Spørgsmål

Ingen undertekst på CBS Reality

Hej alle.

CBS Reality er en ny kanal som vi lige har fået. Der er ingen undertekst og jeg tænkte at det nok er fordi at, ja, at det bare ikke er tekstet.
Men deres reklamer er ofte smagsprøver på andre programmer på deres kanal... og der var et som pludselig var med dansk undertekst! Da det program som jeg egentlig ville se, begyndte, så var det tilbage til ingen tekst.
Det ser heller ikke ud til at jeg kan tilføje undertekster til mit behov for at have en smule tolkning. Særlig når der er støj i diverse lydoptagelser.

Why NOT ????

12 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Det er ikke alle kanaler der har tekster Reality er en af dem.

Jeg havde CBS Reality for flere år siden via en parabol. Skal ikke kunne sige hvem der var udbyderen dengang, men den havde på daværende tidspunkt danske undertekster på ALLE udsendelser.

Så YouSee må bare da bare finde den fra en udbyder, der kan tekste den. Det er en super kanal, men jeg fravælger den, da jeg har brug for underteksterne.

Omdømme 6
Badge +5

:slight_smile: Som udgangspunkt er det ganske givet kanallevarandøren, der selv står for teksterne.  

Omdømme 7
Badge +7

Det er i hvertfald ikke You See, det har de intet at gøre med, kanalen har været i udbuddet i rigtig mange år, og der har aldrig været undertekster på den.

Omdømme 6
Badge +5

:slight_smile: Nej er vi enig Radiomanden har de intet med at gøre. aner ikke om det er muligt vide af parabol at sætte på. 

Er mange år siden jeg have sådan en. Men er jo muligt

Kanalleverandøren…. Altså YouSee?

Men når man Googler efter svar på ovenstående (også på deres Facebook) så støder man allesteds på undskyldningen, at det er programleverandøren der står for underteksterne.

En skam jeg ikke kan huske, hvem der var leverandør den gang, mener dog det var Viasat/TV1000, da der jo ikke var mange udbydere.

Kunne som sagt godt bruge CBS Reality her i huset igen, men manglende undertekster afholder mig.

Ps. Ser lige, at mit indlæg kom en postgang for sent…. :wink:

Omdømme 6
Badge +5

:slight_smile: Viasat Filmene  er afløseren for  TV1000 kanalerne. som ellers var og havet været i brug siden 1991.

Kanalleverandøren må være, disse som leveder tv kanaler til youSee vil jeg mene.

Er lidt læsestof vedr Viasat Historie  https://da.wikipedia.org/wiki/Viasat_Film  hvis det har interesse

Omdømme 7
Badge +6

Kanalleverandøren…. Altså YouSee?

Men når man Googler efter svar på ovenstående (også på deres Facebook) så støder man allesteds på undskyldningen, at det er programleverandøren der står for underteksterne.

En skam jeg ikke kan huske, hvem der var leverandør den gang, mener dog det var Viasat/TV1000, da der jo ikke var mange udbydere.

Kunne som sagt godt bruge CBS Reality her i huset igen, men manglende undertekster afholder mig.

Udbyderen dengang kan også have været Multichoice, det var dem der også grundlage FilmNet.

Multichoice leverede bla. også de første kodede kanaler som man kunne abonnere på ved at anskaffe sig en analog dekoder boks til TDC Kabel TV.

Multichoice her i norden blev senere til Canal Digital og FilmNet blev til Canal+ Film.

Omdømme 6
Badge +5

:slight_smile: Ja er muligt Viasat, og Canal Digital og Sky cable var de store spiller også dengang.

Omdømme 7
Badge +6

Sky kender jeg egentlig kun for satellit TV dengang med den meget underholdende Sky Channel, der fik Danmarks Radio til at se grå og kedelig ud.

Omdømme 6
Badge +5

:slight_smile: Ja  Sky Channel var en af de første kabelkanaler.som begyndte at distribueres i Sverige da kabel-tvet begyndte at udbygges under slutningen af 1980'erne. 

Besvar