Svar

Internet explore

• Bruger
  • 8 kommentarer
Jeg har fået et problem med, at jeg ikke kan logge på mine apps, computeren siger, at jeg ikke har forbindelse til internettet. Men da jeg sagtens kan logge på min mail fra skrivebordet, så må jeg jo have forbindelse til internettet. Er der nogen, der har et bud på, hvad mit problem kan skyldes?

icon

Bedste svar af S_hus 15 maj 2014, 10:38

Da min computer stadig er dækket af garantien, ringede jeg direkte til HP og fortalte om mit problem. Talte med en, der hed Bo, som var yderst tålmodig med mig og mit manglende kendskab til computere. Vi gik ind og kiggede på, hvad jeg havde liggende, som måske kunne hindre mine apps i at få adgang til internettet. Det viste sig, at det var et program, som lover guld og grønne skove, der hedder noget i retning af "Reg. clean pro gratis", men det viser sig hurtigt, at hvis man klikker på det, så er det absolut ikke gratis. Den havde jeg klikket på for længe siden, og selv om jeg ikke brugte den, så blev den ved med at dukke op, så den fjernede vi. Der var en 4-5 forskellige programmer, som skulle slettes. Udgiveren hed noget med "syst-et eller andet". Da den så blev slettet, kunne jeg igen bruge mine apps.  Der var også lige en ting mere, som jeg skulle være opmærksom på, at fly-tilstand skal være slået fra. Så nu er mit problem løst. Tak for hjælpen til jer, der har brugt tid på mig.

Se original

6 Kommentarer

Omdømme 3
Har du genstartet din computer?

Genstart løser 90% af alle computerproblemer. Så prøv det allerførst.

Hvis du har lavet indlæg her på forum fra den computer, så har den forbindelse til internettet.

Hilsen

Tak for dit svar.

Ja, jeg har prøvet at genstarte computeren. Det ændrer ikke på noget. For et par dage siden havde jeg det samme problem med at jeg ikke kunne komme ind på mine apps om morgenen, men om aftenen lykkedes det fint, og så mente jeg fejlagtigt, at problemet var løst. I går og i dag er det ikke lykkedes at komme ind på mine apps. Jeg har en HP computer, og mit styresystem er windows 8,1. Ja, jeg ved godt, at jeg har forbindelse til internettet, for det er kun mine apps, der ikke kan få fobindelse med internettet. Hvis jeg går ind fra skrivebordet, så er der ikke noget problem. Det er da bare irriterende, at noget, som tidligere har virket, lige pludselig ikke virker længere.

Omdømme 3
Badge +4
Prøv at se om de apps du bruger er åbnet i Windows Firewall. Det kan være den spærrer. Desuden hvis man kigger på nettet kan man se at det er et problem som åbenbart ser ud til at komme frem jævnligt. Der er et par andre ting du kan prøve, hvis firewall er åben:

Kør en commandpromt som Administrator

skrev følgende: netsh winsock reset og tryk Enter

derefter skriv: netsh advfirewall reset Og tryk Enter.

Derefter genstart PC, og se om det ikke hjælper, det har hjulpet andre hvis man søger efter følgende på Google:

(uden anførselstegn) "windows 8.1 apps no internet"

Eller gør som jeg: Drop Apps, Installer Classic Shell, og brug den som windows 7 Blinkende humørikon (jeg har ikke en eneste gang været inde på tiles siden, efter installation af classic shell, og jeg bruger 2 maskiner medd win 8.1 Glad humørikon )

Tak for dit svar. Jeg har først lige set det nu, så jeg venter til i morgen med at forsøge mig. Jeg er ikke nogen ørn til computere, de skal helst bare virke, når jeg trykker på knapperne, så det er vist bedst, hvis jeg er frisk i hovedet, når jeg skal udbedre noget eller installere nye programmer. Jeg vender tilbage, når jeg har forsøgt mig.

Da min computer stadig er dækket af garantien, ringede jeg direkte til HP og fortalte om mit problem. Talte med en, der hed Bo, som var yderst tålmodig med mig og mit manglende kendskab til computere. Vi gik ind og kiggede på, hvad jeg havde liggende, som måske kunne hindre mine apps i at få adgang til internettet. Det viste sig, at det var et program, som lover guld og grønne skove, der hedder noget i retning af "Reg. clean pro gratis", men det viser sig hurtigt, at hvis man klikker på det, så er det absolut ikke gratis. Den havde jeg klikket på for længe siden, og selv om jeg ikke brugte den, så blev den ved med at dukke op, så den fjernede vi. Der var en 4-5 forskellige programmer, som skulle slettes. Udgiveren hed noget med "syst-et eller andet". Da den så blev slettet, kunne jeg igen bruge mine apps.  Der var også lige en ting mere, som jeg skulle være opmærksom på, at fly-tilstand skal være slået fra. Så nu er mit problem løst. Tak for hjælpen til jer, der har brugt tid på mig.

Omdømme 3
Hej Søhus

Godt du fik løst dit problem. Man lærer lidt hver gang.

Her på forum har vi bestemt ingen "bundgrænse" for hvad du skal kunne, for at være aktiv her, så du er meget velkommen selvom du ikke føler dig som en ørn til computer. alder har heller ingen betydning her, vi er alt mellem 17 og nogleogfirs. 

Så: "Velkommen til forum"  Glad humørikon

Som du opdagede, så er det bestemt ikke helt risikofrit at begå sig på internettet. Og der er intet på nettet som er gratis. På engelsk siger man (dårligt engelsk, faktisk) 

"There ain't such thing as free lunch", oversættes nogenlunde til "Gratis frokost findes ikke". Hvis du bliver inviteret på frokost, er der nok en bagtanke. Ligeledes er det med nettet. hvis du bliver tilbudt programmer - eller andre ting "gratis" på nettet, så er det forkert. Husk på, at der er mange mange tusinde brugere - og hvis det kan lykkes svindlerne at narre ganske få penge ud af mange - eller komme i kontakt med så mange, at en promille som svarer er nok, så bliver de rige. Desværre.

Derfor pas på og brug din sunde fornuft rundt på nettet - hvis A vil gøre noget for dig "gratis" og B vil have penge for det, så er det oftest B der er billigst i længden.

Så vær forsigt. Hvis du er i tvivl, så lad være. Spørg gerne her på forum, inden du gør ting, så skal vi se efter om vi kan hjælpe dig. Men har du klikket forkert, kan det være meget svært.

I øvrigt - er du dog ikke så meget begynder, som du selv tror. Du er fint lykkes med at skrive på forum - indtil flere gange.

God fornøjelse på forum

Hilsen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)