Svar

Hvad er fjernsupport?


Hej  

Hvad er fjernsupport og hvordan virker det?

Skal der installeres programmer og evt. hvilke?

Hvilke fordele kan der være og kan der v ære ulemper?  

Er fjernsupport sikkerhedsmæssigt forsvarligt?

Er der noget vi, som modtagere skal passe på?

Vile det være en hjælp for både kunder og hotlinemedarbejderen, hvis der kunne tilbydes fjernsupport af medarbejdere i kundeservice?   Hvad synes du?

icon

Bedste svar af Electronic 9 november 2013, 14:37

Hejsa,

Fjernsupport kan defineres som en support man får, ved at lade en anden person, fra et anden computer, fjernstyre sin computer. Windows har sin egen fjernsupport-funktion, dog benytter og henviser jeg folk til, at bruge programmet "TeamViewer". Det er mere lige til - i sær for mit vedkommende med arbejde som IT-supporter, at jeg kan "gemme" computere til mit kartotek, for dernæst at kunne fjernstyre deres computer når som helst, hurtigt og nemt - hvor jeg kun skal bede om en lille kode. Samtidig har teamviewer de funktioner, at man kan foretage opkald, videoopkald samt chatte, filoverførsel m.m. under fjernstyringen.

En fordel er jo, at man kan uden at skulle selv bruge så mange krafter på det, kan få en person, der ved lidt mere om, hvad han/hun laver, og ved lige hvor han/hun skal trykke henne for at få en løsning frem.

En ulempe, som hurtigt kan gøres til en fordel, er om personen kan lære noget af det man foretager sig på fjernskrivebordet. Når jeg hjælper folk med et problem, som ikke er vigtigt for dem, at kunne huske løsningen på, løser jeg problemet, og skriver hurtigt, hvad problemet bestod i. Men er det en generel ting personen skal have hjælp til, hvor det kan forekomme at personen selv fremover kommer til at stå i situationen, beskriver jeg meget nøjagtigt, hvad jeg foretager mig, samt hvad man skal være opmærksom på. Evt får personen til at gentage mine trin, mens jeg observere, så jeg er sikker på, at min hjælp ikke har været forgæves.

De sikkerhedsmæssige forhold kan diskuteres. TeamViewer har mange sikkerhedsfunktioner, der gør at det er 100% sikkerhedsmæssigt forsvarligt. Parten der får hjælp, kan på ethvert tidspunkt afbryde forbindelsen, og kan sågar inden fjernstyringen, fravælge at personen kan foretage noget på computeren, men kun pege med musen, og skrive hvad personen skal gøre. 

Dog synes jeg stadig, man skal vælge sin redningsmand en smule omhyggeligt. Kender man ikke personen IRL, hvilken funktion har han/hun så det pågældende sted, hvad ved man om personen - hvilke færdigheder tilbyder personen til problemet.. Altså, er det en troværdig person, jeg trygt kan lade fjernstyre min computer.

Ang. om support skulle benyttes af Hotline, er jeg sikker på, at der vil være delte meninger om... i og med, at vi enten har gode, måske dårlige erfaringer med fjernsupport, eller vi slet ingen har. Jeg lader det punkt forblive i det uvise herfra.

Se original

2 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Electronic har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa,

Fjernsupport kan defineres som en support man får, ved at lade en anden person, fra et anden computer, fjernstyre sin computer. Windows har sin egen fjernsupport-funktion, dog benytter og henviser jeg folk til, at bruge programmet "TeamViewer". Det er mere lige til - i sær for mit vedkommende med arbejde som IT-supporter, at jeg kan "gemme" computere til mit kartotek, for dernæst at kunne fjernstyre deres computer når som helst, hurtigt og nemt - hvor jeg kun skal bede om en lille kode. Samtidig har teamviewer de funktioner, at man kan foretage opkald, videoopkald samt chatte, filoverførsel m.m. under fjernstyringen.

En fordel er jo, at man kan uden at skulle selv bruge så mange krafter på det, kan få en person, der ved lidt mere om, hvad han/hun laver, og ved lige hvor han/hun skal trykke henne for at få en løsning frem.

En ulempe, som hurtigt kan gøres til en fordel, er om personen kan lære noget af det man foretager sig på fjernskrivebordet. Når jeg hjælper folk med et problem, som ikke er vigtigt for dem, at kunne huske løsningen på, løser jeg problemet, og skriver hurtigt, hvad problemet bestod i. Men er det en generel ting personen skal have hjælp til, hvor det kan forekomme at personen selv fremover kommer til at stå i situationen, beskriver jeg meget nøjagtigt, hvad jeg foretager mig, samt hvad man skal være opmærksom på. Evt får personen til at gentage mine trin, mens jeg observere, så jeg er sikker på, at min hjælp ikke har været forgæves.

De sikkerhedsmæssige forhold kan diskuteres. TeamViewer har mange sikkerhedsfunktioner, der gør at det er 100% sikkerhedsmæssigt forsvarligt. Parten der får hjælp, kan på ethvert tidspunkt afbryde forbindelsen, og kan sågar inden fjernstyringen, fravælge at personen kan foretage noget på computeren, men kun pege med musen, og skrive hvad personen skal gøre. 

Dog synes jeg stadig, man skal vælge sin redningsmand en smule omhyggeligt. Kender man ikke personen IRL, hvilken funktion har han/hun så det pågældende sted, hvad ved man om personen - hvilke færdigheder tilbyder personen til problemet.. Altså, er det en troværdig person, jeg trygt kan lade fjernstyre min computer.

Ang. om support skulle benyttes af Hotline, er jeg sikker på, at der vil være delte meninger om... i og med, at vi enten har gode, måske dårlige erfaringer med fjernsupport, eller vi slet ingen har. Jeg lader det punkt forblive i det uvise herfra.

Da jeg og min voksne søn også laver computer for en del menesker ved jeg at yousee bruger TeamViewer"

til og kunne hjælp folk med deres net forbinelse og det kunne hotline vel også gøre men jeg tror ikke de gør

om de skal kan jo diskuteres 

Besvar

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)