Spørgsmål

Kommentar til YousSees husstands omdelte pjece "Hvad er op og hvad er ned"

Er der andre her på forummet som føler at den pjece ,som sikkert mange af jer har fået hældt ind af døren fra YouSee med overskriften "Hvad der er op og ned" vedrørende situationen med Discovery, ikke giver svar på hvornår vi kan regne med at få Discovery Channel tilbage igen efter nytår. Her i huset ser vi næsten hver dag enten Animal Planet eller Discovery Channel og vi er egentlig ikke interesserede i at høre om at der kommer andre spændende kanaler i stedet. Vi synes det er en utrolig arrogant tilgang og vil her i huset meget gerne frabede os enhver form for manipulerende formynderi og kan sagtens- også uden YouSees pædagogiske fremlægning af sagen forholde os til hvilke programmer, vi ønsker at se. Vi beder YouSee om at tænke sig om en ekstra gang og derefter indgå et fornuftigt forlig med Discovery Channel som tilgodeser jeres hårdt prøvede kunder- også selvom I sikkert er nødt til at sluge et par kameler undervejs. Det kan godt være at I føler at Discovery Channel får for meget plads og er irriterende at forhandle med- men det havde sikkert ikke skadet at starte med at spørge jeres kunder og derefter taget en mere konstruktiv dialog med Discovery Channel
Med venlig hilsen en af jeres sikkert ældste kunder:-)

6 Kommentarer

Jeg er ikke altid den største fan af Yousees måde at gøre forretning på, men jeg er på den modsatte side her. Det må være Discovery, som skal sluge kamelen, og det gør de sgu nok også på et tidspunkt. Du kan sikkert også leve med sort skærm et par uger ind i det nye år, indtil de er slugt.

Som Yousee skriver, så har de ligget i forhandlinger (i en eller anden grad) siden foråret. Discovery har sikkert nægtet de nye betingelser lige siden, og så gad Yousee ikke mere... og meldte ud, at nu ændrer de pakkerne.
Omdømme 7
Badge +7
Savnet er de som sådan ikke, har kun Discovery og Science i bland selv, de kan dog undværes, kanal 5, bruges kun få måneder om året, og få timer om ugen i den periode, de øvrige af deres kanaler har på ingen måde interesse. så ikke afsagn af nævneværdig grad.
Omdømme 7
Badge +6
Tiden er rendt fra Discovery Networks, fordi de fortsat forsøger på at køre deres kanaler på en gammel facon med at vil presse lidt for mange faktiske ligegyldige kanaler ned i halsen på folk.
Hos dem selv er tiden kommet til at de skulle kigge lidt på sig selv her i 2020 med de her Kanal 4, 5, 6 og 9'eren, om det ikke var på tide at nogle af dem må lade livet og den enkelte eller to der får lov til at fortsætte bliver rebrandet under andre navne med et bedre indhold.

Den ene af dem, grundet folks tydelige største interesse kan så være en kanal der hovedsaglig fokuserer på fodbold, både liga og landskampe når der spilles dette.
Skulle det så være at der er to kampe der spilles samtidigt, så har de den sekundære kanal til at vise den anden fodboldkamp på.

De her der hedder noget med Discovery kan også sagtens reduceres til kun et par stykker, for SÅ forfærdeligt meget interessant er der altså heller ikke på de kanaler der er værd at se på, så der kunne det mest interessante også godt samles på kun to kanaler.

Eurosport kan man så se på hvad der skal ske med dem, men den måde som de pt. køres på går i hvert fald ikke i længden. Her er de nød til at kigge lidt mod syd og se på hvordan deres tyske kollegaer kører deres Eurosport kanaler, eller det var måske en idé for Discovery Networks Danmark at sælge dem til deres Tyske kollegaer hos Eurosport Media GmbH i stedet for, da det ser ud til at de har noget større succes med at køre deres kanaler dernede.
Så kunne det måske være at det kunne gøre de danske langt mere interessante end i stedet for de ret uinteressante kanaler de har udviklet sig til at være.
Tak for jeres input. Vi har jo lidt forskellige præferancer- f.eks. er jeg ikke selv den store fodbold eller sports fan og ved derfor ikke meget om hvordan man skal køre sportskanaler. Det vil jeg overlade til andre at vurdere.
Om Discovery's program udbud skulle være forældet, har jeg ikke forholdt mig til. Facts er at jeg tit ender med at se Discovery når jeg ikke orker de andre kanaler.Jeg forholder mig i mit indlæg specielt til pjesen som Yousee har omdelt hvor de forsøger at forklare hvorfor de har taget deres kunder som gidsel I deres forhandlinger med Discovery og samtidig forsøger at sælge budskabet med at der kommer andre interessante kanaler i stedet. Det kan da godt være at der er andre spændende kanaler men jeg er ikke tilhænger af at blive taget som gidsel og jeg gider ikke læse bortforklaringer. Jeg er sådan set ikke i tvivl om at Discovery bærer en væsentlig del af skylden for at forhandlingerne er kørt af sporet. Discovery påstår omvendt at Yousee slet ikke har ønsket at forhandle før de fjernede Discoverys kanaler fra basis abonnementet. Det behøver Yousee heller ikke, kan man måske hævde, men det er muligvis ikke den mest frugtbare måde at forhandle en aftale på plads.
Omdømme 7
Badge +6
Ligefrem og sige at YouSee holder kunderne som gidsler vil jeg nu ikke, for de har forsøgt på at forhandle med Discovery Networks siden foråret 2019, men her har Discovery Networks bare hele tiden opført sig som en rent ud sagt uregerlig møgunge og ja, som vi selv ved med uregerlige unger, så kommer der et tidspunkt hvor man bare ikke gider mere og siger stop og straffer ungen, lige som YouSee har gjort med Discovery Networks.

Så nu ligger bolden totalt i deres ende af banen og rent ud sagt, så tror jeg det ender med at de føjer sig, men de skal så også nok regne med at efter hele den her opførsel over de sidste måneder, så kommer det til at blive under helt andre og strammere kriterier end tidligere som Discovery Networks skal leve op til.
Tak for de beroligende ord. Jeg er landet på jorden igen og vil afventer hvad der sker. Hvis Discovery ender med at forsvinde fra udvalget på Yousee, kan jeg jo altid streame de Discovery kanaler, jeg ønsker at se, selvom det vil blive både dyrere og mere besværligt. I øvrigt er jeg også temmelig træt af spille reklamer på stort set alle kanaler så måske skal jeg bare snuppe en god bog fra hylden i stedet:-)

Besvar