Juleønske - Oplysningsarkiv

Jeg ønsker mig en kategori, hvor kun superbrugere og udvalgte it-nørder har adgang til at skrive oplysende tråde, men hvor alle brugere kan læse med.

Kategorien kunne hedde "Oplysninger" - "Oplysnings-arkiv"

Nogle vil sikker foreslå ordet FAQ - men jeg tror ikke at ALLE brugere ved hvad det ord betyder.

5 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Trumle har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Maja.

Jeg håber du får dit ønske opfyldt.
Denne kategori har jeg også manglet.( og foreslået tidligere).
Og hvis den så oprettes UDEN "Relaterede Emner" der har flere år på bagen,ville det være skønt.
Et oplagt sted at søge hjælp,hvis en kunde sidder med et akut problem.
Mange nye tråde med enslydende spørgsmål kunne undgås ved dette "Opslagsværk".

Venlig hilsen
   Trumle.

Hej Maja

Jeg har også dette ønske og har fremsat det tidligere (vist flere gange).

Det vil kunne erstatte diverse kreative eksterne løsninger i "skyen".

Der er dog også modtaget modargumenter, bl.a. om problemer med løbende vedligeholdelse, da et opslagssted helst ikke må give forældede oplysninger.

Hej

Jeg ved godt at flere har ytret ønske om sådan et arkiv her på forum. Superbrugerne har diskuteret det til bevistløshed i den lukkede del, fordi mange har foreslået det, og hver gang har det fået dødsstødet, netop fordi nogle mener at et sådan arkiv ikke må indeholde forældede oplysninger. 

Det hedder sig at TDC forum er vores forum, og kunder der misforstår det og tror at andre kunder ganske gratis vil bruge oseaner at tid på at opdatere gamle tråde, må i min verden tro om igen.  

Jeg mener at TDC i retningslinierne for forum, skriver et sted, at det er på eget ansvar at rette sig efter de råd og vejledninger der gives her i forum, så jeg kan ikke helt se problemet.  

Det er vel heller ikke værre end at sådan et arkiv kan blive slettes igen, hvis det viser sig at ideen giver flere problemer end løsninger. Sådan gik det jo med bloggen, hvor der faktisk var flere gode og oplysende indlæg.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Trumle har modtaget fra andre medlemmer.

Hej.

Gode og oplysende indlæg er længe om "at ældes".
Et godt eksempel kunne være Windows 7,der udkom 22. oktober 2009.
Alle forskellige udgaver af Outlook,Live- Mail osv. der kan anvendes i dette styresystem
har ofte "drillet",og dermed givet utallige spørgsmål om "Mailproblemer".
TDC-Mailsupport har udmærkede skabeloner til opsætning af disse programmer,,
men fejlfinding halter langt bagud.
PST repair,repair OST,Scanpst.exe og lignende opgaver er vel ikke direkte TDC-relateret,

--men her kunne denne kategori med oplysninger / link til Microsoft /video osv.virkelig være en hjælp.

Mange brugere kunne blive "selvhjulpne"--hvis hjælpen lå lidt mere koncentreret.
Ikke alle kan gennemskue Microsoft`s "jungle" af muligheder og hjælpesider.Hvis "et par nørder"

eller eksperter havde valgt de mest oplagte løsninger/link ud på forhånd,er dette "opslagsværk" en god idè.

Vi kan jo ikke vide,om det virker efter hensigten,,hvis det ikke afprøves!

Venlig hilsen
   Trumle.

Hej.

Kan ønsket ikke opfyldes stort set gratis for TDC og uden medvirken af Lithium?

Hvad hvis der oprettes en ny hovedgruppe, således at hovedgrupperne bliver disse:

1. Velkommen til TDC Forum
  2. Debat og Diskussion
  3. Oplysningsarkiv (forslag)
  4. VIP område (kan kun ses af superbrugerne)

Oplysningsarkivet kan så f.eks. underopdeles i de samme kategorier som "Debat og Diskussion". Alle (også uden at være logget ind) skal have læseadgang, men kun superbrugerne skal have redigeringsadgang. Det skal bruges til placering af oplysende tekster og dokumenter (kan laves som vedhæftede pdf-filer), men må ikke bruges til debat (superbrugerne må bruge VIP-området hertil). For at prøve at afhjælpe problemer med forældelse kan det besluttes at alle tekster og dokumenter skal have en tydelig datomærkning. Det skal af trådenes titler klart fremgå hvad de enkelte tråde drejer sig om.

Det skal afklares hvem der har ophavsretten til materiale, der lægges her. Vil forfatteren krænke TDC's ophavsret hvis vedkommende offentliggør sit materiale andre steder end på TDC?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)