Hvad har TDC gang i?

Åbent brev:
Kære Carsten Dilling.

Hvad har TDC gang i?

For lidt over et år siden fik TDC koncernen ny direktør, nemlig dig Carsten Dilling.
Ved tiltrædelsen lovede du, at der ville blive taget særlig hånd om kundeservice.
Disse var dine ord:
"Vi skal være et selskab, der er besat af at levere en bedre kundeoplevelse dag for dag."
Kilde: http://www.computerworld.dk/art/219113/carsten-dilling-saadan-foeles-direktoerstolen-i-tdc

Her i året første måneder, er der flere af den øverste stab, der har forladt deres poster. En af dine forhenværende chefer begrunder sit exit med, "at der allerede er skåret ind til benet i forhold til, hvor meget der kan skæres i et firma, sådan at det stadig er et sundt firma".

Jeg læste en artikel mere, i Jyllandsposten, til min store forbavselse, står der at læse, at du nu også planlægger at sende Kundeservicen til udlandet. Min holdning er nemlig, at TDC bør få deres Kundeservice til at fungere internt, inden I overhovedet overvejer at sende den andre steder hen. Hvad skal vi, kunder, der kun taler dansk gøre, hvis hjælpen er på andre sprog? Selv svensk har jeg svært ved at forstå, og slet ikke hvis det er noget teknisk.

Citat:
"Projektet blev i sidste uge behandlet på et ekstraordinært HSU-møde (hovedsamarbejdsudvalgsmøde), og næstformand Steen Jacobsen er betænkelig ved tanken om yderligere outsourcing af tekniske og markedsmæssige kompetencer, ligesom han ikke forstår, hvorfor ledelsen overvejer at outsource områder med kundekontakt," hedder det i beskeden. Citat slut.
Kilde: http://epn.dk/teknologi2/tele/ECE6437231/intern-besked-afsloerer-uro-i-tdc/

Carsten Dilling – Hen imod slutningen er du citeret for at sige: "Der er ingen vej uden om en outsourcing".
Det er da noget vrøvl. Selvfølgelig er der det, så længe der er milliardoverskud i TDC. Så længe du spiller hassard med kundernes ønske om at blive hørt om bl. a. kabelnettet kontra fibernet og du fortsat udbetaler et langt større udbytte af TDC aktien til aktionærerne end der er råd til, er det jo klart, at der ikke er penge til at kunderne kommer i første række.

Jeg kunne fristes til at tro, at du, Carsten Dilling har for stor en del af din løn i aktier, og at det i virkeligheden handler om din personlige økonomi. Hvis det er rigtigt antaget, sker din sætning ” ikke kan komme uden om” på bekostning af udviklingen af internettet og telemarkedet, mange tusinde ansatte, og ikke mindst os kunder!

Jeg begriber ikke at TDC’s bestyrelse ikke træder i karakter og ser på hvem det bedre kunne betale sig at udskifte på toppen af hierarkiet, sådan at TDC kan blive et veldrevet selskab igen.
En dygtig ledelse vil være så dygtige, at de kan finde "en vej uden om". Jeg er blot en ordinær kunde fra Holbæk. Du vil kalde mig en gammel kone. Alligevel ser jeg mange veje uden om yderligere outsourcing, som det så fornemt hedder. Husk på Carsten Dilling, det er os kunder du lever af og hvis du gør servicen overfor os dårligere, hvorfor skal vi så handle med dig og TDC?

Vær dygtig og find en vej udenom denne forringelse overfor os kunder.

I et opslag på facebooksiden 'Dansk Metal TDC Landsklub' fremgår det at TDC medarbejdere kæmper imod outsourcing. Jeg opfatter det således, at medarbejderne kæmper for deres job og at de kan risikere at få sparket, hvis tdc's ledelse finder andre udefra kommende firmaer der skal tage sig af kundekontakten.

Mon ikke at TDC skal se at få styr på supporten, inden TDC overhovedet overvejer at sende noget til udlandet. Der er allerede nu stor forvirring om små ting, f.eks. svartider ved telefonerne, ubrugelige forældede websider, til at jeg ikke kan forestille mig, det kan blive bedre, hvis udlandet skal sørge for at rette op på det? Min spådom vil derfor være at dette kan starte en kundeflugt.

Når jeg kan læse i dagspressen, det ikke fungerer internt i firmaet, hvordan skal det så nogensinde komme til at virke eksternt. Mon Du, Carsten Dilling har tænkt på os kunder, som ikke taler eller forstår andet end dansk? Hvordan skal jeg kunne forstå, en der hjælper mig, på andre sprog. Jeg fatter ikke engang hvad en svensker siger om madopskrifter. Og det vil være endnu mindre hvis det drejer sig om it.

Flere steder snakkes der om udlicitering, også her: http://borsen.dk/nyheder/virksomheder/artikel/1/275300/tdc_under_pres_for_mere_udlicitering.html?hl=VERD

Som sidste skud på stammen, ser jeg i min ugentlige underretning fra Google at et tysk firma søger telefonister til et call center. http://jobs.meinestadt.de/flensburg/standard?id=19229147

Som kunde i TDC, vil jeg godt spørge:
Er det kundecenter, som vi ringer til idag, ved at blive 'slagtet'/overtaget at et tysk firma?
Hvis ja. Er vi kunder sikret hjælp i fremtiden på vores danske sprog?

Og hvad sker der med de nuværende medarbejdere i telefonsuport hjælpen, som vi kunder ringer til i dag?

Vil der i det hele taget være nogen der fremadrettet kan svare på kundernes problemer med tdc's produkter, hvis hele det danske kundecenter ikke vil eksistere her i landet?
Hvilket håb kan vi forvente om internet og telefoni fra TDC i fremtiden?

Jeg har kun 9 års skolegang, og derfor er det nok mig, der er dum, for jeg forstår dig ikke, Carsten Dilling. Når du siger, at du ikke kan "se nogen vej uden om" en udlicitering, af hjælp til TDC's produkter, og jeg mener alt hjælp. Både fra teknikkerbesøg og til hjælp via telefonen.

Lidt om mig og hvorfor jeg skriver dette:
Jeg har gennem flere år aktivt deltaget i TDC's eget forum: http://forum.tdc.dk. Jeg har ofte taget TDC i forsvar og på det seneste også skrevet et par indlæg i forum, med håb om at tdc-toppen ville reagere på det jeg skriver. Det har ikke været tilfældet. Det er tilsyneladende kun andre steder på nettet, aviser og andre fora hvor der kan forventes et svar.

Jeg læser i TDC Forum om meget engagerede medarbejdere, som virkelig forsøger at hjælpe kunderne. Mig bekendt i deres fritid, for der er ikke råd til at samle tråde op, som kunder ikke kan svare på. Jeg oplever ligeledes dagligt at både vi kunder og medarbejdere løber panden mod muren i forsøget på at råbe TDC toppen op.

Med venlig hilsen Maja Hansen, Holbæk

Kopi af Åbent brev til Carsten Dilling sendt til:
Ektra Bladet
BT
Jyllands Posten
Berlinske
Politikken
NordvestNyt

Offentliggjort på:
TDC Forum
Facebook: TDC

3 Kommentarer

Det er sgu lidt underligt.
Det åbne brev jeg skrev til Carsten Dilling, hvor jeg skriver at man altid kan læse TDC's øverste chefer svare på alle andre websider end deres egne, er tilsyneladende meget generelt. I hvert fald kan jeg se i den svarmail jeg har modtaget fra Carsten Dilling, at cc-feltet er fyldt med adresser til dagspressen, men i svaret står der intet om, at de har planer om at sætte svaret på deres egne websider.
Det finder jeg mærkelig - Humørikon frustreret  og dog! Måske ikke!

Jeg er af den opfattelse at får jeg en mail stilet til mig, så er det ikke til andre, med mindre der i sådan en mail står "Åbent svar" eller at "tilladelse er givet til at offentliggøre svaret". Jeg vil ikke rent moralsk, kunne se mig selv i øjnene, hvis jeg lagde den offentlig ud, så jeg håber da at enten aviserne eller tdc vil gøre brug af deres egne kanaler/websider Glad humørikon (Løsningen på denne tråd kan ende med at blive dette indlæg, men jeg venter lige lidt med at markere det.Blinkende humørikon ;)  

MajaH skrev:
Det finder jeg mærkelig - Humørikon frustreret  og dog! Måske ikke!

Så sidder man og læser sine daglige underretninger og hvad springer der så lige i øjnene:

Ekstrabladet har tilsyneladende gravet noget frem.

Direktionen hos TDC skovler ind, mens andre måske skal "slagtes" til fordel for lavere lønninger i udlandet. 

Nå men hvis forhandlingerne med tyskerne bliver en realitet, har de vel nogle måneder at lære dansk i, samt alle de tekniske firnurligheder som de danske supportere har erhvervet sig, og så udmærket kan forklare for os. Kors hvor vil jeg være ked af det, hvis i forsvinder - TRIST.

Kunderne???  -

Tjaaa, det kan da være, at TDC Kunde Forum får en travl periode.  -  hvem ved??? Overrasket humørikon

Nå, men det kan jo være, at det ikke bliver til noget, men der går jo sjællen røg af en brand uden, at der er noget ild der ulmer neden under.  

Jeg kan ikke lade være med at tænke. Hvem mon bliver de næste der bliver ofret til "penge-profit-alteret"?

http://ekstrabladet.dk/nyheder/erhvervsnyheder/article2245939.ece

(Jeg syns nu ikke rigtig at der er en løsning på denne tråd endnu, så jeg venter lidt endnu;) ;)  

Eller som en anden forum-bruger siger: Løntrykkere

/t5/Mit-TDC/L%C3%B8ntrykkere/m-p/139711#M12202

og profit-jægere - Gal humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8