Hvordan kan vi gøre det nemmere at være TDC-kunde?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ulf har modtaget fra andre medlemmer.

• Ulf
  • Tidligere administrator
  • 755 kommentarer
"Hvordan kan vi gøre det nemmere at være kunde hos os?"

Det er et spørgsmål, vi meget gerne have dit svar på. Vi vil gerne have, at det skal være enkelt og nemt at være kunde hos TDC, og vi har brug for din hjælp.

De sidste par år har vi bl.a. søsat følgende initiativer, som alle har som mål at få gladere kunder:

• Omstruktureret og opmandet vores callcentre, så du hurtigere kan komme igennem
  • Omstruktureret og opmandet vores support på sociale medier, samt udvidet åbningstiden på f.eks. Facebook
  • Omstruktureret vores Online hjælpesider på tdc.dk, så du hurtigere selv kan finde hjælp
  • Produceret flere nye hjælpevideoer til YouTube og opdateret de gamle
  • Opgraderet og udvidet vores mobilnet, så vi lige nu ligger i toppen af tests i Danmark (og Europa). 
Listen er ikke udtømmende, og der er mange, mange flere projekter i gang.

Vi hviler ikke på vores laurbær, så f.eks. laver vi hele tiden flere videoer, vi sætter flere master op osv. Hvis du scanner listen, vil du måske også lægge mærke til, at det både er vores teknikere (mobilnet), kundeservice (callcentre), marketingfolk (videoer) og web-folk (hjemmesiden), der er involveret. Det er altså hele vores forretning, der har fokus på at levere en bedre kundeoplevelse til dig - vores kunde. 

Og nu vil vi så gerne høre dig. Hvad kan vi gøre for at gøre dagligdagen for dig - den vigtigste person i TDC - nemmere? Hold dig ikke tilbage, men vær også gerne realistisk.

Svar gerne på denne tråd med dit forslag.

Vi glæder os til at høre fra dig!

Ps. Hvis du vil have bedre dækning, så er den mest direkte vej at du downloader vores Netperform-app og foretager regelmæssige målinger. 

38 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints pbekkerh har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg synes i allerede ER blevet nemmere at have med at gøre. Jeg har fået fortrinlig hjælp fra jeres Call center til omlægning af fastnet tlf, mobil og internet.

Jeg har skiftet mobil fra Telenor, så Oister og nu TDC og TDC har bedst dækning hvor jeg bor, hvor de andre knap nok havde data dækning og GSM kunne falde ud under samtale.

Faktisk er min mobil dækning løbende blevet bedre, uden at I har annonceret nogle ændringer.

MEN I er også dyre og mit abonnement er steget, siden jeg valgte jer. Det har jeg ikke oplevet med andre leverandører. De har fastholdt prisen og endda af og til forbedret ydelsen.

Jeres pris bevirker at jeg stadigvæk vil checke andre leverandører, selvom jeg er tilfreds med jeres ydelser og service.

Omdømme 3

Hej pbekkerh,

Det er godt at høre, at du er tilfreds med den tekniske og servicemæssige side af tingene Glad humørikon

Ang. priserne, så er det altid en balancegang mellem at kunne få tingene til at løbe rundt (gerne med overskud), og at holde det på et niveau, hvor kunderne ikke løber væk. Derudover skal vi vedligeholde og udbygge en stor del vores IT-infrastruktur, for at følge med det stigende dataforbrug. F.eks. har vi lige postet lige over 4 milliarder kroner i et nyt mobilnet, som du også selv nævner er mærkbart bedre.

Vi forsøger også at give noget ekstra med i vores produkter, f.eks. med vores samlefordele til kunder, der har det hele hos os, og vores familiefordele til mobil. Og der er mere på vej.

Når dét er sagt, så sørger jeg selvfølgelig for at sætte en streg ved "priser", når jeg samler sammen fra tråden her og sender videre ind i forretningen Glad humørikon

Tak for feedback!

En eller anden form for en kvik-kasse-ekspedition i jeres butikker. 

I dag stod jeg i kø i en ½ time for at få et "nej - vi har ikke et cover til din smartsphone." Trist humørikon

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Nikolaj har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
Hej MajaH,

Tak for din idé - vi er helt enige i, at det er meget lang tid at vente på så kort et svar.

Vi har faktisk tidligere, over flere omgange, forsøgt os med "Quick-betjening", hvor formålet har været at give hurtig ekspedition til kunder med simple spørgsmål eller vare-indkøb, som f.eks. ledninger, covers og andet der kan betjenes hurtigt.

Erfaringer viste os dengang, at Quick-betjening desværre ikke helt var så effektivt som vi ønskede, da det ofte endte ud med længere dialoger og derved mistede initiativet essensen og formålet, især, når kunder på baggrund af dette måtte vente længe i "Quick-kassen".

Din idé er grundlæggende god og jeg sørger for at sætte en streg i Ulf's ark, så vi kan vende den igen når vi gennemgår feedbacken i denne tråd Glad humørikon

Vh
Nikolaj

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints groothe har modtaget fra andre medlemmer.

Hej

I skulle tage og gøre det attraktivt at være kunde hos jer i form af samlefordele.
Jeg har bredbånd og tv hos jer og kunne i den forbindelse godt tænke mig at have mobil hos jer.
I den forbindelse tog jeg kontakt til jer for at høre mine muligheder omkring oprettelse af mobil.
Jeg fik den besked at i kunne desværre ikke hjælpe med at samle det hele hos jer til en attraktiv pris men jeg var da velkommen til at oprette mobil hos jer til en pris som var det 3 dobbelte af hvad jeg betalte nu.
Så det med at i omtaler samlefordele til jeres kunder i denne tråd kan jeg altså ikke helt få øje på
Omdømme 3

Hej groothe,

Hehe, ja det kan godt være at vi taler lidt forbi hinanden når det kommer til samlefordele Glad humørikon

Når TDC siger "fordele", så mener vi, at vi smider noget ekstra oven i hatten når du samler hos os - ikke at vi trækker noget fra. Hvis du samler bredbånd, tv og mobil hos os, så får du følgende pr. mobil du har samlet:

- 3 timers ekstra tale pr. måned

- 3gb ekstra data pr. måned

- Udvidet Service (max 2 hverdages ventetid på fejlretning på bredbånd/tv)

Men! Hvis du får mere end én mobil ind i pakken hos os, koster de ekstra mobiler 99/md for samme abonnement som på det første nummer. Så jo flere mobiler du samler hos os, jo billigere bliver det.

Så det er altså hvad vi mener med "samlefordele". Jeg tager med videre, at der er forskellige opfattelser af konceptet, og at vi godt kan overveje at sænke priserne på den første mobil Glad humørikon

Tak for feedback!

Det kunne være godt, hvis man kunne give en tilbagemelding på hver kundehenvendelse. Så kunne de kundeservicemedarbejdere der gør det godt, blive belønnet, og de andre, kunne evt. få noget uddannelse i kundeservice eller flyttes til en bedre position i virksomheden.

Jeg oplever heldigvis oftest kompetente folk i kundecenteret og regnskab, men har også oplevet arrogante og meget lidt kundevenlige folk. Den automatiske kundeundersølgese man kan vælge at acceptere opkald fra efterfølgende, ringer ikke altid tilbage, og jeg forenter ikke at de tilbagemeldinger I får fra denne, kan spores tilbage til de enkelte medarbejdere.

Omdømme 3

Hej Svalle,

Det er godt, at du bringer det op - kundetilfredshed er noget, vi arbejder meget målrettet efter, både i TDC generelt, og i callcentrene specifikt. Kernetanken er, at tilfredse kunder bliver i butikken og fortæller deres venner om oplevelsen, og derfor får medarbejderne løbende tilbagemeldinger på deres individuelle præstationer.

Den automatiske undersøgelse er faktisk netop tilknyttet den enkelte medarbejder. Til de regelmæssige en-til-en-samtaler med lederen, gennemgåes altid de målepunkter, som medarbejderne bliver målt på, og her er altså tilfredshed én af de helt centrale. Hvis der er brug for lidt hjælp på nogen af punkterne, bliver der lavet en handlingsplan med f.eks. coaching og gennemgang af samtaler. 

Det var en lang måde at sige på, at vi er meget opmærksomme og allerede er godt i gang! Jeg er lidt ked af at læse, at du ikke har det indtryk, men jeg håber da, at lidt af sløret er blevet løftet for "mekanikken" bag Glad humørikon

Næste gang du oplever at sige ja tak til en undersøgelse, men ikke bliver ringet op, må du gerne sende mig en Privat Besked her på Forum med tidspunkt for opkaldet og det nummer, du ringede op fra. Så sender jeg det videre til vores telefoni-folk, der kan bruge det til at finde frem til fejlen.

Vil gerne vide hvorfor det er så svært for jer at ændre en privat abonnement til en erhvervs.   har prøv 2 gange nu ved jer men det er gået i kage for jer hver gang. 

Hej TDC

Generelt meget godt tilfreds.

Men hvorfor skal det være så pokkers svært at finde et telefonnummer til mit telefonselskab,  TDCF???

med venlig hilsen

Bjarne Andersen

Fly

Omdømme 3

: Det skulle da kunne lade sig gøre. Jeg ville prøve at give vores erhvervskundeservice et kald og få dem til at "trække" nummeret over. Ellers må du lige sige til Glad humørikon

: Det er et godt spørgsmål! Vi vil jo altid gerne tale med vores kunder, men vi ved også, at I allerhelst til spare tid og selv finde svaret på vores hjemmeside, så det er et spørgsmål om hvad vi vil gøre nemt at finde. Et lille tip er at gå ind på tdc.dk/kontakt - og så tager jeg med videre, at vi godt må skubbe vores telefonnummer længere frem på siden. 

Tak for feedback!

/Ulf

Er generelt tilfreds med jeres kundeservice, har altid modtaget et venligt og høfligt svar når der skulle være noget galt eller bare spørgsmål.

Har dog kun været kunde hos er i lidt over 1 1/2 år, og med den ændring d. 1/1-16 tror jeg vi er oppe på at i har ændret noget 4-5 gange, enten i tvpakkens sammensætning eller i priserne - og det er jo ikke blevet billigere, eller vi har fået mere for de ekstra penge som det stiger. Men 4-5 gange på så kort tid, er alt for meget - så vi er også begyndt at kigge efter hvad andre tilbyder..
Syntes ikke det er godt nok fra jeres side, vil sige at det er langt fra tilfredsstillende.
Det er nemt nok

Gør det billigere med mere data for mor og søn :smileyhappy
Måske er det er tosset ide, men jeg prøver aligevel. Jeg har tænkt på at TDC måske skulle fokusere en anelse mere på de ældre. Kunne det være en ide med særlige pensionisttilbud. F.eks på mobiltelefoner til pensionistpriser. Tdc fjernsyn med de mest almindelige programmer. Pil de tyske, svenske,norske progammer ud af jeres pakker og gør dem lidt billigere. Så kan andre kaneler være tllvalg.

Lav en fjernbetjening der er mere enkel end den i har nu. Den nuværende fjernbetjening kunne, om man ville, tilkøbe den for et mindre beløb.

Bare nogle spredte ideer, som jeg håber i kan bruge.

Omdømme 3

@Nikolai1: Godt at høre, at du er tilfreds og har fået god service Glad humørikon 

Jeg kan godt følge dig i, at du synes det er træls at vi ændrer i de ting, du har købt hos os. Det er rigtigt god feedback, og det er hermed sendt videre - tak!

Derudover tænker jeg, at det ville være en god idé at give vores kundeservice et kald for at få gennemgået jeres abonnement. Det er meget muligt, at vi kan sætte det sammen på en mere hensigtsmæssig måde i forhold til jeres behov.

@hanne: Lavere priser - det er noteret, tak!

Og så synes jeg også at du - lige som Nikolaj1 - skal tage fat i vores kundeservice og få en snak om jeres abonnementer, når du ikke synes at du får nok ud af dem, du har Glad humørikon

@gufi: Der er ingen tossede idéer Glad humørikon 

Det er faktisk nogle rigtigt gode forslag, du kommer med. Det ville gå godt i spænd med et projekt, vi kører lige nu, der skal hjælpe vores kunder godt i gang med deres (første) smartphone. Indtil videre har vi lavet en række videoer om bl.a. hvordan du kommer i gang med Facebook, og generelle tips og tricks. Jeg har vedhæftet et par stykker til dette indlæg, og du kan se flere på vores YouTube-kanal.

Dine forslag er selvfølgelig lidt mere omfangsrige end at producere en række videoer, men jeg sender dem helt bestemt videre. Mange tak!

Hej hurtigt bredbånd
Tdc ting kunne bliver bedre. Eller forny: hurtigter internet. Muligehed for kun vælge tv-pakker uden internet. Tdc boxen under tv. Skal kunne udvides med større lagerplads og Se optaget ting på mobil og mulighed for at ha flere tv.kanaler på tv samtidig og optage flere kanaler end nu samtidig. Bluetooth fjernbetjening. Kan bruge en ubs stik med foto eller video klip i boxen . En browser, online spil. lager plads online. Muligehed for en slags app f.x youtube,netflix, viaplay, fb, o.s.v
Omdømme 3

Hej Pepsol,

Det var mange ting på én gang - tak, de er taget med videre Glad humørikon
At selskaberne i TDC koncernen erkender når de laver fejl og at de fejl ikke giver kunden en masse bøvlog unødige frustationer.

eksempel kan læses her.

Redigeret tilført:

Der sendes mail ud med dato for en nummerflytning.

Hvorfor sendes der ikke mail ud  når en ordre  anulerers? Når den anulering ikke kommer fra kunden, er det endnu mere vigtig at kunden får besked. .  

Det er da en procedurefejl der nemt kan blive rettet op på.

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints groothe har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Tdc

I skal simpelthen blive bedre til at informere jeres kunder på den rigtige måde.

Når i kommer med ændringer i jeres tv pakker som i lige har gjort med BBC Lifestyle, skriver i kun at kanalen udgår men ikke hvorfor.

Det er meget vigtigt for jeres kunder at vide hvorfor.

Der kommer som regel et ramaskrig af den anden verden i form af at nu vil jeg finde en anden udbyder osv.

Hvis i fortalte at det er fordi at BBC har valgt at lukke kanalen kunne alt dette været undgået.

Det er så lidt der skal til.

Som bekendt er utilfredshed noget der hurtigt spreder sig og især på nettet.

Omdømme 3

@MajaH: Det er noteret, tak.

: Det er godt, at du nævner det. Netop i forbindelse med BBC Lifestyle har vi hurtigt kunne konstatere at vi ikke har været gode nok til at fortælle a) hvorfor kanalen forsvinder og b) hvorfor TDC vælger at fjerne den "før tid". Min gode kollega Andreas har svaret på begge spørgsmål her på Forum (som du nok har set), og jeg tager med videre fra både dig og Andreas, at vi skal holde et højere informationsniveau i fremtiden.

Tak for feedback.

Flere butikker. Jeg bor i Tåstrup, og vi havde alletiders TDC-butik i City2. Den valgte man at lukke. Nu skal jeg til hundige eller Rødovre for at besøge en butik.

Jeg har været kunde hos TDC i mange år, men er Meget utilfreds med, at når man køber nu telefon, så skal man også have et nyt abonnement... HALLO, jeg har allerede et abonnement, som jeg gerne vil beholde as is.

Tjaa som udgangspunkt kunne TDC jo nøjes med at opkræve 12 gange abonnement om året og ikke som her i 2015 13 gange.

Måske i kunne gøre det nemmere med tv-kanalerne. Er lidt skuffet over at man ikke selv kan sammensætte en pakke med de kanaler man ønsker. Istedet har vi mange kanaler vi ikke bruger, men desværre betaler kassen for. Hvornår får i flexible tv-pakker?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)