Hvad er dine signalværdier?


Bare af ren nysgerrighed :)

Mine værdier:



Det bliver interessant at sammenligne SNR-værdier nu og efter deres kommende ombygning.

18 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Emil har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
[img]432iBEE84008D2BBC80F.png[/img]

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hvor finder I de signalværdier?

Dem finder du ved at logge på modemmet. Ved CG3000 hedder punktet "Connection".

SNR fortæller hvor stærkt signalet er i forhold til støj.

Correctables/uncorrectables viser antal (docsis)pakker med fejl i. "Uncorrectables" er tabte pakker. CG3000 viser desværre ikke disse tal.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

Logan skrev:
Dem finder du ved at logge på modemmet. Ved CG3000 hedder punktet "Connection".

SNR fortæller hvor stærkt signalet er i forhold til støj.

Correctables/uncorrectables viser antal (docsis)pakker med fejl i. "Uncorrectables" er tabte pakker. CG3000 viser desværre ikke disse tal.

Har et C6250EMR, men fandt det under Cable Connection.

Mange tak for info.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints moef har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Har tidligere haft modem re-start problemer, hvor signalet på enkelte kanaler (upstream) blev for højt, hvilke resulterede i, at modemet begyndet at skifte mellem forskellige Docsis standarder (restartede hver gang det skete). Så jo, signal værdierne er vigtige. Yousee tekniker fiksede det med noget modstands justering i deres antenneskab.

Sidespring:

Pt. oplever jeg nogle andre (øv øv periodiske) problemer, hvor min download hastighed sommetider er ultra lav (<1-2mbit). Fenomenet er periodisk, så jeg har svært ved at komme med noget konkret til Yousee support. Jeg har normalt mit modem / router i bridge mode til en Asus N66U router. Men nu bruge jeg udelukkende Cisco routeren fra DKTV / Yousee, for at se om problemet stadig viser sig. Cisco routeren laver så andre mystiske problemer -> resolving host problem, og mystiske svingende up/down hastigheder - når jeg måler via Speedtest.net. Det hele via kabel forbindelser. Så Asus routeren er langt hurtigere og langt mere stabil end Cisco'en. Sorry for mit lille sidespring her, men jeg er lettere irriteret over situationen :)

Her er mine signal værdier:

Cisco EPC 3925 signalværdier

Dykker din snr sammen med hastigheden? 32... Der er ikke meget at give af, før det bliver kriminelt.

Nogle dage kan min snr godt dykke med 2-3 stykker.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints moef har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Signal værdierne svinger en del, men jeg tror spændingerne er ret konstante. Faktisk havde jeg problemet med >2mbit download hastighed i morges. Så jeg kontaktede Yousee support telfonisk, hvor de sagde signalerne ud til modemmet så fint ud, og at de i øvrigt ikke kunne spore nogen problemer på deres WAN siden ud til modemmet.

Jeg snakkede først med deres alm. support, som sendte mig videre til Yousee's udvidet teknisk support, som altså ikke kunne se nogen problem på min forbindelse. Jeg fik at vide, at mine problem med stor sandsynlig kunne stamme fra instråling i mit antennekabel. Noget som sikkert er startet sammen med deres omlægning af tv kanaler. 

Personligt er lidt i tvivl om det kan være det, men er nød til at gennemgå min forbindelse for eventuelle mangler af afskærmet HF tætte stik, samt evetuelle antennekabler som ikke er godt nok afskærmet.

Men Logan, som sagt har jeg opserveret svingninger på signalet, og kan godt se at det helst ikke skulle falde meget mere. 

Så mangler du at kunne se correctables/uncorrectables, ligesom Emil kan. De tal kan give et hint om der er indstråling. Yousees kommandocentral kan dog se tallene.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints moef har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Okay Logan, tak for svaret :) Jeg kan desværre ikke se mere på Cisco EPC3925 routeren, kun signal talene. Men kan sikkert dykke længere ned i Linux så se det andet, men der står jeg af :)

Nu vil jeg skifte antenne kablet ud i huset m. et bedre Yousee godkendt kabel, og så tjekke at alle mine samlinger er lavet med HF tætte stik. Så kan jeg ikke gøre så meget mere. Hvis mit problem stadig er der efterfølgende, så snakker jeg med dem igen. SÅ kunne det måske være Cisco routeren som laver et eller andet mystisk. 

Ja, Youses's tekniker kunne ikke se nogen problemer ved mit signal, mens problemet med den lave hastighed var der. Så jeg går udfra der ikke er noget kabal signal problem. Jeg ved at kabel-signalværdierne er vigtig for Docsis standarderne, så det er godt med den her tråd :)

Man kan se en masse ting via SNMP, men det kræver man kender "passwordet". I gamle dage brugte Yousee default password, men tilsyneladende ikke mere. Mit modem svarer i hvert fald ikke tilbage :)

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Emil har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Jeg fandt dette tool på 192.168.100.1:8080 :D

[img]437i418D31530A9DD026.png[/img]

Det værktøj har os med CG3000 heller ikke :)

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Siger mig ikke så meget, men her er mine:

Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Channel ID Frequency Power SNR Correctables Uncorrectables
1LockedQAM256103291000000 Hz-7.3 dBmV37.5 dB916492790
2LockedQAM256101279000000 Hz-7.1 dBmV37.3 dB2018915292
3LockedQAM256102285000000 Hz-7.1 dBmV37.5 dB2258704444
4LockedQAM256104297000000 Hz-7.4 dBmV37.3 dB1184495587
5LockedQAM256105303000000 Hz-7 dBmV37.9 dB470701810
6LockedQAM256106309000000 Hz-6.8 dBmV38 dB137871097
7LockedQAM256107315000000 Hz-7 dBmV37.7 dB1185694207
8LockedQAM256108321000000 Hz-7 dBmV37.8 dB1486536231
9LockedQAM256109327000000 Hz-7.1 dBmV37.8 dB1303206559
10LockedQAM256110333000000 Hz-7.1 dBmV37.7 dB1162724580
11LockedQAM256111339000000 Hz-7.3 dBmV37.6 dB1126934914
12LockedQAM256112345000000 Hz-7.2 dBmV37.5 dB1521234278
13LockedQAM256113351000000 Hz-7.4 dBmV37.6 dB1279173697
14LockedQAM256114357000000 Hz-7.4 dBmV37.5 dB739565291
15LockedQAM256115363000000 Hz-7.6 dBmV37.3 dB583615193
16LockedQAM256116369000000 Hz-7.5 dBmV37.5 dB691454201
 
Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Channel ID Symbol Rate Frequency Power
1LockedATDMA25120 Ksym/sec31500000 Hz39.4 dBmV
2LockedATDMA15120 Ksym/sec24500000 Hz39.4 dBmV
 
Current System Time:Wed Apr 06 09:33:39 2016
 
Nu har jeg samlet en masse målinger over den seneste måned. Det ser sådan ud:

[img]461i90AE53571C93A904.png[/img]

Mit modem kobler sig på otte kanaler ad gangen (downstream). Der er i alt 24 kanaler i nettet - tre grupper á 8. Jeg ligger ikke i samme gruppe hele tiden.

Juni:

[img]524i85648C80BEE1AD2B.png[/img]

Det bølger lidt.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Emil har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

Logan skrev:
Nu har jeg samlet en masse målinger over den seneste måned.  

Hvordan? Scraper du status siden?

Ja, det kører automatisk et par gange om dagen.

Den analyse Emil viser virker ikke i IE hehe.

Spectrum Analyzer not supported in this browser. Please use Safari or Chrome.

Yousee har lavet en ændring i dag. Antallet af upstream-kanaler plejer at afhænge af hastigheden. Ved 5 Mbit plejer de kun at tildele 1 kanal. Nu har jeg fået 4, som er modemmets maks.

Besvar

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)