar PC, så vær opmærksom på at hvis der vises billede på både den indbyggede skærm og på PC-skærmen, så vises ofte et billede af forringet kvalitet fordi billedet indstilles automatisk så samme billede kan vises på begge skærme. Sluk billedet på den indbyggede skærm.
Omdømme 4
Badge
Efter hvad jeg fornemmer, så er det en: LAPTOP-KU522NQJ
Processor: Intel (R) Pentium (R) Silver N 5000 CPU@ 1,10GHZ 1,10 GH/Skærm 1: Tilsluttet Intel(R) UHD Graphics 605. Det er en bærbar PC. HP, som kører: Windows 10.
Omdømme 7
Badge +3
Kan ikke finde den oplyste PC-model, så der må gættes lidt.

Når det er en bærbar PC er den første tanke at du måske har billede både på PC'ens skærm og på det tilsluttede TV. Det bevirker at billedet begrænses så det samme billede i samme opløsning kan vises på begge skærme. Prøv at slukke for PC'ens skærm, som kan gøres dels via indstillingerne i Windows 10 og dels sandsynligvis ved at højreklikke på skrivebordet og derefter vælge et relevant emne. Det er også muligt at der helt nederst på skærmen i højre side er et ikon for Intel Graphics. Det kan man også prøve at klikke på, måske skal man højreklikke.

Det er muligt at der skal eksperimenteres lidt med indstillingerne, både PC-indstillingerne og TV-indstillingerne. Hvis en PC sluttes til et TV kan teksten på TV-skærmen blive meget lille. Man kan i PC-indstillingerne vælge at zoome billedet op, f.eks. til 150 %. Her må man prøve sig frem.

Hjælper det ikke at slukke PC-skærmen kan det muligvis hjælpe at ændre på nogle indstillinger. Billedopdateringsfrekvens bør sættes til 50 Hz (måske skal man vælge 25 Hz hvis der modtages et interlaced signal (opløsning 1080i). Måske vil der stå 50 Hz i Intels indstillingsbillede men 25 Hz i Windows indstillingsbillede. Hvis PC'en kan levere UHD skal man muligvis vælge 60 Hz/30 Hz. Det er bedst hvis der på PC'en kan vælges samme opløsning og frekvens som TV-skærmen er indstillet til, ellers skal systemet foretage diverse tilpasninger af signalet.

Vær opmærksom på at når der anvendes to slags skærme har de hver deres egne indstillinger, som kun er tilgængelige for den skærm, der aktuelt anvendes.

Endelig skal det benyttede HDMI-kabel være af god kvalitet og ikke for langt. Kravene ved UHD er større end ved HD.
Omdømme 4
Badge
Frem for, at jeg påbegynder et nyt indlæg, så kunne jeg godt spørge om! Har andre samme problem? Angående: Hvorfor, at når man slukker for strømmen og tænder næste morgen, så er Anbefalede programmer forsvundet, samt diverse billeder på: Apps også forsvundet. Hvad skyldes dette? Har forsøgt at kontakte: Samsung-Support. Alligevel, så føler jeg at man skal trækkes igennem talrække? Tryk!? Hvis du har fri samtale? Ellers er min anbefaling. Dont Do It ;)
Det tager for lang tid 😃
Omdømme 7
Badge +7
Der slukkes da aldrig helt for det, bortset fra et par afbrydelser af forsyningen har jeg aldrig slukket helt for det, det samme gælder for det meste af det øvrige udstyr.
Omdømme 4
Badge
Kære YouSee
Kan i ikke gøre mig en tjenste, at gøre: MS-Erik!
Til bedste svar? Det har hjulpet mig så enormt, at: MS- Erik, fortjentener titlen 😃
Omdømme 7
Badge +7
MS-ERIK lave gode og grundige indlæg i dette forum, og derfor har YouSee selvfølgelig udnævnt ham til Superbruger.
Omdømme 4
Badge
MS-ERIK lave gode og grundige indlæg i dette forum, og derfor har YouSee meget naturligt udnævnt ham til Superbruger.
Startede med, at Radiomanden var den bedste. For så bagefter, at det var: MS-ERIK! Der hjælp mig 😃
Omdømme 4
Badge
Hvorfor har YouSee, stadig ikke: MS-ERIK, som det bedste svar, som jeg bad om?
Omdømme 7
Badge +7
Dette er et kunde til kunde forum, og YouSee er derfor ikke så aktiv her. Den hurtigste og sikre måde at komme i forbindelse med en YouSee admin er at trykke de 3 prikker i højre nedre hjørne i indlæg. Her vælges så rapporter og en besked til YouSee skrives.
Omdømme 4
Badge
Er der nogen bekendskab til, om det er gratis at oprette. Medlemsskab til: Samsung-Konto?
Det er jo mere end end en roman, at læse alle betingelser? ;))

Besvar