Langsom computer, Oprettet for lenell

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

• Vismand
  • 329 kommentarer
Jeg har i et par dage skrevet med lenell som har en computer, der er blevet så langsom at den næsten ikke kan bruges.

pga. lenell's begrændset, viden om computer, har dt været lidt svært at få oplysninger om computeren.

men her er de:

Acer eMachines e525 med windows 7 og TDC Sikkerhedspakke.

13 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

jeg har skrevet det her til lenell, i en PM som en mulig løsning.

mit bedste bud på hvad din fejl er:

at du har fået så meget skrammel ind i din computer: sansynlig vis fra internettet.

min bedste løsning er at gendanne din computer til fabriks indstllingerne, men eftr som at du vl midste alt din data, vil jeg anbefale at du tager en backup først.

efter som jeg ikke tror at det er noget du selv kan, vil jeg anbefale at går til en Computer repretør, og får det lavet. d kan også hjælpe dig med om det kan betale sig at få det lavet, eller om du skal have en ny computer.

Jeg har opretter en tråd hvor dit problem, min løsning står i.

Omdømme 3

Hej,

Mere:

lenell trode at jeg mente at det var han/hindes der var skyld i at der muligvis er kommet en masse skræmel ind på computeren. ikke forde det er så relevant at sette ind, men forde det er relevant for alle der bruger internettet

så her er hvad jeg svared.

Hej,

Jeg siger heller ikke at det er dig der har lavet det, jeg sigr nemlig at det kommer ude fra, men også atv hvis man har lidt viden om hvordan værden på internettet er og fungere kan man undgå mget af det.

jeg vil selv sge at jeg er meget god til at bruge internettet, ja jeg har faktisk slv lavet min lille det af det, men jeg får stadig en masse skrammel fra nettet.

det er de ting som hedder Mallware de skal være opmærksom på.

men jeg kan da give dig et rigtig godt råd til at undgå meget af det, nemlig tryk 'nej' hvis den spørger om noget du ikke ved hvad er.

men dsvære er det bare begyndelsen.

hvis bare du går på Youtube og åbner den forkerte video kan du resikere at din computer er smittet med skadligt software(mallware),

jeg siger ikke at de kommer fra Youtube, da det bare er et af de steder de kommer fra.

så fndes der også de, som ikke er skadlige men som når du har nok, kan gør en hel del skade, d kommer fra stader som webbutikkr, TDC forum, din bank, min hjmmeside, din hjemmeside(hvis du har en), de hedder Cookies, det er bla. dem der hjælper dig med at huske password, se om du har været på siden før og så vidre.

så er der det der kommer fra alle sider, det er billeder, links ja næsten alt du finder på en internet side, det er alt det du kan finde hvis du kikker i den mappe på din computer der hedder 'Temperey Internet Files', den mapp indholder alt hvad du har hentet på nettet, alle de scripts en internet side bruger for at køre osv. hldigvis tømmr dn sig selv, lige indtil du får en virus dr slår den funktion fra.

så nej det er ikke dig, det er bare den simple fact at du bruger din computer, og at du går på internettet.

og det er så bare hvad internettet vil gøre, en anden ting der kan være lige så skadligt som internettet er computer spil.

men du skal ikke blive bang, bare det at få lidt viden om alt det hjælper, og så også viden til hvordan du skal undgå det vil hjælpe dig til at in computer kan lav et langt og sundt liv.

Med hensyn til en pc som kan til tider være langsom ,der vil mit råd være at man kan selv gøre

den bedre hvis man har en smule forstand på det , det man skal gøre er-

1) start enternet og skriv i søgfældet ( Piriform ) den er på dansk ,men husk at ta den i fri version -

2) ved at klikke på download og der er tre box at vælge ,der tar man den til venstre som er fri de andre to koster ,3) når du har indstaleret den så er den klar , klik på kør og rens og når det er færdigt klik da

på analyserer og så er det væk og det næste du så gør er 4) ude i venstre side ser du en kost og lige

under den er der ligesom murværk klik på den og i venstre side i bunden står der skan klik på det og når det

er færdigt klikker du på i højre side i bunden på det som hedder udbedre det valgte problem ,og det vil sige

at pc den er blevet renset for alt hvad der hedder ubrugte filer , og lad mig med det samme sige at dette

program er indstillet efter alle pcer på marked , og som jeg vil anbefale at man henter den og bruger det

en gang om måneden eller hver 14 dag .

Og eller kan man søge på enternet , Alt til windows.dk der har man mange gode tip der ,så hvis man

opretter sig der får man indi mellem informationer og tip der fra og som jeg også vil anbefale .

og med hensyn til ovenstående hvis der skulle være spørgsmål er man velkommen at rette henvendelsen

til xxxxxxxx@xxxx.xx   God fornøjelse med det .

Har fjernet mailadresse, for brugeren sikkerhed. Venlig hilsen Martin, TDC Forum Moderator

Hej hfcprivat og lenell

Jeg bruger også Ccleaner, men efter jeg har læst MS-ERIK's afnit i denne tråd, om netop det program, er jeg blevet mere forsigtig, med at anvende det.

Afsnittet begynder således. "Angående brug af Ccleaner,.... "

Hej Majah tak for svaret på langsom computer , først vil jeg lige sige med hensyn til ccleaner så har den

nogle funktioner som du har læst lidt om , men må sige at de funktioner der i den er noget som kun

pc ekspæter bruger og som er profesionel til det , men programmet som sådan til almindelig brug som

jeg beskriver det , renser kun din pc for ubrugtefiler som jo bygger sig op i din pc ,og som følge af det

tar en masse plads i pc med det tilfølge at pc bliver langsom og svager jo længer tiden går , og derfor skal

renses og fjernes , for hvis du gemmer disse ubrugtefiler vil de altid være der og så hjælper det ikke,

derfor klik nej til gem ikke ,jeg bruger det selv meget og har givet mange dette råd ,og jeg tror også at

grunden til nogle er bange for det er muligvis fordi hvis de har fået fat i en betalende version af den,

og der er mange mulighedder i den ,nej det skal være den fri version af den , og samtidig vil jeg lige

sige at den en gang imellem kommer med en ny opdatering skal man klikke ja ,og den køre ind af sig

selv og når man har klikket ok til den , skal man lukke den gamle i baggrunden ved at klikke i den røde

kryds oppe i højre hjørne .

Med venlig hilsen HC21.

ok

Jeg retter ikke i forudinstillingerne, så kan det jo være, det har været et tilfælde, at jeg har haft problemer med to forslællige programmer, efter jeg har brugt det program. Glad humørikon

Til hfc.

Jeg kan se du har skrevet dit svar den 08-07-2012.

Jeg fik først besked om din løsning i går, hvor Maja gjorde mig opmærksom på

dit indlæg, det må være fordi det er Mikkel/Miela1 der har gjort det på mine vegne.

Det er lidt sent at takke for din løsning, men jeg var lovligt undskyldt.

Men tak skal du have alligevel, så tak.

Med venlig hilsen

Lenell.

Hej Lenell du må undskyld men det er nok min fejl at skrive det et forkert sted ,

men selvtak alligevel håber du kan bruge det en anden gang.

Jeg vil lige give dig et godt råd om pc for der findes et sted hvor man kan kikke

eller hvis man vil kan man også oprette sig der og få en mail derfra om mange

ting vedrørende pc , hvis på internet skriver i søgfældet det her = Alt til windows.dk

så er der hjælp at hendte der og det er gratis ,

Venlig hilsen hfc.

Til hfc.

Tak det skal jeg huske, hvis der bliver en anden gang.

Jeg har stadig et lille problem, så måske jeg kan finde løsningen

på det der.

Med venlig hilsen

Lenell.

Til Patrick.

Jeg vil bede dig om at lukke min tråd, det har tjent sit formål.

Andgående dit indlæg om en lang historie, kan jeg ikke være ret meget

uenig med dig, men synes du mangler en vinkel.

Somme tider er det nødvendig at blotte sig, for at se hvad der kommer ind af

porten.

Jeg har takket dem der har svaret mig, men vil også gerne sige tak

til dem, der bare har læst det.

Med venlig hilsen

Lenell.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej lenell

Hvorfor skal jeg lukke tråden?

Normalt lader vi dem stå. Bumbning er forbudt, så det bør ikke være et problem?

Hilsen

Hej Patrick.

Du spørger hvorfor du skal lukke tråden?

Det syntes jeg, jeg har svaret på. Derfor er der gået så længe inden jeg skriver

denne lidt mere udførlige forklaring. (almindelig høflighed).Jeg har fået, så mange oplysninger, at det vil tage mig

resten af livet, og lidt til, at fordøje dem.

Jeg skal heldigvis ikke leve, af min viden om computere,

kun fornøjelse.

Men hvis andre kan få glæde af tråden,

så lad den bare stå.

Det er op til dig.

Tak for alles tid og viden

Med venlig hilsen

Lenell.

Hej allesammen igen.

Da min tråd stadig står åben, har jeg et lille tillægsspørgsmål.

Som jeg finder virkelig ulogisk, i den virkelige verden ville det

svare til at tage det beskidte sengetøj af, og uden st vaske det,

lægge det på igen.

For al snavset som er kommet i min pc, sidder det ikke i mine filer?

Måske er der noget jeg helt har misforstået.

Håber nogen har et svar på det til mig.

På forhånd tak

Med venlig hilsen

Lenell.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$