Sticky

Kan du anbefale en god julefilm til juleferien?

Omdømme 2
Badge +1
  • YouSee Forum Team
  • 87 kommentarer
Vi glæder os i denne tid, snart falder julesneen hvid. Så ved vi, julen kommer*. Og hvis det ikke når at sne rigtigt herhjemme, så er der heldigvis en masse film, der kan sørge for julestemningen i stedet. :P

Alligevel ender jeg hvert år med at se den samme håndfuld film, så anbefalinger ville være kærkomment - også for en velbevandret julefilmsnørd, som jeg selv.

Jeg kan starte ud med at nævne et par af favoritterne hjemme hos os, hvor bl.a filmene 'Dødbringende våben'(1987) og 'Krummerne 2: Stakkels Krumme'(1992) med Laus Høybye i hovedrollen er fast juleinventar. I år er jeg mest nysgerrig på Netflixs nye Kurt Russell-drevne julefilm 'The Christmas Chronicles'.

Den hårdtslående Mel Gibson-klassiker, 'Dødbringende våben', kan sammen med 'The Christmas Chronicles' ses på Netflix gennem Tv-boksen (kræver Netflix-abonnement), og 'Krummerne 2's familien Krumborg kan findes i Bland Selv-tjenesterne Viasat Film og MinBio.

Kom endelig med dine anbefalinger :)

Anna
YouSee Forum Team

*Hvis nogen genkender citatet, så er det helt rigtigt fra "Peters Jul", 1866 :)

2 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +4
Hej Anna.
Du har da glemt de vigtigste!
Fars fede Julefere (national lampoon's christmas vacation) Desværre kun på Bluray og DVD, og Alene hjemme (Home alone) (Også kun DVD og Bluray) :)

Edit: Glemte en.... Die Hard (også kun Bluray og dvd) :D
-Brian
Omdømme 7
Badge +6
Der findes også alle "anti julefilmene", altså gyser film der finder sted i julen.
Et par stykker der kan nævnes er:

Anna and the Apocalypse (2017)
Better Watch Out (2016)
A Christmas Horror Story (2015)
Krampus (2015)
Sint (2010)
Rare Exports (2010)
Silent Night, Zombie Night (2009)
Santa's Slay (2005)

Mange af dem har det faktisk også med at blive vist på TV, eks. er det ikke andet end et par dage siden at DR3 viste Krampus.
Men frygt ikke at i gik glip af den, de viser den igen på Fredag d. 21 kl. 22:30 :-)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)