Hvorfor blive hos Yousee ?

Omdømme 3
  • COP
  • Udforsker
  • 34 kommentarer
Lukning af FM-signal, så radio nu skal lyttes via stue-antenne.
Jeg har så uheldigvis valgt en streamingsenhed (bluesound) da jeg gerne vil kunne aflytte P5, P6 og P7. Det giver så ikke mulighed for at bruge Yousee-musik, samtidig er jeg også Mac-bruger. Hvor Yousee-film og Tv ikke kan benyttes. Med mindre jeg begynder at bruge en anden browser.

Det er efterhånden ved at være svært at forsvare overfor mig selv og andre, at jeg årligt smider 7.500kr. til dette fortagende. Som konsekvent bare svarer at vi arbejder på en løsning.
Til orientering for Yousee og deres ansatte, kan jeg meddele at jeg også arbejder på en løsning, som vil være gældende for 80 lejligheder. 80 lejligheder som lægger mellem 2- og 8000 kr. årligt. En løsning som godt nok betyder farvel til Yousee-musik, samt TV og film arkiv, men jeg tror vi klarer os uden. Det har vi jo gjort hidtil.
Det store spørgsmål er, hvor mange Yousee ansatte som stille og roligt må ud og søge nyt arbejde på sigt. For hvorfor blive hos Yousee med de holdninger som præger det firma ?

8 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Apple kører med en stærk monopolisering med hvad de vil tillade der bliver udviklet til deres OS, det er grunden til at du er så stærkt indskrænket med din Mac. Apple har og vil aldrig være lige så open source som Windows eller Linux OS, hvor praktisk talt en hver har lov til at udvikle og sælge eller forære deres software væk.

Radio missigt, så kan du anvende dit TV til at høre radio kanalerne, eller du kan købe eks. den Denver DVB-C boks som Harald Nyborg har til 399 kr.
For at få lyden til dit anlæg via Denver boksen, hvis dit anlæg ikke har HDMI eller S/PDIF, så kan du købe en scart adapter, hvorpå der sidder phono bøsninger til billed og lyd og så få lyden analogt til dit anlæg via phono den vej.
De scart adaptere koster helt ned til en 20'er.
Omdømme 7
Badge +7
Chrome er ikke min favorit browser. Den er dog vigtig, at have på sin computer, da den har den største markedsandel. Langt de fleste sider vil derfor virke med Chrome, og de bliver testet mod netop Chrome som miminum.
Omdømme 7
Badge +4
Men så er det et spørgsmålet, hvordan det lyder, når det er et TV radiosignal, der føres over i det store stereoanlæg ?
Omdømme 3
Per K skrev:

Apple kører med en stærk monopolisering med hvad de vil tillade der bliver udviklet til deres OS, det er grunden til at du er så stærkt indskrænket med din Mac. Apple har og vil aldrig være lige så open source som Windows eller Linux OS, hvor praktisk talt en hver har lov til at udvikle og sælge eller forære deres software væk.

Radio missigt, så kan du anvende dit TV til at høre radio kanalerne, eller du kan købe eks. den Denver DVB-C boks som Harald Nyborg har til 399 kr.
For at få lyden til dit anlæg via Denver boksen, hvis dit anlæg ikke har HDMI eller S/PDIF, så kan du købe en scart adapter, hvorpå der sidder phono bøsninger til billed og lyd og så få lyden analogt til dit anlæg via phono den vej.
De scart adaptere koster helt ned til en 20'er.

Nu er Apple ikke nogen ligegyldig sælger af hardware og tilhørende software, Det er faktisk en af de største. Hvorfor skal vi så tvinges over på usikre browsere som Chrome. Det har intet med at Apple er et lukket system at gøre. Deres system er lukket når vi taler apps, men det er ikke det vi gør her. Så skab nu ikke myter om at Apple er lukket, når vi taler OS, det er det ikke.

Jeg ved udmærket hvordan jeg lytter til FM, nu hvor Yousee har droppet FM-signalet, men du ved måske ikke hvad Bluesound er ? Så det problem er løst. Problemet er at Yousee har udtalt, at Bluesound er en af de platforme, de har kig på, til aflytning af Yousee-musik. Der sker bare intet, der heller.

https://forum.yousee.dk/yousee-underholdning-11/bluesound-7185/index1.html#post7275
Omdømme 7
Badge +6
mich skrev:

Men så er det et spørgsmålet, hvordan det lyder, når det er et TV radiosignal, der føres over i det store stereoanlæg ?

Lyden er faktisk rigtig god på samtlige digitale radio kanaler, men nu føres lyden fra min PVR også digitalt via HDMI til min A/V receiver, der så behandler det som PCM lyd.
Omdømme 3
Per K skrev:

mich skrev:

Lyden er faktisk rigtig god på samtlige digitale radio kanaler, men nu føres lyden fra min PVR også digitalt via HDMI til min A/V receiver, der så behandler det som PCM lyd.

Det er så heldigt for dig, at du har den mulighed. Mange andre har ikke A/V-receivere, men bare et almindeligt TV og en eller anden tilfældig radio, som ikke kan sættes sammen med diverse tilkøbsordninger.
Det har da aldrig været meningen at, for at kunne høre radio, skal det foregå med et TV-apparat tændt...Det er ikke udvikling, men afvikling.
Omdømme 2
Badge +1
Forstår ikke rigtigt hvad nyt der er for dig.
Du kan ikke høre FM via stue antenne så kunne du vel heller ikke via Yousee.
Din streamning enhed har du vel ikke købt fordi yousee har sagt de overvejer at kigge på en løsning.
Har Yousee Yousee film og tv nogensinde fungeret med safari, og Chrome er jo ikke lige frem en farlig browser heller ikke på macOS og du kunne jo bare sætte Yousee til at være startsiden også ikke bruge den til andet.
Enten har du så Yousee kunde købt de forkerte ting eller haft en forkert forventning til Yousee da du blev kunde ved dem.

Er selv Mac og Apple bruger synes det er en større fejl at Yousee ikke har planer på apps til Apple tv og Android tv end at skulle bruge Chrome på MacOS, tror mange ville blive glade for en lettere måde at få indholdet op på den store skærm
Omdømme 3
Dieseldk skrev:

Forstår ikke rigtigt hvad nyt der er for dig.
Du kan ikke høre FM via stue antenne så kunne du vel heller ikke via Yousee.
Din streamning enhed har du vel ikke købt fordi yousee har sagt de overvejer at kigge på en løsning.
Har Yousee Yousee film og tv nogensinde fungeret med safari, og Chrome er jo ikke lige frem en farlig browser heller ikke på macOS og du kunne jo bare sætte Yousee til at være startsiden også ikke bruge den til andet.
Enten har du så Yousee kunde købt de forkerte ting eller haft en forkert forventning til Yousee da du blev kunde ved dem.

Er selv Mac og Apple bruger synes det er en større fejl at Yousee ikke har planer på apps til Apple tv og Android tv end at skulle bruge Chrome på MacOS, tror mange ville blive glade for en lettere måde at få indholdet op på den store skærm

Det har tidligere været muligt at se Yousee Play på Safari, at det ikke mere er muligt må da være et kvalitetstab.
Jeg kunne tidligere høre FM-radio via et kabel trukket fra mit Yousee opsatte antennestik. Det kan jeg ikke mere, så endnu et kvalitetstab fra min radio og Tv leverandør. Stueantenne er ikke en mulighed hvor jeg bor, så er nødt til at lytte til radio via nettet, som heller ikke er optimalt her. Ofte står signalet bare og snurrer (buffering)

Min Streamingenhed har jeg købt, for at lytte til min egen musik, som er rippet og tilgængelig fra en NAS. Når så Yousee melder ud, at de betragter Bluesound som interessant, så giver det da håb om at de tager streaming alvorligt, det gør de så bare ikke alligevel, hvilket vel også er grunden til at de stadig ikke findes på ATV4.

Når du selv er Mac og Apple bruger, så har du sikkert også opdaget, hvorfor safari er at foretrække. Skal jeg bruge Chrome (som er en mere usikker mulighed) så mister jeg integrationen med min iPhone og iPad, som jeg ser det.

Bottomline er at Yousee er blevet et dårligere bekendskab de seneste år.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)