Login

• Deltager
  • 0 kommentarer
Jeg undrer mig over følgende:
I forbindelse med login, findes en rubrik som hedder "husk mig". Den er forvalgt med et flueben.
Hvis man ikke ønsker at blive husket - så skal man aktivt fravælge dette ved hvert eneste login.
Hvis rubrikken i stedet var tom - så skulle man kun sætte fluebenet en gang hvis man ønsker at blive husket. Jeg synes det er dårlig programmering - anmassende attitude.
Har skrevet om dette når dialogboksen - "fortæl om din oplevelse" - dukker op, men ikke fået noget svar.
Kunne godt tænke mig at høre andres mening om dette.

3 Kommentarer

Det har jeg også været irriteret over, men nu - da jeg loggede ind, var den box tom, så måske er det rettet?
Omdømme 5
Badge +7
Hej jo-han

Jeg kan godt se at den husker det, selvom man fjerner markering i "Husk mig" og opdaterer siden via F5. Det vil jeg gå videre med.

Du kan prøve at fjerne cookies i din browser, så skulle det i hvert fald ikke være et problem længere, indtil du sætter markeringen igen.

Hvis du kunne bruge mit svar, så må du meget gerne markere det som bedste svar :)
Omdømme 7
Badge +3
Hvis man har to logins kan man godt undgå at "Husk mig" automatisk er markeret. Man skal først sørge for at det ene login er husket, d.v.s. at det er udfyldt på forhånd. Derefter skal man bruge funktionen til login med et andet login - se lidt nede i loginboksen. Så skal man logge ind med det andet login og markere "Husk mig", og derefter logge ud igen. Luk yousee.dk og start den igen. Nu er de to bokse til indtastning udfyldt med de to logins, og meningen er at man skal vælge mellem dem. Men det skal man ikke, man skal bruge funktionen, der sletter de udfyldte login. Skal gøres to gange, så begge logins er fjernet. Fjern endelig også markeringen af "Husk mig". Fremover vises boksen med to tomme felter, i det ene tastes brugernavn og i det andet adgangskode. "Husk mig" burde ikke være markeret nu.

Det er muligt at browseren spørger om login-oplysningerne skal gemmes. Svarer man ja er resultatet egentlig et alternativ til YouSees "Husk mig", næste gang man vil logge på vil både brugernavn og adgangskode være udfyldt automatisk (adgangskoden vises som prikker). Man kan godt gemme flere logins i browseren, så kan man få vist en liste over mulighederne (medmindre man har slået den mulighed fra). Desværre er der en fejl der bevirker at man ikke kan vælge ved at klikke, man må selv taste brugernavnet hvis man har flere, men herefter hentes adgangskoden til det tastede brugernavn automatisk.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)