Svar

"Lagerplads" på forummet - begrænset, eller ej?

Omdømme 2
Badge
Mange steder bliver billeder, man uploader til et indlæg komprimeret, så det kun fylder nogle få Kilobytes. Det gør det ikke her, har jeg opdaget! I tråden "Din første PC", smed jeg et billede, der fylder 3,5 MB på min computer - ved download fra indlægget, fylder det det samme. Hvor megen plads har man egentligt tilrådighed på forummet, pr. bruger? Bare for at vide, om jeg skal gøre billeder mindre før jeg smider nogle op en anden gang?

Har kigget diverse steder, herunder også husordenen, men der står intet heller. Måske, det var på sin plads, at skrive det ind i husordenen, hvor megen plads, man har?

Eller måske skulle I blot slå komprimering til, så det sker automatisk ved upload?
icon

Bedste svar af Nikolaj 29 maj 2017, 19:13

Helt rigtigt som Radiomanden siger - der er ikke nogen begrænsning på, hvor mange billede eller andre tunge data-filer en bruger ligger ud her på forum.

Der er en begrænsning på 5 MB pr. billede, så vi kan undgå et "tungt" forum og lange loadtider. Ydermere bør billede i et vidst omfang blive komprimeret ved upload - jeg kan dog ikke helt forklare, hvorfor dit billede ikke skulle være blevet det - men det holder vi øje med :)

Vh
Nikolaj

Se original

4 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Der er ikke allokeret plads til hver enkelt bruger, der er masser af plads til alle brugere på serverne.
Omdømme 5
Badge +4
Helt rigtigt som Radiomanden siger - der er ikke nogen begrænsning på, hvor mange billede eller andre tunge data-filer en bruger ligger ud her på forum.

Der er en begrænsning på 5 MB pr. billede, så vi kan undgå et "tungt" forum og lange loadtider. Ydermere bør billede i et vidst omfang blive komprimeret ved upload - jeg kan dog ikke helt forklare, hvorfor dit billede ikke skulle være blevet det - men det holder vi øje med :)

Vh
Nikolaj
Omdømme 2
Badge
Nikolaj skrev:

Vh
Nikolaj

Det kan så MÅSKE være fordi billedet ikke har overskredet de 5 MB, at det ikke blev komprimeret automatisk?
Omdømme 2
Badge
Slettet - indlægget var placeret det forkerte sted!

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)