Kan man undgå reklameblokke midt i TV programmer? | YouSee Community
Spørgsmål

Kan man undgå reklameblokke midt i TV programmer?

Hvordan kan man undgå at abonnere/betale for de tvkanaler der kører reklameblokke. TV3 o.s.v.
Vi er godt trætte af at se programmer og film der konstant bliver afbrudt af 10 min. lange reklameblokke, det ødelægger fornøjelsen totalt.
Kan man overhovedet undgå reklameblokke midt i TV programmer?
(har en youseeboks der gør det muligt at optage og spole forbi reklamer)

26 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Det er kun muligt at springe Rekvalmerne over hvis man har en HDD Recorder. Det tager få sekunder.
Tak det lyder jo ok med en HDD Recorder. :8
Det kunne være fedt hvis man helt kunne vælge de reklamefinansierede kanaler fra i tv pakken.
Omdømme 7
Badge +7
Alt udover Grundpakken kan vælges fra. You See Humax boksen kan lejes fra Kr.30/måned.
Jeg har 2 You See Samsung bokse, er det samme slags som You See Humax?
Omdømme 7
Badge +7
Nej langt fra. Samsung boksen er ren stenalder. Den kan dog det du ønsker.
Ha ha... Jamen altså 😳 hvorfor har jeg aldrig hørt om den anden box fra yousee ? :D:?
Omdømme 7
Badge +7
Ja, man undres med at det der er skrevet om den her på dette og andre forum, siden den kom på markedet for over et halv år siden.
Super... og tak for info her på min første dag på dette forum
Omdømme 7
Badge +6
Yousee kunne kigge ind på at få den samme form for teknologi, som Amerikanerne har med deres TiVo bokse.
Det kræves dog at det man ønsker at se uden reklamer skal optages. Når man så sidder og ser optagelsen, så trykker man bare på remotens Skip tast når reklamerne begynder, så springer boksen automatisk hele reklame blokken over og fortsætter så med at afspille der fra hvor reklame blokken slutter.

Så der er ikke så meget at sige til at millionvis af Amerikanere har sådan en TiVo boks stående og vælger at betale det månedlige gebyr det koster for at slippe for reklamerne.
Så er det ikke kun mig. Jeg ser altid på en optagelse, når jeg ser på sådan en kanal.
Jeg hørte forleden, at der kommer en ny serie på en af reklame-kanalerne, som de vil sende uden disse reklameblokke...
Omdømme 7
Badge +7
Ja, der er kun en måde at se de fleste kanaler på, det er at optage udsendelserne, så man kan springe de "vigtige meddelser" over.
Omdømme 7
Badge +6
Jeg hørte forleden, at der kommer en ny serie på en af reklame-kanalerne, som de vil sende uden disse reklameblokke...

Så kan man da håbe på at det er Ron Howard's serie Genius med Jeffrey Rush som Einstein, som NatGeo begynder at vise fra April måned. Rekvalmer kan man godt forestille sig vil ødelægge oplevelsen af at se den serie.
Det er ikke den. Jeg har lyst til at sige kanal 5... Jeg hørte det vist i natholdet, da det kørte i baggrunden.
Omdømme 7
Badge +7
En kommerciel kanal og en udsendelse uden "vigtige meddelser", det lyder ikke rigtigt.
Det var afsnittet med Paprika Steen. Hun sagde, den ville blive sendt uden afbrydelser.

Google... Serien hedder Gidseltagningen 🙂
Omdømme 7
Badge +4
Jeg tror ikke på at kanal5 begynder at sende denne danske serie uden reklameafbrydelser, men nu må vi se
Omdømme 7
Badge +6
Jeg tror ikke på at kanal5 begynder at sende denne danske serie uden reklameafbrydelser, men nu må vi se
Det ville i hvert fald være noget der lige til den Danske kulturkanon, at den nok værste kanal angående reklamer en gang viste noget uden een eneste reklame afbrydelse.
Har nogen bemærket de manglende reklamer? 🙂
Omdømme 7
Badge +4
Har nogen bemærket de manglende reklamer? :)

Ja da, og rost kanal5 på deres facebook, tror det har været et krav fra producenterne, bl.a. Adam Price
Omdømme 7
Badge +3
Reklamerne er med til at finansiere TV-stationerne, og sender de ikke reklamer i reklamepauser får stationen færre indtægter. Det vil så betyde at brugerne - d.v.s. TV-abonnenterne - må betale mere i abonnement. Mon de er villige til det?
Omdømme 7
Badge +4
Reklamerne er med til at finansiere TV-stationerne, og sender de ikke reklamer i reklamepauser får stationen færre indtægter. Det vil så betyde at brugerne - d.v.s. TV-abonnenterne - må betale mere i abonnement. Mon de er villige til det?

Nu ved jeg ikke om du har opdaget det, men vil lige nævne det

Alle TV2 kanalerne afbryder ikke deres udsendelser med reklamer, der er relamer før en udsendelse og efter en udsendelse

Kanal 5 har brugt samme princip, da de viste "Gidseltagning"

Som mange instruktører mske vil sige, "min film skal ikke afbrydes af en reklameblok"

Hatten af for dem der har lavet Gidseltgning til Kanal5, tror næppe, det er frivilligt at Kanal 5 ikke har afbrudt fsnittet med 2 - 3 reklameblokke
Omdømme 7
Badge +4

Nu ved jeg ikke om du har opdaget det, men vil lige nævne det

Alle TV2 kanalerne afbryder ikke deres udsendelser med reklamer, der er reklamer før en udsendelse og efter en udsendelse

Kanal 5 har brugt samme princip, da de viste "Gidseltagning"

Som mange instruktører måske vil sige, "min film skal ikke afbrydes af en reklameblok"

Hatten af for dem der har lavet Gidseltgning til Kanal5, tror næppe, det er frivilligt at Kanal 5 ikke har afbrudt fsnittet med 2 - 3 reklameblokke
Omdømme 7
Badge +3
Når TV2 ikke afbryder programmerne med reklamer på TV er årsagen, at dansk lovgivning forbyder det for TV-stationer, der sender fra Danmark. Dem, der afbryder TV-programmer med reklamer, sender fra udlandet (eller overtræder dansk lovgivning).

Se §3 i Reklamebekendsgørelsen:
https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=152695
Omdømme 7
Badge +7
Viasat og Discovery Networks sender fra UK, og er under kontrol af Offcom, ganske som BBC, ITV, SKY og andre som sender i/fra UK.

Besvar