Mail på Windows 10.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Trumle har modtaget fra andre medlemmer.

• Vismand
  • 286 kommentarer
Hej TDC-Forum &Team.

Det er altid en god ting at være på forkant med et nyt styresystem.
De første spørgsmål om Windows 10 er nu begyndt at komme.

Bliver der tale om "en Opgradering",så alle indstillinger bevares ?
"Pc-Nørder" vælger jo nok at starte en helt frisk installation "fra bunden".
De har ikke problemer med re-installation af programmer og div.opsætninger.

Anderledes er det for dem,der ikke er helt trygge ved at skulle lave noget om.
Beholder jeg mit Mail-Program ?---skal jeg skrive alle mine password og koder ned INDEN jeg siger ja-tak til Windows 10?
Skal "det hele" ændres ?--Kan jeg gemme/kopiere min mailopsætning,,? og mister jeg alle nuværende mails.?

Mange spørgsmål i Forum drejer sig om mail---så et indlæg om dette emne og det kommende Windows 10 kunne være en god ide.
Måske TDC vil være behjælpelig med en let forståelig beskrivelse INDEN mange får Windows 10 ind "ad bagvejen".??
Ikonet til "Gratis Download" er jo allerede til stede på mange pc.
Der sidder sikkert en TDC-Ansat "der har fingeren på pulsen",og er ved at indkøre/ afprøve de kommende ændringer.
De fleste misforståelser og fejl kunne måske afhjælpes, allerede inden de garanteret opstår i slutningen af juli.

Venlig hilsen
  Trumle.

7 Kommentarer

Hej Trumle:

Jeg tror ikke du skal være bange for at din mail og kontakter forsvinder, det gør di ikke for det ligger

på en server i skyen, men vigtigst af alt er du kan huske mailaddresse og adgangskode for det skal du

bruge, når du indstallerer det nye styrsystem windows 10 men når du indstallerer 10 så kik godt efter

at det på Dansk version, for i mange tilfælde sker der det at mange tror det er på Dansk men ofte på

en anden sprog hvor sproget starter i alfabetisk orden fra A-Z osv.

PS: hvis du ikke kan huske adgangskode kan du inden du indstallerer 10, gå ind i din mail og klik på

konto og der kan du skifte din adgangskode til en ny, men husk det skal være på 8 tegn eller derover.

Håber dette kan hjælpe dig godt på vej Venlig hilsen HC21. Glad humørikon

Hej.

Svaret afhænger i afgørende grad af hvilken slags mail og hvilken udbyder, det drejer sig om, samt om der anvendes en mailklient til at sende og modtage eller om det sker gennem en browser. Det er muligt at alle mails og kontakter ligger sikkert i skyen (på mailserveren), men det er lige så muligt at de ikke gør det, men kun eksisterer lokalt på computeren.

Inden opgradering til Windows 10 bør man tage en sikkerhedskopi af ALT på computeren, man ikke vil risikere at miste (det bør man i øvrigt altid gøre løbende).

Hvis computeren har Windows 7 eller 8.1 og de versioner hvor gratis opgradering tilbydes, vil det med stor sandsynlighed være sådan, at de gamle indstillinger bevares, og at man får besked hvis noget ikke kan bevares men skal geninstalleres.

Hvis man rydder den gamle harddisk og vil foretage en ren installation, skal man naturligvis geninstallere og genindtaste det hele, samt genindlæse alle data. Men det er tvivlsomt om den gratis opgradering kan installeres på den måde, den vil sandsynligvis kræve at der er en aktiveret Windows på computeren i forvejen.

Trumle skrev:

Hej TDC-Forum &Team.

Det er altid en god ting at være på forkant med et nyt styresystem.
De første spørgsmål om Windows 10 er nu begyndt at komme.

Der sidder sikkert en TDC-Ansat "der har fingeren på pulsen",og er ved at indkøre/ afprøve de kommende ændringer.
De fleste misforståelser og fejl kunne måske afhjælpes, allerede inden de garanteret opstår i slutningen af juli.

Du har ret Trumle. 

Det kunne være en god ide, hvis TDC allerede nu vil oplyse hvad der i 10'eren kan komme af udfordringer for tdc's mailsystem, men det er vel også lidt vanskeligt efter som den ikke er udkommet endnu og at der stadig er mange fejl på den som mange kunder har hentet som prøveversion. 

Ham der har fingeren på pulsen - KUNNE jo begynde at fortælle om de problemer der kan resikere at opstå. 

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Nikolaj har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
Hej alle,

Først og fremmest må jeg sige, at jeg er helt vild med jeres proaktive måde at tænke på Glad humørikon

Det er en god idé at skrive lidt om det grundlæggende, som kan være relevant i forbindelse med skiftet til Windows 10.

Jeg er netop nu i gang med at undersøge det nærmere, og jeg vender tilbage ligeså snart jeg har hørt fra min kollega (dette bliver nok efter weekenden).

God weekend til alle!

Vh

Nikolaj

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Trumle har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Nikolaj.

Dejligt,at du har fingeren på pulsen--og er aktiv i Forum.

Ingen forventer at du er hurtigere end Microsoft,ej heller vil være i stand til at rette deres fejl.
Det vil sikkert ikke forløbe uden startvanskeligheder.
Men en løbende orientering om TDC`s tiltag med Windows 10 vil klæde firmaet.
Så behøver vi ikke at læse beklagende udtalelser i "Andre Medier".
Lad os få dem "frisk fra fad" her i Forum.

Også en god weekend til dig.

Venlig hilsen
   Trumle.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Nikolaj har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
Hej igen,

Jeg vender lige tilbage med en status - vi er i gang med at finde svar på de spørgsmål som kan dukke op, og vi laver et indlæg her på Forum inden vi går ind i Juli Glad humørikon

Vh

Nikolaj

Omdømme 3

Badge +1
Hej Trumle og alle i tråden,

Jeg vil svare kort på alle spørgsmålene i denne tråd, og derefter oprette en ny ”hjælpe-tråd” med uddybninger hvor alle brugere kan stille spørgsmål - denne kan findes her

Windows 10 bliver en opgradering, hvor alle indstillinger, filer osv. bliver bevaret. Der kan være programmer som ikke er kompatible med Windows 10, og det vil fremgå under opgraderingen hvilke det drejer sig om. Dog anbefaler Microsoft, at man tager backup inden opgraderingen for en sikkerheds skyld.

Det er altid en god idé at have dine passwords ved hånden. Husk, at du altid kan lave din mailkode om på din Webmail.

Læs desuden meget mere om Windows 10 på https://www.microsoft.com/da-dk/windows/windows-10-faq

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)