Svar

Hvordan og hvorledes rengøre man skærmen på tv?

Omdømme 4
Badge +1

Forsøgte med varmt vand og kluden. Uden, at den blev vredet. Har mistanke om, at der er kommet for meget vand i tv’et? Efter, at jeg vendte tv’et på hovedet i flere dage, så har det åbenbart hjulpet. Selvom, at der stadig er rester af skjolde i bunden. Begrundelsen for tiltag er, at tv’et trængte til at blive renset, så man undgår der kommer støv og fedt pletter på skærmen. Hvor lang tid går der? Førend  diverse skjolde forsvinder fra tv’et? Selvom, at tv’et stadig virker 😉

icon

Bedste svar af lordfynbo 1 maj 2020, 17:28

Sådan gør du:

1. Sluk for dit TV, og lad det køle helt af.
  2. Fugt en helt ren mikrofiberklud med en lille smule vand for at lette rengøringen.
  3. Pres aldrig hårdt – brug skærmrens til at fjerne genstridige pletter.
  4. Spray skærmrens på kluden, aldrig direkte på dit TV. Brug aldrig en gennemvåd klud. Her kan bla købes  Skærmrens.                                     
  5.  https://www.av-cables.dk/skaermrens/
Se original

9 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +5

Sådan gør du:

2. Fugt en helt ren mikrofiberklud med en lille smule vand for at lette rengøringen.
  4. Spray skærmrens på kluden, aldrig direkte på dit TV. Brug aldrig en gennemvåd klud. Her kan bla købes  Skærmrens.                                     
Omdømme 4
Badge +1

Sådan gør du:

1000 tak for din besvarelse . Derfor, at du bliver belønnet 😉

Omdømme 5
Badge +5

:slight_smile: Tak skal du have, og det var så lidt Phoenix73 

Omdømme 7
Badge +6

Pæne priser for sådan noget specielt TV skærm rens.

Har jeg aldrig brugt på mit TV, men det skyldes så at jeg har adgang til noget mere professionelt universal middel til den slags fra min tid inde for rengøring, som jeg fortsat som privat person har lov til at købe hos forhandleren.

Der kan jeg købe en 5 L dunk af den slags for omkring 150 kr :-)

Omdømme 5
Badge +5

Pæne priser for sådan noget specielt TV skærm rens.

Har jeg aldrig brugt på mit TV, men det skyldes så at jeg har adgang til noget mere professionelt universal middel til den slags fra min tid inde for rengøring, som jeg fortsat som privat person har lov til at købe hos forhandleren.

Der kan jeg købe en 5 L dunk af den slags for omkring 150 kr :-)

:slight_smile:  Det var blot også et forslag,  er der muligt prisen er andreleds andensteds.

Omdømme 7
Badge +6

Jeg kom også til at tænke på at det lyder som om man kan lave det selv og det billigere, bla. fandt jeg den her opskrift som deles rigtig mange steder:

1 del Isopropyl alkohol

1 del destilleret vand

Det er den gode gamle opskrift på båndoptager rens :-)

Omdømme 5
Badge +5

:slight_smile: Ja lyder som et godt tip Persen M.

Tilstå gerne har ikke meget. forstand lige på dette område.

Omdømme 7
Badge +6

Meget forstand på det havde jeg heller ikke før jeg tog min uddannelse inde for rengøring og arbejdede inde for faget i 12 år, men det hjalp gevaldigt på min uvished om diverse midler :relaxed:

Men som tip til ang. opskriften med Isopropyl alkohol, så kan det faktisk også anvendes til at rense laserne i CD, DVD og Blu-ray afspillere.

Det gør man bare forsigtigt med en vatpind med en blød cirklende bevægelse.

Omdømme 5
Badge +5

Ja så forstår jeg bedre,du ved en del om dette når du har haft med rengøring. at gøre i så mange år Persen M 🙂

Besvar