Min oplevelse ved at få TDC

Hejsa - nu har jeg lige fået TDC i dag.

Følgende er mit subjektive syn på, hvordan det var for os at komme ind os TDC. Jeg skriver ikke dette for at hænge nogen ud eller skabe dårlig stemning, men I håb om, at det kan forbedres i fremtiden.

Vi bestilte HomeTrio for omkring en måned siden, men det er her historien starter. Først fik jeg én fra TDC til at ringe, og jeg ville gerne vide, om jeg overhovedet var en kandidat til at modtage produkter fra TDC. Det oplyste han mig, at jeg var, og jeg havde gode muligheder for at få de tilvalg, som jeg gerne ville have, og da der var rabat på en anden pakke, så slap jeg for oprettelsen, hvilket jeg selvfølgelig var meget glad for. Jeg skulle dog lige tænke de igennem, så jeg bad om at få weekenden til at bestemme mig, og så skulle han ringe tilbage mandag, og jeg sad hjemme og ventede, og der skete ikke noget. Jeg samlede selv knoglen op og ringede til TDC og kom i kontakt med en medarbejder, der klarede hele seancen. Super fint - jeg modtog en mail, så jeg kunne kontakte ham direkte (meget smart!).

Jeg fik dog aldrig en bekræftelse på mail. Med posten ankom der bekræftelse nogle dage senere. Men da jeg skulle bruge dette til at oprette mit TDC login, var der lidt knas - det fremgik ikke tydeligt, at jeg skulle oprette login ud fra papirene, så det var først, da jeg snakkede med teknikeren i dag, jeg blev klar over det. Mindre detalje er det, men jeg kan stadig ikke bruge mit TDC Play, selv om mit abonnement står derinde som aktivt.

Nu kommer vi til den mere kedelige del. Den aller første medarbejder, jeg snakkede med, lovede, at min nye TV-boks kunne optage, og jeg spurgte ham til, hvordan kvaliteten ville være i forhold til, om jeg burde få HDTV-pakken med, men han forsikrede mig, at kvaliteten i forvejen var god nok, så længe man havde et HDMI kabel (dette fik jeg senere afkræftet i en TDC butik, da jeg var skeptisk). Udover dette så havde han sagt, at jeg sagtens ville kunne trække 20 mbit + på min adresse. Da teknikeren havde sat mit udstyr op, så lavede jeg en SpeedTest med samme, og jeg kunne konstatere, at jeg fik 9 mbit download med TV slukket og 6 mbit download med TV tændt. Dette var langt fra, hvad jeg var blevet lovet af 3 forskellige medarbejdere (heriblandt teknikeren).

Derefter ringede jeg igen til TDC - og jeg fik fat i én, der mente, at det var meget normalt, og min forbindelse kun var sat til 11 mbit, og jeg aldrig ville kunne trække mere end det + ville jeg også bestille HDTV pakken, men den pågældende person kunne ikke hjælpe mig, fordi han snart var på vej hjem, selv om jeg var blevet lovet, det kunne gøres på en time, og det ikke var noget problem. (Det var en ret øv samtale - mest af alt, fordi jeg troede, jeg skulle til at leve med den forringede hastighed - og han ville først undersøge det dagen efter - da han snart havde fri?)

Det var kun på grund af hele login-seancen, at jeg kort tid efter ringede til kundeservice igen (vanvittig kort betjeningstid - thumps up!), at jeg fik fat i en anden fyr, der fortalte mig, at loginnet sandsynligvis lige skulle have en dag eller to for at blive aktiv (fint nok!). Jeg beklagede så også min nød omkring forrige samtale, og han undersøgte sagerne med det samme (nice!) - han kunne se, at der af en eller anden grund var blevet sat grænse på min forbindelse (hvis ikke jeg havde været en opmærksom kunde, var jeg kommet til at leve med dette! - auch). Og han ville sætte processen med HDTV igang, så der ville gå et døgn - måske mindre. Generelt en meget sympastisk mand - kan desværre ikke huske hans navn.

Generelt har der været lidt små hump, men jeg håber på et godt samarbejde, men jeg synes, det er lidt skræmmende, at det er alt efter, hvem man får fat i, om man kan få den rigtige hjælp. Lige nu mangler jeg stadig HDTV, ordentlig hastighed på internettet og mit TDC Play. Håber det kommer på plads inden for kort tid :-) - og kommentarene kan bruges til forbedringer. 

// Peter

6 Kommentarer

Godt indlæg - Peter. 

Det ser ud til, at der er plads til forbedringer. 

Tak Maja!

Ja, det håber jeg på - man skulle nødig til at råde folk til at ringe igen, hvis de ikke fik den hjælp, de havde brug for ;-) 

Fint indlæg som minder meget om mine oplevelser med at få TDC i dag. Desværre ender jeg med 5Mbit/512Kbit forbindelse og dermed uden mulighed for noget som helst ekstra. Ingen optage, ingen ekstra TV tilslutninger, ingen HDTV.

Alt dette står enten ikke eller med meget småt i bekræftelsen og jeg føler mig lidt snydt. Specielt da jeg kommer fra en 60/12 Mbit forbindelse hvor jeg bor nu :-/

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Peter

Tak for din fine feedback. Jeg har sendt det videre, sammen med Lars' bemærkning. 

Måske det blot bliver sådan at det er det. Måske der komme feedback tilbage. Hvis jeg får noget tilbage, lægger jeg det selvfølgelig ind her i tråden.

Både Peter og Lars har bestemt noget på hjerte og har på bedste vis videregivet det her i tråden. Tak for det.

Hilsen

Hej Patrick,

Tak for din tilbagemelding. Det er super hvis det kommer videre så kommunikationen sendes videre. Jeg er godt klar over at enkelt tilfælde ikke nødvendigvis giver ændringer.

Kan man på nogen måde synligøre sådanne kunder med dårlige forbindelser i forbindelse med håbet om at fremskynde bedre forbindelser for os langt fra centralerne. Der er jo mange muligheder for at lave fremskudte mini-centraler.

Jeg synes det mest problematiske her netop er at der reklameres i direct-mail direkte til min adresse om at det er fremtidens TV og så ender det med at være fortidens... :-(

Mange hilsner,

Lars

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Trumle har modtaget fra andre medlemmer.

Hej TDC-Forum.

Jeg tillader mig selv at "dumpe" en lidt ældre tråd.!

Mit første møde med TDC-TV var absolut ikke heldigt.
Havde først modtaget tilbud om VDSL i mit område til 50 /10 , samme pris som daværende-ADSL 15/2.
Efter 2 måneder,3 tekniker besøg og 2 nye Homeboxe kørte mit Internet perfekt.
Nu var der gået yderligere 2 måneder,uden de store problemer.(regningen undtaget)
Besluttede derfor at skifte min parabol med Viasat+Canal Digital abonnementer ud med TDC-TV Viasat mellempakke+HD.
HD-kvaliteten (fra især Canal-Digital) var jeg helt indforstået med at miste,men TV-signalet fra TDC faldt ud efter 1 time.
Ventede 1 uge på nyt tekniker-besøg,som anbefalede at nedsætte hastigheden,og dermed få en mere stabil forbindelse.
Det hjalp??---nu faldt forbindelsen kun ud hver anden time.
Fejlmeldte linien,,og TDC overvågede forbindelsen i 1 uge.
Fandt fejl,og ville sende ny tekniker.
Denne gang var det ikke en "Leaset Tekniker",men en "Gammel udlært TDC montør".
Han fandt 3 fejl,rettede dem ,og satte hastigheden op til de lovede 50/10.!!!!!
Siden har det hele kørt uden problemer.
Så godt,at jeg anbefalede min datter at få samme Abonnement.
Helt tryg blev jeg,da "Teknikeren" kom,,,han var udlært ved TDC.
Lad os kalde ham :"Dennis fra Ans"---Han leverede 1`ste klasses installation og support.
Alt virkede--og har gjort det lige siden.
Så det var med overbevisning,at jeg endnu en gang anbefalede TDC-TV.
Stor blev skuffelsen,da "Teknikeren"kom til adressen,og meddelte at stikket i lejligheden ikke kunne oprettes.Han måtte afmelde ordren,da tilslutningerne ikke var tilgængelige.
Jeg kontaktede TDC via mail,og de oprettede en ny ordre,,,,nu skulle fejlen være ordnet.
"Ny Mand" møder på adressen,men stikket i lejligheden er stadig uden forbindelse.
INTET er sket.
Og her kommer så hele pointen i min oplevelse med TDC.:::
Denne Tekniker,der nu kommer ,er en af de sidste montører,som er udlært ved TDC.
Skal vi kalde ham :"Christoffer fra Rundhøj",,men nu er han leaset fra et andet firma.
Igen møder man et menneske,der værdsætter sit arbejde,og en der vil yde sit bedste.
Han "tryller"--og efter hårdt arbejde er der forbindelse..

Jeg har før skrevet et indlæg om ,at TDC ringer fra et hemmeligt nummer.
Dette behøver disse to montører absolut ikke.
De kan være stolte af deres arbejde..
Gid TDC ville værdsætte dem ,(og deres egne udlærte) lidt mere.

Venlig hilsen
   Trumle.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)